Принципи та особливості вибору паркувальних систем
Парктроніки є одними з найбільш популярних і необхідних пристроїв, що надають більше безпеки під час паркування або руху заднім ходом. Сучасні рішення дозволяють повністю відмовитися від інших пристроїв, таких як камера заднього виду, здійснюючи кілька функцій одночасно.
Серед представлених на ринку моделей існує багато паркувальних систем, які визначають наближення до перешкоди звуком і світловими індикаторами. Це сприяє більш швидкій передачі сигналу-попередження і миттєвій реакції водія в даній ситуації. Більш якісне та швидке реагування можливе, виходячи з кількості датчиків та особливостей спеціального екрану для відображення картинки або індикації.
Основні компоненти паркувальних систем
Будь-яка паркувальна система складається з декількох важливих компонентів:
- електронний блок управління. Він контролює роботу і функціонування всіх систем – дисплея, датчиків, інших компонентів. При несправності системи або вимкненні одного з датчиків, він повідомить водія про це;
- датчики. Їх основним завданням є спостереження, виявлення перешкод і передача сигналу в салон до водія. Встановлення здійснюється в передній або задній частині авто, на бампері;
- дисплей. На ньому висвічується вся інформація про перешкоди – відстань, розташування до автомобіля.
Принцип дії парктроніка такий: при виявленні перешкоди подається сигнал на блок управління, він тим часом розраховує довжину хвилі, переводячи в показники відстані і сповіщає водія про наявність перешкод на дорозі або парковці.
Вибираємо парктронік за кількістю датчиків
Конструкційні особливості моделі є основною причиною визначення кількості датчиків, що входять до складу пристрою. Їх може бути різна кількість, від 2 до 8, іноді 10 і 12 штук, важливо відзначити, що від їх кількості залежить ефективність роботи паркувального радара і точність визначення перешкод на дорозі. Також від їх кількості залежить вартість самого пристрою.
1. Парктроніки з двома датчиками є найбільш доступними для багатьох водіїв. Їх основним недоліком вважається можливість виникнення мертвих зон, в яких датчик не здатен визначити наявність перешкод.
2. Паркувальні системи з трьома або чотирма датчиками є найбільш оптимальним варіантом для багатьох автомобілістів. У такому випадку ймовірність виникнення мертвих зон повністю виключена, а кількість, 3 або 4, вибирають в залежності від особливостей конструкції і розмірів транспортного засобу.
3. Паркувальний радар з шістьма датчиками часто використовується таким чином – в задній частині розташовують 4 пристосування, а в передній – 2. Подібне рішення дозволить визначати наявність перешкод спереду і ззаду автомобіля, істотно збільшуючи безпеку під час паркування. Багато подібних моделей виконані з використанням перемикача, з його допомогою можна активувати лише передні або задні датчики.
4. Парктроніки з вісьмома датчиками подібні до попередніх, тільки спереду встановлюють не 2, а чотири пристосування. Дані пристрої дорожчі, проте надійність і точність їх виявлення більш висока. Багато подібних моделей обладнані функцією спрацьовування передніх датчиків в разі натискання на гальмо, таким чином ефективність виявлення підвищується разом з комфортом водія під час поїздок.
До переваг останньої моделі варто також віднести здатність вимкнення пристрою після початку руху, через 10-25 с. Деякі моделі маю спеціальну кнопку активації, вони спрацьовують тільки тоді, коли водій натискає на неї.
До того ж деякі виробники пропонують більш сучасні рішення, які обладнані цілими 10 або 12 датчиками, їх називають комбінованими парктроніками. Дані пристрої здатні повністю контролювати сліпі зони, надаючи можливість повного контролю території, на якій здійснюється паркування.
Види використовуваних дисплеїв, їх особливості
Серед найбільш поширених світлодіодних індикаторів парктроніків розрізняють наступні:
- LED-екрани, вони можуть змінювати колір, це залежить від відстані до перешкоди. Особливості кольорів: зелений позначає невелику відстань до перешкоди, можливе помилкове спрацьовування; помаранчевий – наближення до перешкоди, а ось червоний позначає критично близьке знаходження до перешкоді, пересуватися далі не рекомендується;
- шкала з розподілами, яка вказує відстань до ймовірних перешкод. У разі наближення перешкоди на екрані висвітиться більша кількість колірних смужок. У деяких моделях облаштований цифровий індикатор, такий дисплей має дві шкали, вони позначають наявність перешкод справа і зліва від автомобіля, що набагато зручніше під час паркування;
- рідкокристалічний дисплей може бути в більш дорогих моделях, дуже часто такі системи комплектуються камерами заднього виду. На такому екрані водій зможе точно побачити, де знаходиться перешкода і переглянути показники відстані до неї;
- проекція на лобове скло відображає інформацію до перешкоди, вона проектується в певному місці на лобовому склі. Багато автолюбителів вважають, що така модифікація надає більше зручностей, оскільки дані висвічуються безпосередньо перед водієм.
Крім того, на екрані може виводитися інформація про швидкість автомобіля, карта місцевості, всі розмітки та знаки, інша корисна інформація.
На що варто звернути увагу
Яку систему варто вибрати? Це залежить від призначення і особливостей конструкції вашого транспортного засобу. Крім того, варто враховувати, по якій місцевості буде їздити автомобіль і де буде паркуватися. А підібрати відмінний варіант для вашого авто можна у нас на сайті, тут представлені моделі задніх, передніх і комбінованих паркувальних систем, кожен зможе підібрати оптимальний варіант для свого автомобіля. Автомобільні парктроніки купити в Івано-Франківську, Львові, Тернополі з доставкою по Україні можна на 130.com.ua.