Viber
Компресори і насоси
Закрити
Замовляйте
Цілодобово
Оплата
Готівкова, при отриманні, безготівкова
Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay

Поради автомобілістам: коли спускати, а коли качати шини?

Багато автомобілістів про тиск в шинах згадують пару раз на рік. Коли під час заміни гуми на шиномонтажі їх питає автомеханік: "Скільки треба качати?". І, дійсно, скільки? Для тих, хто не знає, виробник автомобіля приготував підказку, на лючке бензобака або на стійці кузова з боку водія є спеціальна наклейка, там в будь-який момент можна подивитися рекомендований тиск. Звичайно, що це якесь середнє значення, що відповідає розміру колеса та оптимальним умовам експлуатації, якого треба дотримуватися, тому що відхилення можуть викликати проблеми.

Поради автомобілістам: коли спускати, а коли качати шини

Чому важливо стежити за тиском у шинах?

Попри те, що є любителі все робити по своєму, і не дотримуватися рекомендацій автовиробників (наприклад, деякі до цього часу упевнені, що якщо накачати надміру шини, то можна заощадити бензин), все ж відхилення від норми можуть завдати шкоди машині.

Так, якщо рівень тиску не дотягує до оптимального значення, це може стати причиною прискореної деформації та нагрівання гуми, а також сприяє тому, що крайні доріжки на протекторі колеса швидко стираються. У деяких випадках може спостерігатися навіть порушення цілісності каркаса. Зростає ризик пошкодження і поломки диска та шини при попаданні колеса в яму. Також не треба забувати й про те, що при їзді на шинах, які нехай навіть незначно, але спущені, зростає рівень споживання палива. Підвищений тиск призводить до того, що нитки корду перенапружуються, це за собою тягне прискорений знос і стирання області в середині протектора. Також треба враховувати, що якщо на шинах з підвищеним тиском їздити по нерівній дорозі, то підвіска і кузов будуть піддаватися великому навантаженню, що на собі відчуватимуть всі пасажири автомобіля. А при попаданні колеса в яму велика ймовірність раптового розриву шини.

Однак найбільш небезпечною є ситуація, коли в усіх колесах спостерігається різний показник тиску. В цьому випадку машину буде постійно заносити в сторону колеса, яке має найнижчий тиск, це знижує керованість. Автомобіль може почати рух боком.

Тому дуже важливо регулярно перевіряти рівень тиску в шинах. Робити це рекомендується мінімум раз на місяць, а в зимовий час навіть частіше. Тим більше не варто забувати про перевірку тиску, якщо збираєтеся в далеку дорогу.

Як температура впливає на тиск?

Достовірно доведено, що при зниженні температури на кожні 10 градусів зміни тиск повітря в замкнутому просторі змінюється приблизно на 0,1 бару. Тому влітку можна не турбуватися про різке падіння тиску, найчастіше підкачка не потрібна. А ось як тільки настає похолодання восени краще перевірити показники й скористатися компресором, щоб повернуть тиск в норму.

Поради автомобілістам: коли спускати, а коли качати шини

Після зміни покришок на зимові в жовтні, під час перших заморозків тиск треба перевіряти частіше. Фахівці рекомендують проводити контрольні вимірювання, коли температура опуститься до -10, -15 і потім до -20 градусів.

Автоматичний контроль

Щоб постійно не думати про те, що треба перевірити тиск і не пропустити момент, коли треба підкачувати колеса, можна скористатися сучасними електронними системами. Наприклад, можна встановити спеціальну систему контролю тиску в шинах. Принцип її роботи дуже простий — в кожне колесо поміщаються особливі датчики, здатні оцінити рівень тиску повітря всередині покришки. Потім вони, використовуючи радіоканал, відправляють інформацію на бортовий комп'ютер автомобіля. В результаті водій завжди матиме актуальну інформацію про тиск, що допомагає йому своєчасно реагувати на будь-які зміни даного показника.

Коли рекомендується підкачувати шини й підвищувати тиск?

Попри те, що є конкретне оптимальне значення тиску в шинах, іноді виникають ситуації, що вимагають його зміни. Збільшити тиск варто в кількох випадках:

  • У інструкціях по експлуатації, які додаються до кожного автомобіля, зазначено, що перш ніж відправитися в тривалу поїздку, особливо по швидкісній магістралі, рекомендується злегка підкачати шини на 0,2-0,3 бару. Гірше точно не буде, таким чином ви отримаєте невеликий запас міцності.
  • При перевантаженні. Звичайно, сам по собі перевантаження, вже явище негативне, але іноді доводиться йти на жертви, забивши салон і багажник машини буквально під зав'язку. А іноді до цього вантажу додається ще повний причіп, який створює додаткове навантаження на задні колеса. У подібній ситуації слід трохи підняти тиск на 0,2-0,3 бару, хоча б в задніх колесах. Це дозволить машині рухатися стабільніше і впевненіше.
Поради автомобілістам: коли спускати, а коли качати шини

В яких ситуаціях корисно знизити тиск?

