Розвінчуємо деякі міфи про зимові шини
Перший сніг і ожеледь, щороку застає наших водіїв зненацька. І чомусь чимало людей до цього виявляються не готові. Особливо водії-новачки, які поки ще мало уявляють, як взимку змінюється ситуація, і на практиці з цим ще не стикалися. Одним з основних пунктів підготовки до морозів є обов'язкова зміна гуми з літнього на зимовий варіант. І, на жаль, існує дуже багато різних чуток і міфів, пов'язаних із зимовими шинами. Про них ми й поговоримо докладніше, щоб розібратися, як же справи йдуть насправді.
Міф № 1. Зимові шини нічим від літніх не відрізняються, це все — маркетинг
Як насправді? Ні, вони дуже навіть відрізняються. Літні й зимові автомобільні покришки роблять з гуми з різним хімічним складом. Якщо не вдаватися в складні формули та довгі мало кому зрозумілі подробиці процесу їх виготовлення, то простими словами їх можна охарактеризувати так: літні шини розраховані на експлуатацію при високій температурі, вони можуть довше зберігати свої властивості саме в таких умовах. А як тільки температура на вулиці опускається нижче 4-7 градусів вище нуля, то літня гума стає жорсткою і втрачає еластичність. В результаті такий показник як зчеплення з дорогою різко падає, що негативно позначається на керованості транспортного засобу.
Зимова гума має інший хімічний склад, який спеціально підібраний таким чином, щоб при низьких температурах покришки не втрачали свої властивості. Навіть при мінусовій температурі вони гарантують хороше зчеплення з дорожнім покриттям. Крім цього, цей тип гуми відрізняється більш глибоким протектором, який також підвищує зчеплення і покликаний збільшити прохідність транспортного засобу на засніженій дорозі.
Міф № 2. Коли мій дід їздив на своїх "жигулях", то ніяких зимових шин не було, і все було відмінно
Як насправді? Говорити про те, що все в ті часи було нормально і без зимових шин — величезна помилка. Просто іншої альтернативи не було. І все користувалися тим, що у них було. Це можна порівняти з приготуванням їжі на багатті: колись все робили тільки так, і їм теж було нормально. Але нічого іншого і не було, і вони не знали, що може бути по-іншому, краще і зручніше. Повірте, ваш дід не відмовився б від надійності, безпеки та комфорту, якби у нього була така можливість. Але, на жаль, у нього її тоді не було.
Також не варто скидати з рахунків і той факт, що тоді й інтенсивність руху і число машин на дорозі було в багато разів менше. Отже, і простору для маневру на дорозі було набагато більше. Проте, в сніг і ожеледь багато з наших предків стикалися з проблемами та дуже часто.
А ще вони, коли гума на покришках зношувалася, її просто "нарощували", і іноді можна було спостерігати картину, що подібне "нарощування" на трасі просто відлітало цілим пластом. Так що говорити, що тоді все було відмінно та краще, ніж зараз, не варто. Все завжди пізнається в порівнянні.
Міф № 3. На повнопривідних позашляховиках взимку можна без проблем їздити й на літніх шинах
Як насправді? Насправді це не так. Великі позашляховики, як і всі інші транспортні засоби, вимагають використання спеціальної зимової гуми. Через великий розмір і значну масу позашляховика, при їзді на літніх шинах керування такою машиною буде нагадувати крутий спуск з гори на лижах. Повірте, це не найприємніші відчуття. Справитися в таких умовах з великою машиною, може бути навіть складніше, ніж з невеликим легковиком.
Міф № 4. Я досвідчений водій, тому мені зимові шини не потрібні. Вони для «слабаків», що їздити не вміють
Як насправді? Яким би лихим водієм ви не були, проте ви не можете скасувати найпростіші закони фізики, з ними змагатися дуже складно. При їзді на літній гумі зчеплення з дорогою при мінусовій температурі буде дуже слабким. А це призводить до збільшення гальмівного шляху і складнощів в управлінні. І менш лихий, але більш розсудливий, автовласник, який вчасно перевзувся і змінив шини на зимові, в несподіваній ситуації набагато швидше загальмує. А «досвідчений» водій на літніх шинах, найімовірніше, в'їде в нього, тому що не зможе швидко зупинитися через збільшення гальмівного шляху.
Міф № 5. Можна заощадити, якщо поставити зимову гуму тільки на провідну вісь автомобіля, а на інший так і залишити стару, літню
Як насправді? Насправді, якщо ви хочете отримати хороший ефект, то міняти покришки на зимовий варіант треба на обох осях. Пов'язано це з тим, що при встановленні зимових шин тільки на одну вісь в ожеледь можна отримати зворотний ефект, тому що машину може легко занести. У той час коли при використанні повного комплекту зимових шин, автомобіль легко збереже стійкість і стабільність керування на слизькій дорозі.
Висновок
Як би не хотілося вам заощадити, і не міняти гуму, гірше ви зробите тільки собі. Не вірте в міфи. Недотримання елементарних правил може коштувати вам життя, тому що зміна гуми на автомобілі — це ваша безпека. Керуйте своїм «залізним конем» відповідально, і нехай зимова їзда в будь-яку погоду буде комфортною і не перетвориться для вас в серйозне випробування.
Крім того, взимку не варто забувати й про додаткові засоби безпеки, що поліпшують зчеплення з засніженою і зледенілою дорогою. Наприклад, використання спеціальних ланцюгів і браслетів протиковзання істотно підвищує керованість автомобіля навіть в дуже складних погодних умовах. Якщо ви ще не встигли купити ланцюги на колеса в Києві, Харкові чи Одесі, то в інтернет-магазині 130.com.ua ви знайдете великий вибір моделей для машин самих різних марок. Ми доставляємо замовлення по всій Україні.