Шумоізоляція автомобіля: вибір матеріалів та проведення робіт. Частина 2
При проведенні шумоізоляції треба дотримуватися певного порядку дій і правил, які дозволять домогтися правильного ефекту. Давайте докладніше розглянемо особливості проведення робіт на різних ділянках кузова автомобіля.
Шумоізоляція дверей
Двері шумить необхідно обов'язково, тому що саме ця ділянка створює фундамент для побудови якісної акустичної системи. Це також дозволяє знизити зовнішній звуковий вплив і зробить тихим закриття дверей.
Підготовка дверей
Спочатку двері слід розібрати, потім зніміть повністю стару заводську ізоляцію, видаліть за допомогою розчинника залишки клею. Якщо після відкриття конструкції побачили, що всередині дуже брудно, рекомендується метал помити, а як поверхня висохне, її слід ретельно знежирити. Знежирення проводити слід завжди, це важливо, щоб матеріал надійно тримався.
Віброізоляція
Першим шаром рекомендується наносити каркасну решітку, в якості якої може використовуватися матеріал підвищеної жорсткості. Зазвичай це варіанти, для монтажу яких потрібен нагрів. Після охолодження вони стають більш жорсткими.
Потім поверхня зовнішньої стінки двері зсередини обклеюється по всій площі щільним віброізоляційним матеріалом, що має товщину 2-3 мм. Звичайно, при використанні більш товстого ефект буде відчутніше, але також збільшиться і навантаження на петлі, та й самі монтажні роботи будуть складнішими.
На наступному етапі матеріал клеїться з зовнішнього боку на внутрішню стінку двері. Зробити це можна різними способами, дивлячись якого ефекту хочете досягти:
- стандартний — вся поверхня закочується одним основним матеріалом, його ж використовують і для забивання монтажних отворів;
- посилений — в цьому випадку для обробки монтажних отворів використовується матеріал, який треба нагрівати, він забезпечить жорсткість;
- професійний — найбільш ефективний, але і трудомісткий, в цьому варіанті отвори заклеюються алюмінієм або спеціальними стеклотканними накладками, а безпосередньо віброізоляція накладається вже поверх них.
Не забудьте залишити місце для прокладання проводки. Для зручності матеріал можна розрізати в відповідних місцях і вже під проводами потім з'єднати при приклеюванні, а можна частково прибрати дроти, закрити двері повністю (залишивши отвори, необхідні для кріплення) і потім повернути проводку назад. Необхідні ще додаткові отвори для кріплення пістонів, шурупів і напрямних, щоб потім можна було одягнути дверну обшивку. Проклеів матеріал, дивіться, щоб він не виходив за кордон, що покривається обшивкою. Не треба заклеювати рухливі деталі, наприклад, часто недосвідчені майстри можуть накласти ізоляційний матеріал на напрямні, що рухаються при натисканні кнопки відкриття/закриття.
Якщо мета — підвищити якість звучання музики в салоні, то рекомендується додатково встановити спеціальні проставки з дерева між металевим каркасом двері й динаміком. Висоту такої вставки треба брати з урахуванням відстані до обшивки, вона не повинна заважати при складанні двері.
Шумоізоляція
Шумопоглинальні матеріали наклеювати треба на внутрішню поверхню обшивки. Але якщо вона має нерівну та дуже складну форму, або там є ворс, то оптимальніше всього буде клеїти матеріал на віброізоляцію безпосередньо на стінку двері. Більшого ефекту ви досягнете, якщо візьмете шумоізоляцію з випуклою поверхнею.
Використовувати сплен і його аналоги — не кращий варіант при проведенні робіт в зоні дверей. З настанням холодів він може відклеїтися.
Якщо є проблема зі скрипом і скреготом в карті двері, то в місцях з'єднань можна використовувати ущільнювач-антискрип.
