ACOUSTICS: шумоізоляція кросовера і позашляховика
Для середнього класу | Для малолітр. авто | Для позашляховиків
Прагнучи максимально здешевити автомобілі, виробники економлять на шумоізоляції. Це стосується автомобілів як середнього, так і вищого цінового сегмента. Ось приблизна розкладка по витраті матеріалів і послідовності їх укладання для позашляховика.
Шумоізоляція даху
Специфіка установки шумоізоляції на даху в тому, що матеріал може «відійти» під тяжкістю власної ваги. Торгова марка MaxLevel пропонує два основних варіанти установки — «стандартний» та «максимальний».
Стандартний варіант передбачає першим шаром наклеювання і коткування на чистий знежирений метал між ребрами жорсткості самоклеющегося вібропоглинача ACOUSTICS Alumat 1,6 для зниження структурного шуму. Цей матеріал на основі бутилкаучуку, покритого з лицьового боку алюмінієвою фольгою з тисненням товщиною 100 мкм., що додатково забезпечує механічний захист мастичного шару, а також підвищує його акустичні властивості. Другим шаром клеїться звуко- і теплоізолюючий матеріал ACOUSTICS SOFT VAR 6 на основі спіненого каучуку, має високі демпфуючі і звукопоглинальні властивості. В результаті, значно знижується чутність шуму дощу, зникає йде від даху гул в салоні авто, запобігає утворенню конденсату при перепадах температур. Враховуючи досить велику площу даху, її додаткова теплоізоляція буде ефективною.
У разі вибору «максимального» варіанту, замість ACOUSTICS SOFT VAR 6 слід використовувати матеріал ACOUSTICS SOFT VAR 10. Також при «максимальному» варіанті в якості вібропоглинача варто використовувати матеріал ACOUSTICS Alumat Profy A2. Це самоклеючий вібропоглинач на каучуковій основі, він має більш високі характеристики зниження вібрації.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартный вариант | Максимальный вариант | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat 1,6 |
3 | - |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
- | 3 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6 |
4 | - |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
- | 4 |
Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля є «мобільного» частиною кузова автомобіля, а значить і зоною підвищеного шуму. Шумоізоляція дверей важлива для меломанів, а для цінителів якісного звуку просто необхідна. Вона дозволить видалити зайві шуми від деталей автомобіля, що входять в резонанс зі звучанням акустики. Звук набуває соковиті тони, у всьому діапазоні частот, значно виразніше проявляються «низи», а двері закриваються з більш солідним звуком, характерним для автомобілів більш високого класу. При шумоізоляції дверей необхідно пам'ятати про те, що надмірне перевантаження може ускладнити складання та мати негативний вплив на дверні петлі і замки, тому рекомендується застосовувати відносно легкі матеріали. Варіантів виконання шумоізоляції дверей дуже багато. Наведемо два найбільш поширених.
Стандартний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні двері наноситься вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 — 2 листа на двері (1 лист всередину на накладку двері та 1 лист на перегородку двері, не закриваючи технологічні отвори (вікна). Через технологічні отвори на дверну накладку додатково наклеюється другим шаром шумо- теплоізолятор збільшеної товщини 10 мм — ACOUSTICS SOFT VAR 10 (1 лист) і на дверну пластикову обшивку — ACOUSTICS SOFT VAR 6 (1лист). В результаті ми отримуємо два тепло- шумоізоляційних бар'єри.
Максимальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні з заклеюванням технологічних отворів (вікон) встановлюється вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 — 3 листа на двері (2 листи всередину на накладку двері та 1 лист на перегородку двері). Другим шаром через технологічні отвори всередину двері на дверну накладку клеїться шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR 10 (1 лист) — звуко- і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі спіненого каучуку, має демпфуючі і звукопоглинальні властивості. На дверну пластикову обшивку двері також наклеюємо ACOUSTICS SOFT VAR 10. При заклеюванні технологічних отворів створюється замкнутий об'єм, куди буде відігравати динамік. Завдяки шумопоглинаючим матеріалів буде чути тільки «правильний звук» з фронтальної сторони динаміка.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартна витрата на 2 двері | Максимальна витрата на 2 двері | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
4 | 6 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6 |
2 | |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
2 | 4 |
Обробці демпфуючим матеріалом піддається також задня полиця седана. Практика показала, що навіть така дрібниця здатна поліпшити звучання задніх штатних динаміків (необхідно закрити якомога більше отворів в полиці, виключаючи «повідомлення» салону з багажником), «підсилити» задню полицю виброизоляционными матеріалами, трохи прибрати шум в задній частині кузова.
