Працюємо
Пн–Пт: 8:30–20:30
Сб–Нд: 9:30–18:30
Оплата
Готівкова, безготівкова,
при отриманні, кредит, розстрочка
Visa MasterCard

Фари найближчого майбутнього: ксенон, світлодіоди або лазер

Маємо унікальну ситуацію на ринку: є автомобілі з 4 різними технологіями головного світла. У цій статті ми з'ясуємо, які лампи ефективніше — світлодіодні, ксенонові або лазерні.

З 90-х років виробники почали рухатися шляхом зниження енерговитрат і збільшення яскравості освітлення. І тоді на поличках магазинів почали з'являтися газорозрядні лампи, які на той момент використовувалися тільки в стаціонарному освітленні.

Фари найближчого майбутнього: ксенон, світлодіоди або лазер

Ксенон: потужно, складно і дорого

Незважаючи на свою назву, такі джерела світла до ксенонових дугозарядних ламп відношення не мають. І те, що ми вже звикли називати «ксеноном», насправді — це звичайна металогалогенна лампа, всередині якої горить суміш газів. Лише іноді використовується газ ксенон і то в якості доповнення.

Ефективність знаходиться в межах 80-100 Л. на 1 Вт. — цих показників більш, ніж достатньо. І навіть спектр випромінюваного світла є одним з кращих і найбільш наближених до природного.

Приклад порівняння: галогенка може видати не більше 15 Л./1 Вт., газонаполненная — не більше 10 Л./ 1 Вт., а вакуумна — не більше 8 Л./1 Вт. Як бачимо, різниця очевидна. І навіть натрієві лампи зі своєю віддачею до 200 Л. не зможуть зрівнятися з-за свого обмеженого світлового спектру.

Основні труднощі, які виникають при впровадженні газорозрядних ламп,наступні:

Щоб запалити дугу всередині колби, потрібно близько 50 тис. Втт.

Всередині колби світитися весь обсяг газу, тому світло треба дуже чітко направити в потрібну сторону.

З другою проблемою відмінно справляється лінзована оптика. Ну а рішення першої проблеми — наш ксенон. Він живиться через блок розпалу, на відміну від звичайних ламп, які живляться через бортову мережу.

Фари найближчого майбутнього: ксенон, світлодіоди або лазер

При стандартному 35-ваттном споживанні ксенон може видати дуже багато світла. До того ж, він практично не нагрівається, оснащується надійною ниткою розжарювання. Відповідно, термін служби таких конструкцій набагато більший, ніж у аналогів.

Ще в облік потрібно брати світлову температуру. Лампи з показником понад 5,5 тис. кельвінів мають найвищі значення ККД, а з показником до 3,5 тис. кельвінів — самий менший ККД.

З недоліків ксенону — його висока ціна, яку, поки що, не вдалося знизити. Тому така продукція не може стати масовою, на недорогі авто більшість встановлюють звичайні галогенки.

Світлодіоди: дешево і компактно

На тлі ксенону, світлодіоди займають гідну позицію. Другі виграють за своєю ціною. Граничне значення, звичайно, не таке високе і становить до 150 Л./1 Ват. Але зате діоди довго служать, легко управляються, компактні і не вимагають великих енерговитрат.

За рахунок чого ви отримуєте яскраво освітлену дорогу і навіть можете налаштувати окремі секції фари з певною потужністю. Купити світлодіодні лампи у Львові, Івано-Франківську, Тернополі можна на 130.com.ua з доставкою по Україні.

Фари найближчого майбутнього: ксенон, світлодіоди або лазер

Вдень світлодіоди можна включати в якості денних ходових вогнів. Вже є анонс нової технології Matrix LED — інтелектуальне управління освітленням, без осліплення зустрічних водіїв навіть з дальнім світлом. Ну а якщо ще врахувати підсвічування пішоходів та інших об'єктів, ми отримуємо великий виграш у безпеці. Взагалом, технологія, поки що, є однією з найпрогресивніших.

Лазери: теж потужно і теж дорого

В теорії, лазери навіть ефективніше матричних світлодіодів, але що отримуємо на практиці — зможемо дізнатися лише у віддаленому майбутньому. У цих конструкцій висока щільність освітлення і при цьому вони економічні. Зате мають більш складну будову, вимагають дуже точного налаштування.

Поки що, однозначна перевага — велика дальність освітлення. Чого доказ той факт, що лазери використовують на спортпрототипах Audi під час перегонів «24 години ЛеМана».

Фари найближчого майбутнього: ксенон, світлодіоди або лазер

Світловий інтелект

Для успішного використання головного світла, важливо не тільки вибрати джерело світла, але і налаштувати систему управління. Отримати хороше світло можна не тільки з дорогими лазерами або ксеноном.

Перші спроби почати керувати світлом були ще у довоєнних Tatra 77, але тоді новинка не стала популярною. Вже в більш вдосконаленому вигляді вона стала приживатися в сучасному світі. І одні з перших, хто впровадив систему AFL, була компанія Opel, до якої тут же підключилися BMW і Mercedes.

Зараз завдяки реалізації такої технології можна значно поліпшити безпеку і комфорт пересування вночі, значно зменшити стомлюваність водія під час далеких поїздок. Звичайно, якість освітлення не таке, як вдень, але набагато краще, ніж без адаптивного світла.

Що буде далі?

Як бачимо на практиці, газорозрядні лампи і лампи розжарювання — це вже минуле століття. Ще зовсім трохи-і вони вже підуть з ринку. Чи залишиться їх зовсім небагато.

В якості простих фар, навіть на дешевих авто, будуть використовуватися світлодіоди. Вже зараз Lada Priora оснащується світлодіодними ходовими вогнями. А ось яка більш доступна технологія замість «ксенону» займе свою нішу — ще належить дізнатися. Може бути, лазер приверне увагу автолюбителів, які хочуть отримати ще краще, нехай і дорожче.

ТОП-3 автомобільні лампи
 

Кращі лампи в авто

Шукаєте якісну і найкращу лампу в авто? Даний рейтинг ламп в авто складається на підставі таких параметрів як: високий попит з позитивними відгуками від наших клієнтів, якісне виготовлення — відсутність заводського браку і сервісних звернень, а також офіційна гарантійна та пост гарантійна підтримка в Україні.

Ксенон автолампа Philips D1S XenStart

Ксенон автолампа Philips D1S XenStart
Особливості:
  • ★ Має тип цоколя D1S
  • ★ Світловий потік — 3650 Лм
  • ★ Колірна температура — 4300К

Автолампа ксенонова Philips D3S XenEcoStart 35 Вт

Автолампа ксенонова Philips D3S XenEcoStart 35 Вт
Особливості:
  • ★ Цоколь D3S
  • ★ Лампа для лінзованной оптики
  • ★ Термін роботи - 3000 годин

Автомобільна лампа OSRAM H4 (64193CBl-01B) Bilux Cool Blue

Автомобільна лампа OSRAM H4 (64193CBl-01B) Bilux Cool Blue
Особливості:
  • ★ Колірна температура: до 4200 K
  • ★ Високий світловий потік
  • ★ Галогеновий тип лампи
 
 

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.