Установка акустики в задню полку
Іноді штатного звуку в автомобілі стає недостатньо, і його власник починає шукати можливості це виправити. Одним зі слабких місць заводської акустики є відсутність баса. Найпростіший спосіб його поліпшити - замінити динаміки в задній полиці.
Чи потрібні динаміки в задню полку
Звукозапис - наша пісня - несе в собі певний сенс. Крім звуків, звукорежисер при записі закладає в неї передачу атмосфери, положення інструментів, масштаб приміщення в якому зроблено запис і т.д. Також потрібно розуміти, що музика записана в стерео: є лівий канал і правий. Ні «переду» і «заду».
Як при розмові з людиною або присутності на концерті, звук спочатку повинен йти попереду.
Встановлювати динамік ззаду актуально тільки в тому випадку, якщо потрібно отримати «ефект клубу» - коли музика грає з усіх боків і голос звучить звідусіль. В цьому є ефект хаосу, але багатьом він подобається.
Спочатку варто визначитися-чи потрібен людині взагалі тил?
Любителі максимально правдивої та достовірної інформації в звуці будують хорошу фронтальну систему - і їм цього вистачає. Тільки в такій системі ми отримуємо точну передачу образів, сформований здається джерело звуку, який йде не з усіх боків, а спереду, у нас з'являється ефект присутності. Тил потрібен тим, хто хоче високій гучності, що огортає і навколишнього звуку, і з мінімальними вкладеннями додати в систему низькі частоти.
Вибір динаміків в задню полку: круглі або овальні?
Динаміки-овали
Ще з 90-х років нам сподобалося рішення овалів в задній полиці. В установці воно вимагає мінімальних витрат - зате ефектно виглядає і дає хороший бас. Такі динаміки відомі в народі як «яйця» і мають одну перевагу: велику площу дифузора для відтворення баса. Сабвуфер для багатьох був недосяжною розкішшю. Тому для гарного баса ставили або багато динаміків, або два динаміка з найбільшою площею. Саме такою площею і мають овали.
Завдання динаміків овалів-компенсувати недолік баса, який створює фронтальна акустична система.
Адже передні двері фізично не можуть забезпечити бас, який повністю передасть красу звуку.
Круглі динаміки
Круглі динаміки ззаду - рішення, в основному, сучасне. Динаміки в задній полиці - пережиток минулого, але тим не менш багато автовиробників продовжують їх встановлювати. При цьому вони йдуть від овальних форм і віддають перевагу круглим.
Не можна сказати, що овали в задню полку краще круглих - і навпаки. Хочеться більше баса - ставимо овальні динаміки. Хочеться невеликий подзвучки - ставимо звичайні круглі.
В цілому, для баса правильно встановлювати повноцінний сабвуфер, адже ніякі динаміки не можуть замінити його діапазон.
Підготовка до встановлення колонок на задню полку
Динамік без оформлення, коли ми його тримаємо в руках, практично не басить. Він стає чути тільки при установці в певне оформлення - двері або задню полку. Більш того, просто прикручений до бляшанці, динамік не звучатиме правильно і красиво. Він повинен бути жорстко закріплений на панелі.
Щоб відкрити потенціал динаміка - більш того, чим дорожче динамік, тим важче відкрити його потенціал - потрібно вкласти сили і час в підготовку посадкового місця.
Шумо- і віброізоляція
Динамік випромінює в дві сторони: фронтальну і тилову. Тилове випромінювання - паразитное для слухача, тому установник повинен виключити потрапляння тиловий хвилі до слухача. Йому потрібно максимально добре відокремити обсяг багажника від салону завдяки правильній шумоізоляції.
Для цього застосовується вібро - і шумопоглиначі. Завдання установника - якнайкраще обробити полку, щоб в результаті звуки видавав тільки динамік, а точніше його лицьова сторона. Вона не повинна підігравати і деренчати, а дроти-дзвеніти.
Подіуми
Заводський метал машини не призначений для кріплення динаміків з хорошою магнітною системою.
До того ж, він часто має нерівну поверхню. Щоб створити необхідні умови для установки динаміків, до нього прикручують жорсткий подіум.
Коли акустиці на задній полиці потрібен підсилювач?
Є два основних типи людей, які користуються автоакустикою. Перші люблять, щоб було голосно і драйвово. Другі слухають музику фоново при русі, так, щоб вона не відволікала від дорожньої ситуації. Якщо ви відноситесь до перших - хочете здивувати друзів, а на природі відкрити двері і отримати класний звук - вам вкрай необхідний підсилювач.
Завдання підсилювача - просто посилити вхідний сигнал. Головний пристрій зазвичай видає 18-20 Вт, яких вистачає для прослушки на рівні гучності, коли ми спілкуємося. Якщо хочеться більшого - ми ставимо підсилювач, який збільшує по амплітуді сигнал від головного пристрою. Тим самим ми отримуємо більш гучний звук.
Виробник закладає в динамік свій потенціал. Є динаміки, спочатку розраховані на слабку потужність. У них висока чутливість без претензій на супердетальность, якість і так далі.
А є басові колонки в задню полку вищих серій, які можуть передати хороший бас і затяту атаку інструментів. Але для цього підводиться до них потужність повинна бути більше. Щоб відкрити потенціал, закладений в них виробником, і буде потрібно підсилювач.
Що потрібно зробити при заміні штатних динаміків в задній полиці
Нове посадочне місце. Заводські динаміки зазвичай йдуть на пластикових корпусах. При їх заміні забирається і посадочне місце. Щоб створити нове, використовуються подіуми - перехідні кільця із пластику або дерева;
Обробка полки. Пластик, з якого виготовлена полку, теж має значення. Зараз виробники економлять на його товщині, тому полку сильно схильна до вібрацій. При установці могутнішого динаміка, ніж заводський, починає грати не динамік, а пластик. Потрібно відразу підготувати полку, щоб позбутися від сторонніх звуків.
Кожен раз установка проходить індивідуально, але ніколи не закінчується тим, щоб відкрутити старий динамік і вкрутити новий. Потрібно хоча б мінімальна підготовка.
Чи можна встановлювати динаміки в полку без отворів для акустики?
Не варто, якщо... в автомобілі задня полиця є несучою. В цьому випадку вона додає жорсткість кузова, і свердлити в ній дірки вкрай не рекомендується. Багато все одно йдуть на те, щоб зробити отвір і вкрутити овал - в результаті починають лопатися склянки, порушується цілісність автомобіля. Якщо посадочних місць в такому авто спочатку немає-не рекомендується їх робити.
Можна, якщо... це хетчбек з відкидною полицею. В такому автомобілі можна вирізати отвори і вставляти динаміки без проблем. Хороший сабвуфер це не замінить, але стане бюджетним рішенням, яке в найкоротші терміни за мінімальні гроші дасть приріст в якості звуку. Проблем також не виникне в автомобілі, де отвір вже є і туди просто можна встановити динамік.
Вибрати і купити автомобільну акустику можна на 130.com.ua з доставкою по Києву, Харкову, Одесі і всій Україні.