Шумоізоляція капоту
Шумоізоляція капота не тільки знизить рівень шуму в автомобілі, але і допоможе економити ваші гроші. У зимовий час застосування теплоізоляційних матеріалів дозволяє зберігати тепло підкапотного простору до 7 годин. Це дозволить заощадити час і витрати на паливо для прогріву двигуна.
Стандартний варіант установки: першим шаром клеїться Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 і другим — шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 10.
Максимальний варіант: перший шар — вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2, другий шар — шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR F 10.
Всі матеріали водостійкі і укладаються в осередку між підсилювачами.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
2 | 2 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
2 | - |
Шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR F 10 |
- | 2 |
Шумоізоляція підлоги
Основне завдання при шумоізоляції підлоги в автомобілі — прибрати шуми від арок коліс і вихлопної системи (тунель). Для досягнення цієї мети є три варіанти.
Стандартний варіант. Першим шаром на прямі ділянки підлоги клеїться вібродемпфер ACOUSTICS Alumat Profy A3 — самоклеючий вібропоглинаючий матеріал на каучуковій основі завтовшки 3,5 мм. На вигини накладається ACOUSTICS Alumat Profy A2. Другий шар: звуко- і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі пінополіетилену ACOUSTICS SOFT VAR 10 наноситься в області передніх арок, на решту поверхню — шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6.
У максимальному варіанті вся поверхня обклеюється максимально ефективними матеріалами. Перший шар — ACOUSTICS Alumat Profy A3, другий — ACOUSTICS SOFT VAR 10.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний | Максимальний | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
5 | - |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A3 |
5 | 10 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6 |
2 | - |
Шумоізоляція ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
5 | 7 |
Шумоізоляція багажного відсіку
Підвищений гул і шум у задній частині автомобіля з'являється при попаданні води або гравію на задні арки коліс, які починають вібрувати і резонувати з багажником. Тому особливо актуальна шумоізоляція багажного відсіку для універсалів і хечбеків.
Стандартний варіант. Першим шаром клеїться вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс. Потім другим шаром на арки наклеюється шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 10, інша площа покривається матеріалом ACOUSTICS SOFT VAR 6.
Максимальний варіант. Перший шар — вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A3 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс, другий шар — шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR 10 на підлогу багажника і на арки коліс.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
4-5 | - |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A3 |
- | 5 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6 |
4 | - |
Шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
2 | 6 |
Перегородка моторного відсіку (перегородка двигуна)
Незважаючи на те, що двигун є джерелом великого шуму, виробники часто економлять на шумоізоляції перегородки двигуна для зниження вартості автомобіля. Вирішити цю проблему можна, застосувавши один з варіантів шумоізоляції.
Стандартний варіант. На металеву поверхню перегородки двигуна наклеюється і накочується вибропоглощвющий матеріал ACOUSTICS Alumat Profy A2, другим шаром — шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6.
У максимальному варіанті поверх виброизолятора ACOUSTICS Alumat Profy A3, клеїться шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR 10.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A2 |
4 | - |
Вібропоглинач ACOUSTICS Alumat Profy A3 |
- | 4 |
Шумо-теплоізолятор ACOUSTICS SOFT VAR 6 |
2 | - |
Шумопоглинач ACOUSTICS SOFT VAR 10 |
- | 2 |
Загальні рекомендації від виробника
Всі наведені розрахунки є приблизними і можуть розходитися з розрахунками для вашого автомобіля. Більш точно порахувати кількість матеріалів можна, взявши рулетку і обмірів свій автомобіль самостійно.
Вібропоглинаючі матеріали необхідно наклеювати на сухий знежирений метал і обов'язково закоткувати валиком (при його відсутності можна попрацювати тильною частиною викрутки). Нагрівання матеріалу при температурі навколишнього середовища плюс 14-15 градусів за Цельсієм і більше не обов'язковий. Другий шар клеїться на знежирений перший (необхідно пройтися знежирювачем прямо на фользі).
щоб уникнути небажаних «бульбашок» і натягу, матеріал бажано укладати на поверхню поступово, починаючи з одного боку (як шпалери). На 130.com.ua можна купити шумоізоляцію в Івано-Франківську, Тернополі, Львові з доставкою по Україні.