Шумоізоляція багажника
Проведення робіт в багажнику дозволяє вирішити відразу кілька проблем:
- мінімізувати шум і гул, який проникає в салон зовні, особливо це актуально для власників хетчбеків і універсалів;
- підняти звучання акустики на новий рівень, зокрема це стосується сабвуфера, тому що мінімізуються втрати через вібрацію металу в багажному відсіку;
- скоротити втрату тепла.
Вібропоглинач, який піде на перший шар, брати краще товщиною 2-3 мм. Щоб підсилити ефект, на основних поверхнях, що резонують, треба клеїти матеріал товщій або можна зробити армуючу сітку, аналогічно тому, як це було зроблено в дверях.
Для покриття підлоги багажного відсіку підійде матеріал, який має гладку структуру. Для стінок і кришки краще брати шумоізоляцію з відкритою структурою. При проклейке стежте за тим, щоб матеріал прилягав щільно на всіх ділянках.
Шумоізоляція даху
Щоб знизити вплив звуків, що проникають з вулиці, і підвищити комфорт в салоні, обов'язково треба приділити увагу шумоізоляції даху. Ця процедура не тільки сприяє підвищенню якості передачі басів, але і помітно знижує втрату тепла. Також вас приємно порадує те, що під час дощу ви абсолютно нічого не почуєте, ніяких звуків від падаючих крапель не буде.
Готуючись до монтажу, слід звернути увагу на наступні моменти:
- У жодному разі не можна заклеювати ребра жорсткості, якщо вони не будуть вентилюватися, то всередині почне збиратися волога, і цей конденсат потім може привести до неприємностей.
- При проведенні демонтажу обшивки будьте обережні, краще за все робити це удвох.
- Як і в дверях, дуже акуратно треба працювати з проводкою, стежте за тим, щоб нічого не пошкодилося, потім знайти обрив після збірки салону буде складно.
Шумоізоляція арок
Саме в зоні арок знаходяться джерела основного зовнішнього шуму, плюс ця ділянка постійно відчуває вібраційне навантаження. Якщо хочете істотно знизити шуми, то треба проводити комплексну шумоізоляцію арок.
Зовнішні роботи
Якщо на автомобілі встановлені локери, їх доведеться демонтувати. Із зовнішнього боку арки проклеюються вібропоглинаючим матеріалом товщиною 3 мм. Для обробки підкрилків підійде матеріал трохи легший.
Шумоізоляцію для зовнішніх робіт використовувати не рекомендується, навіть якщо це вологостійкий матеріал. Практика показала, що ефект від цього буде незначний. Краще використовувати цей матеріал для обробки з внутрішнього боку в салоні.
При проклейке ретельно розгладжуйте матеріал спеціальним валиком. Не повинно бути ніяких бульбашок і пустот, поверхня повинна вийти рівною та однорідною. Поверх рекомендується обробити всі ділянки рідкою гумою або іншим подібним складом. Це забезпечить додатковий захист поверхні від пескоструя, замаскує віброізоляцію та знизить шум, що виникає при ударі дрібних частинок об метал.
Шумоізоляція арок з боку салону
Процес поклейки шумоізоляціонного матеріалу зсередини стандартний. Першим шаром накладається віброізоляція, другим — шумоізоляція. Оптимальний варіант — це приклеїти шумку на деталі салону, що закривають арки. Але якщо зробити це не виходить, або їх матеріал не дозволяє ізоляції приклеїтися, то шумка накладається на віброізоляцію.
Врахуйте, якщо хочете отримати хороший і помітний ефект, то підхід повинен бути комплексним. Якщо виконати тільки частину з описаних методів обробки, то, швидше за все, будете розчаровані. Ефект буде дуже незначним, можливо навіть нульовим.
Шумоізоляція підлоги
Пол в будь-якому автомобілі має досить велику площу. З цим пов'язані великі часові та трудовитрати по розбиранню салону. Однак завдяки тому, що він має відносно рівну поверхню клеїти вібро- та шумоізоляцію тут зручніше й легше. Особливо в порівнянні з обробкою дверей і багажника.