Їзда на частково спущених колесах може бути небезпечною, проте, іноді це необхідний захід. Зокрема, скинути тиск в шинах рекомендується в наступних ситуаціях.

Їзда в ожеледь

Іноді бувають ситуації, коли водій забув поміняти літню гуму на зимову, але їхати треба, а на дорозі ожеледь. Наприклад, він застряг на дачі, і терміново потрібно повернутися в місто, а це значить, що треба якось проїхати по вкритій льодом дорозі. У такій ситуації рекомендується трохи приспустити шини, орієнтовно, до рівня 1,6 бара. Хтось скаже, що їздити на таких шинах шкідливо. Так, це вірно. Але дана міра дозволить трохи поліпшити керованість автомобіля на льоду, тим більше їхати на великій швидкості навряд чи вийде, як не варто боятися ще й перегріву шин. А ось, якщо тиск не знизити, то ризик потрапити в аварію на слизькій дорозі буде набагато вище.

Машина загрузла в піску, бруді або снігу

Щоб забезпечити середньостатистичному не повнопривідному автомобілю підвищену прохідність, наприклад, коли колеса транспортного засобу провалюються в пісок, мокрий бруд або сніг, то можна просто трохи спустити шини. Причому тиск знижувати треба в шинах не тільки ведучих, але також і ведених коліс. Щоб витягнути машину з такої перипетії, рекомендується знизити тиск в шинах приблизно до 1,2 бара. У найскладніших ситуаціях, якщо ви впевнені, що на колесі стоїть вузький диск, а покришка досить широка, тобто ймовірність саморозбортування не дуже велика, тиск можна опустити до позначки в 1,0 бар.

Вирівнювання машини при діагональному вивішуванні

Знизити тиск може знадобитися і для того, щоб подолати діагональне вивішування — випадок, коли по одному колесі на кожній осі зависають у повітрі. У цій ситуації зниження тиску в колесах, які є для машини опорними, допоможе трохи опустити кузов. Що може дати шанс "зачепитися" за поверхню дороги колесами, що висять. Звичайно, якщо автомобіль вже ліг на днище, то ніяке зниження тиску не допоможе, а навпаки, буде заважати.

Поради автомобілістам: коли спускати, а коли качати шини

Підбиваємо підсумки

Як бачимо, від рівня тиску в шинах залежить дуже багато чого. І дуже важливо, щоб він був оптимальним для конкретних умов експлуатації машини. Звичайно, рекомендоване виробником значення — це певний компроміс. Однак це розумний компроміс, і йому треба довіряти в більшості ситуацій.

Якщо на вулиці спостерігаються сильні перепади температури, то варто більше уваги приділяти регулярної перевірці рівня тиску в шинах. Крім того, обов'язково треба не забувати про вимірювання перед далекими поїздками, на холодних колесах.

Рухаючись по бездоріжжю або по нерівній дорозі, можна піти на хитрість і приспустити трохи шини, це може надати позитивний ефект. Тільки потім, обов'язково приведіть тиск у норму. Для цього вам знадобиться автомобільний насос або компресор. В інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити автомобільний компресор в Києві, Одесі чи Харкові. У нас великий вибір і приємна ціна на всі моделі!

ТОП-3 автокомпресори
 

Найкращі автокомпресори

Шукаєте якісний і найкращий автокомпресор? Даний рейтинг автокомпресорів складається на підставі таких параметрів як: високий попит з позитивними відгуками від наших клієнтів, якісне виготовлення — відсутність заводського браку і сервісних звернень, а також офіційна гарантійна та пост гарантійна підтримка в Україні.

Ножний насос HEYNER PedalPower 215 000

Ножний насос HEYNER PedalPower 215 000
Особливості:
  • ★ З швидкозажимним клапаном
  • ★ Одноциліндровий
  • ★ Максимальний тиск - 7 Атм

Автокомпресор Vitol K-55

Автокомпресор Vitol K-55
Особливості:
  • ★ з живленням від акумулятора
  • ★ продуктивність – 50 л
  • ★ широка комплектація

Автокомпресор Vitol K-52

Автокомпресор Vitol K-52
Особливості:
  • ★ з живленням від прикурювача
  • ★ продуктивність – 40 л
  • ★ широка комплектація
 
 

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.