Працюємо
Пн–Пт: 8:30–20:30
Сб-Нд 9:30–18:30
Оплата
Готівкова, безготівкова,
при отриманні, кредит, розстрочка
Visa MasterCard

Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

Іноді водієві складно визначитися з типом моторного мастила, тому що виробники пропонують дуже великий вибір. У цій статті ми розглянемо відмінності основних варіантів моторного мастила: мінерального, синтетичного і напівсинтетичного.

Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

Отже, загалом, відео можна виділити такі ознаки:

  • Мінеральне мастило отримують природним шляхом, фактично це те, що залишається від нафти після перегонки її в бензин і дизель.
  • Синтетичне мастило – це повністю штучний продукт, отриманий в результаті синтезу нафтового газу.
  • Напівсинтетичне — є результатом доопрацювання мінерального мастила, в яке додається частина синтетичної основи.

Будь-яке моторне мастило складається з «бази» і присадок. Під «базою» тут розуміється деяке базове мастило, саме за ним кінцевий продукт і відносять до одного з трьох основних типів: мінеральне, напівсинтетичне або синтетичне. Насправді ж типів базових масел 5:

  • високосірчисте мінеральне – його отримують з важких фракцій нафти, що суміщаються з розчинниками.
  • низькосірчисте мінеральне – класичне мінеральне мастило, що минув очистку. Зазвичай в чистому вигляді воно являє собою продукт, різнорідний за своїм молекулярному складу.
  • гідрокрекингове – це мінеральне мастило, яке було піддано гідроочистки. У цьому випадку великі молекули руйнуються з метою вирівнювання властивостей мастила і створення однорідної структури. Зазвичай це мастило має торгову назву – HC-синтетика.
  • 100% синтетичне. Виробляється на основі поліальфаолефінів (ПАТ). В цьому випадку молекули проходять через хімічний синтез. В якості сировини використовується нафтовий газ, наприклад, децен. В результаті виходить рідина з однорідною структурою.
  • Суперсинтетичне. Головна відмінність цього типу в наявність «естерів», це складні ефіри, що утворюються в результаті взаємодії спиртів і кислот. Іноді в якості основи таких масел може виступати поліалкіленгліколю. Цей тип масел досить дорогий, тому не такий популярний і затребуваний на ринку.
Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

В чистому вигляді окремої напівсинтетичній основи не існує. Вона виходить шляхом змішування низькосірчистого мінерального мастила і 100% синтетики. Водночас відсоток ПАТ в них не перевищує 30%. Додавання синтетики необхідно для стабілізації властивостей мастила, тому що в чистому вигляді мінералка часто володіє великим дисонансом в характеристиках.

На які параметри слід дивитися у разі порівняння різних типів моторного мастила?

Під час порівняння експлуатаційних якостей треба враховувати наступні основні параметри:

  • Індекс в'язкості – показник, що визначає стабільність в'язкісних властивостей мастила у разі зміни температури. Чим це число буде вище, тим менше буде в'язкість мастила в умовах низької температури, що сприятиме легкому запуску автомобільного двигуна.
  • Цифри по SAE — основний показник в'язкості мастила. На кожній упаковці олії пишуть дві цифри. Наприклад, 10W-40, тут 10W – це в'язкість при холодному пуску, а 40 – клас в'язкості при робочій температурі.
  • Окислення — відображає проміжок часу, протягом якого температура повністю доб'є рідина – основа помутніє, присадки втратять свої властивості і т.д.
  • Індекс випаровуваності NOACK — він характеризує якість фракційного складу. Простіше кажучи, він дозволяє визначити схильність складу мастила до утворення нагару у разі сильного нагрівання.
  • Температура спалаху в закритому тиглі — від неї залежить безпека, тому що відображає максимальну температуру, при якій мастило може спалахнути від іскри.
Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

Основні експлуатаційні відмінності різних масел

Один з головних експлуатаційних показників будь-якого мастильного матеріалу – в'язкість. Вона відображає те, як мастило поводитися у разі високого навантаження. Утворена плівка може бути дуже тонкою і легко буде рватися, що буде призводити до прискореного зносу стінок циліндрів. А якщо склад буде дуже густим, то плівка вийде занадто товста. Це також буде негативно позначатися на роботі двигуна, тому що надлишки можуть закоксовані мастилознімні кільця, обмеживши їх рухливість.

Якщо розглядати мастила за типами, то вони будуть мати наступні параметри   в'язкості по SAE:

  • Мінеральні автомастила: 15W-40, 20W-50.
  • Синтетичні (ПАТ): 0W-40, 5W-40, 15W-60, 10W-60.
  • Напівсинтетичні: 10W-40.
  • HC-синтетики: 5W-40, 10W-40, 0W-20, 5W-20, 0W-16, 5W-30.

З цього можна зробити висновок, що в температурному діапазоні найменший розбіг мають мінеральні мастила, а найширший – синтетичні. Якщо дивитися на показник в'язкості при робочій температурі, то він повинен підбиратися з урахуванням інструкції до транспортного засобу. Для більшості автомобільних двигунів рекомендуються HC-синтетики і синтетичні мастила з показниками 5W-40 і 0W-40, 0W-20 і 0W-16.

Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

Синтетичні мастила з показниками 15W-60, 10W-60 – підійдуть для високофорсованих спортивних двигунів, де пріоритетним є показник стабільності масляної плівки при роботі мотора на граничних оборотах. Напівсинтетичні мастила рекомендовані для старих машин і автомобілів вітчизняного виробництва.

Відрізняються синтетичні й напівсинтетичні мастила і по швидкості окислення та по NOACK. Тут все просто, синтетика окислюється повільніше, вона довше буде залишатися прозорою і не помутніє, крім того, мастила цього типу менш схильні до чаду. Але тут є і негативний момент, коксові відкладення при   угарі синтетичних складів дуже стійкі, і їх складно буде видалити. Тому вони не рекомендовані   для вітчизняних автомобілів.

Напівсинтетичне моторне мастило швидше окислюється і старіє, тобто у нього досить короткий термін служби, склад також схильний до чаду і володіє нестабільної в'язкістю протягом часу своєї експлуатації. Хтось може сказати, що проблему вирішити легко заміною напівсинтетичній мастила на синтетичну, це збільшить термін роботи мотора, але це неправильне твердження. По-перше, система в старих двигунах розрахована на деяку встановлену мінімальну кінематичну в'язкість мастила при холодному старті. По-друге, через використання сальників та інших ущільнень при їх недостатній герметичності   двигун може споживати мастило і не диміти.

Кращим виходом тут є HC-синтетики, які об'єднують в собі переваги синтетичних і мінеральних складів. Вони займають домінуюче становище на ринку, крім того, що дуже важливо, вони підходять навіть для вітчизняних автомобілів.

Чим між собою відрізняється синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне моторне мастило

Які бувають присадки, і на що вони впливають

Часто в мастило додають спеціальні речовини — присадки. Їх основне завдання – знизити швидкість окислення і надати мастилі кращі миючі здатності. Крім того, вони необхідні для того, щоб підвищити антифрикційні характеристики складу.

Як присадок найчастіше використовуються такі речовини:

  • Фосфор і цинк – сприяють підвищенню зносостійкості.
  • Кальцій і магній – підвищують миючі властивості.
  • Молібден і бор – покращують антифрикційні показники.

Ця інформація допоможе вам визначитися з вибором мастила для автомобіля. Якщо ви хочете купити моторне мастило в Києві, Харкові чи Одесі, то в інтернет-магазині 130.com.ua ви знайдете великий вибір синтетичний, мінеральних і напівсинтетичних складів.

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.