Для першого шару рекомендується використовувати товстіши вібропоглинаючі матеріали, в місцях де спостерігається найбільший резонанс краще накласти матеріал, який при монтажі треба нагрівати.
В якості другого шару візьміть водостійку шумоізоляцію з рівною поверхнею і закритою структурою.
Слідкуйте за тим, щоб всі монтажні отвори були доступні, їх не треба заклеювати, інакше потім буде складно їх знайти під поверхнею матеріалу.
Шумоізоляція моторного відсіку
Щоб отримати хороший ефект і зробити тихіше гул працюючого двигуна, в моторному відсіку також шумоізоляцію робити треба з двох сторін: зовні та з салону. Це один з найскладніших етапів в порівнянні з обробкою інших частин кузова. Основні труднощі тут — розібрати приладову панель. Пов'язано це з тим, що сучасний автомобіль напханий різною електронікою, яка як раз і розташовується в районі торпедо. Через це знімати все треба дуже акуратно, щоб потім можна було все так само правильно зібрати назад. Однак проведення подібних робіт в підсумку дозволить погасити шум двигуна до 50%. Істотний плюс, чи не так.
Для віброізоляції з боку моторного відсіку краще брати матеріал товстіший, або використовувати нагріваються матеріали для підвищення ефективності. Намагайтеся покрити всю поверхню, навіть у важкодоступних місцях. Чим більшу поверхню обробите, тим краще. Як шумоізоляцію рекомендується використовувати матеріали, що мають поверхню, що відбиває тепло (фольговані), це дозволить запобігти можливому перегріву.
При обробці ділянки з боку салону дивіться при виборі матеріалу, щоб його товщина дозволила потім нормально поставити на місце приладову панель.
При складанні також можна взяти моделін, або будь-який антискрип. Це дозволить усунути "цвіркуни" в торпедо. Більше не буде скрипу, який виникає, коли пластикові елементи труться один об одного.
Шумоізоляція капота
Насправді ефективність цієї процедури не дуже велика. Ми б рекомендували робити шумоізоляцію капота власникам дизельних автомобілів, в яких двигун часто голосно торохтить. У цьому випадку це доцільно. Також обробка капота може знадобитися, якщо він під час їзди вібрує.
Що стосується проведення самих робіт на цій ділянці, то краще за все клеїти шумопоглинальний матеріал на стандартну шумоізоляцію капота. Це і зручніше і дозволить уникнути проблем з тим, що по необережності ви заклеїли вентиляційні отвори.
Замість висновку
Звичайно, кожен автовласник для себе сам вирішує, в якому обсязі та на яких ділянках проводити шумоізоляцію. У будь-якому випадку пам'ятайте, що підхід повинен бути комплексним, тільки так можна буде домогтися відчутного ефекту.
Як обов'язковий мінімум ми б рекомендували проводити:
- Шумоізоляцію дверей — це базовий необхідний елемент, її слід провести навіть тим, хто не планує модернізацію акустичної системи. Ефект тут, якщо порівнювати з витратами, дуже хороший. Як мінімум відразу ж помітите, що в салоні стало затишніше і тепліше.
- Якщо хочете домогтися якісного звуку від сабвуфера, то обов'язково необхідні роботи з багажником і по можливості не зайвим буде проклеїти стелю.
Шумоізоляція інших елементів кузова бажана, але в принципі можна обійтися і без неї. Тут вже точно все залежить від індивідуальних потреб і можливостей кожного водія.
В інтернет-магазині 130.com.ua ви знайдете все необхідне для звукоізоляції салону. Ми пропонуємо купити шумоізоляцію у Львові, Тернополі та Івано-Франківську за вигідними цінами. У нас великий вибір різних вібро- та шумопоглинаючих матеріалів від провідних виробників.