Стандарти дитячих автокрісел: ЕСЕ 044 і UN R129 (i-Size)
Дитяче автокрісло-обов'язкова покупка для кожного з батьків. З того моменту, коли малюк вперше «виходить в світ», виписуючись з пологового будинку, і до підліткового віку перевозити дитину в автомобілі можна тільки при використанні спеціального утримуючого пристрою.
Безпека є головним критерієм вибору автокрісла, незалежно від віку маленького пасажира. Показники того, що обрана модель є надійною і в разі ДТП зможе максимально захистити дитину від серйозних травм - успішно пройдені незалежні краш-тести і відповідність автокрісла одному з міжнародних стандартів.
На сьогоднішній день виділяється два стандарти дитячих автокрісел, з якими працюють основні світові виробники. Розглянемо їх основні відмінності.
ECE 044
Європейський стандарт, розроблений Європейською економічною комісією ООН, являє собою «Єдині технічні приписи для утримання дитячих пристроїв, що знаходяться в механічних транспортних засобах». Вперше даний стандарт був розроблений, опублікований і взятий за основу виробниками в 1982 році, і з того часу зазнає регулярні зміни за рахунок внесення різних поправок - це є важливим свідченням того, що вимоги стандарту ЕСЕ 044 йдуть в ногу з часом.
Стандарт ЕСЕ 044 включає в себе:
- вимоги до якості і безпеки матеріалів, з яких вироблено автокрісло, включаючи металеві, пластикові, тканинні та інші деталі конструкції;
- вимоги до безпеки фіксаторів, замків, важелів і кріплень, які є в конструкції автокрісла;
- вимоги до коректної інформації на маркувальних етикетках і до максимально повної інформації в інструкції по установці і експлуатації автокрісла;
- успішне проходження базових краш-тестів в рамках відповідності стандарту ЕСЕ 044.
Краш-тест є одним з основних показників, завдяки якому автокрісло сертифікується відповідно до стандарту ЕСЕ 044 (або отримує відмову). Стандартні краш-тести являють собою динамічні випробування, в ході яких автокрісло встановлюється в спеціальний візок, який рухається по рейках і різко гальмує, імітуючи удари, схожі з ударами під час екстреного гальмування і ДТП.
Високотехнологічне обладнання дозволяє візку рухатися по заданій траєкторії з заданими, ретельно прорахованими показниками швидкості і прискорення, а безліч відео- і фотокамер, а також електронних датчиків фіксують всі перевантаження і отримані пошкодження. Для максимальної точності в краш-тестах використовуються манекени, відповідні за антропометричними характеристиками дітям 6 різних вікових груп: від манекена новонародженого вагою 3,4 кг до манекена 10-річної дитини вагою 32 кг. Манекени виконуються зі спеціальної формувальної глини, що, поряд з використанням датчиків, дозволяє виявити можливі травми, які можуть бути отримані пасажиром під час ДТП.
Дитяче автокрісло вважається відповідним європейським стандартам ЕСЕ 044, якщо успішно пройде всі динамічні випробування і експертизи, що стосуються конструкції і використовуваних матеріалів.
Відповідно до Європейського стандарту ЕСЕ 044 дитячі автокрісла діляться залежно від віку і ваги дитини на наступні групи:
UN R129 (i-Size)
Досить молодий стандарт UN R129, сьогодні більш відомий як стандарт i-Size - це нове слово в ніші дитячих утримуючих пристроїв. Більш жорсткий, більш продуманий щодо вимог до безпеки, цей передовий стандарт зараз діє паралельно з ЕСЕ 044.
ЕСЕ 044
- Перевезення дітей у віці до 9 місяців - тільки в положенні «обличчям проти ходу руху»
- Кріплення за допомогою штатного ременя безпеки або за допомогою Isofix
- Немає тесту на бічний удар
- Класифікація автокрісел по групах - за віком і вагою дитини
UN R129 (i-Size)
- Перевезення дітей у віці до 15 місяців - тільки в положенні «обличчям проти ходу руху»
- Кріплення тільки за допомогою Isofix
- Обов'язковий тест на бічний удар в ході динамічних випробувань
- Класифікація автокрісел по групах - за віком і ростом дитини
Так ми сміливо виділяємо основні переваги нового стандарту UN R129 (i-Size) по відношенню до стандарту ЕСЕ 044:
- необхідність перевозити дитину у віці до 15 місяців (а не до 9, як раніше) в положенні «спиною вперед» значно знижує ризик отримання травм шиї і голови в разі ДТП. Результати досліджень і статистика ДТП показують, що до 15 місяців хребет малюка і, особливо, м'язи шиї ще не досить зміцніли, що призводить до серйозних травм при лобових ударах. При перевезенні в автомобілі в положенні «обличчям проти ходу руху» шийний відділ хребта під час фронтального зіткнення піддається набагато меншому навантаженню, а підголовник «гасить» силу удару, надійно захищаючи голову дитини;
- всі автокрісла за новим стандартом оснащені кріпленнями Isofix, що робить їх установку в салоні автомобіля більш зрозумілою для батьків і більш надійною;
- конструкція автомобіля «гасить» лобові удари значно краще, ніж бічні, ось чому в новому стандарті бічному захисту дитини в автокріслі приділено особливу увагу - в ході динамічних випробувань за стандартом UN R129 (i-Size) краш-тест з боковим ударом є обов'язковим для отримання сертифіката.
Вибрати і купити дитяче автокрісло можна на 130.com.ua з доставкою по Львову, Івано-Франківську, Тернополі та Україні.