Парктронік — як це працює?
З проблемами під час паркування стикається кожен водій, навіть дуже досвідчений. Саме для складних ситуацій, коли маневреність транспортного засобу обмежена, наприклад, все заставлено машинами й залишилося мало місця, і був створений парктронік. Це спеціальний електронний пристрій, який сповіщає водія про всі перешкоди, які знаходяться перед і позаду автомобіля. Крім того, подібні пристрої часто інформують ще і про відстань до об'єктів. Використання паркувального радара дозволяє зробити процес паркування більш простим і зручним.
Для чого потрібен парктронік?
Багато автомобілістів вважають парктроніки непотрібною річчю. Раніше ж без них обходилися, і все було добре. Але ж раніше й автомобілів на дорозі було трохи менше і з паркувальними місцями проблем виникало теж не так багато. Зараз часто водіям доводиться паркувати машину там, де, на перший погляд, це здається нереальним. І парктроніки в таких умовах просто незамінні.
Все парктроніки можна поділити на 2 основні види:
- комбіновані — це комплект зазвичай з 8 датчиків, що встановлюються відразу і ззаду, і попереду транспортного засобу;
- звичайні (передні або задні) — встановлюються або тільки попереду, або тільки ззаду (найбільш поширений варіант).
З чого складається парктронік?
Основні елементи паркувальних пристроїв:
- датчики — сенсори, які подають імпульс, можуть бути ультразвуковими або електромагнітними.
- електронний блок керування — мозок, який відповідає за роботу пристрою, управляє всіма системами парктроніка та обробляє сигнал, що надходить від датчиків.
- індикатори відстані зі шкалою або РК дисплей — покликані показати відстань до перешкоди, інформація подається у вигляді шкали, цифр або зображення в залежності від моделі пристрою.
Принцип роботи автомобільного парктроніка
Роботу ультразвукових датчиків можна порівняти з тим, як працює ехолот. Сенсор подає сигнал, який, зустрічаючись з перешкодою, відбивається від її поверхні й повертається назад. Після цього блок керування аналізує довжину хвилі й таким чином розраховує відстань до об'єкта. Все це займає лічені секунди. Датчики цього типу легко виявляють практично будь-які перешкоди на відстані від 0,2 до 2 м від машини.
Принцип роботи електромагнітних датчиків заснований на коливаннях рівня електромагнітного поля між двома провідниками-антенами, які встановлюються уздовж кузова транспортного засобу. На один провідник подається радіочастотний сигнал, інший же підключається до спеціального амплітудного детектора. Як тільки змінюється розташування об'єктів поблизу антени, це впливає на рівень зв'язку між двома провідниками, це змінює на амплітуду сигналу. Датчик на приймальної антені це фіксує і подає сигнал про наближення до об'єкта.
Види індикаторів і систем оповіщення, які використовуються в сучасних парктроніках
В залежності від моделі та комплектації парктроніки можуть сповіщати водія декількома способами:
- Пульсуючий звуковий сигнал — це найпростіший спосіб. У цьому випадку чим ближче перешкода, тим голосніше та інтенсивніше буде сигнал. Як тільки машина наближається до об'єкта впритул (близько 30 см), сигнал стає дуже наполегливим і безперервним.
- Візуальний індикатор у вигляді шкали — цей варіант використовується в більш просунутих моделях. У цьому випадку відстань зображається у вигляді поділів. Чим більше поділів загорілося, тим ближче машина до потенційно небезпечного перешкоди. Замість шкали в деяких моделях може використовуватися особливий цифровий індикатор. Але головна особливість всіх подібних парктроніків у тому, що завжди присутні обов'язково дві шкали, одна з яких показує відстань до перешкоди з правого боку, а інша — з лівої. Це істотно полегшує водієві маневрування при паркуванні й допомагає своєчасно виявити небезпеку та визначити, з якого боку від транспортного засобу вона розташовується.
- РК екран. Їм оснащуються більш дорогі моделі паркувальних систем, тому що наявність екрану істотно підвищує вартість всього комплекту парктроніка. Але тут можна наочно побачити, з якого боку знаходиться перешкода, що набагато зручніше.
- Інтегрована система з камерою заднього виду — використовується, як правило, в найдорожчих модифікаціях, на екран монітора при цьому виводиться зображення автомобіля, показується його траєкторія, швидкість руху й об'єкти, що знаходяться в безпосередній близькості.
- Парктронік, який проектує інформацію на лобове скло. У цьому випадку відстань до об'єкта на шляху машини виводиться безпосередньо на лобове скло машини. Це зручно тому що не відволікає водія від дороги, вся необхідна йому для здійснення маневру інформація знаходиться прямо у нього перед очима. Також, таким же чином може передаватися й інформація про поточну швидкість транспортного засобу.
Як правильно закріпити датчики парктроніка на бампері
Датчики паркувального радара встановлюються на бампері автомобіля врізним або накладним способами.
Перед установкою врізного треба заздалегідь просвердлити отвори відповідного розміру в бампері. Потім в ці місця вставляються датчики й ретельно фіксуються. Це найпоширеніший варіант кріплення паркувальних сенсорів.
При установці накладних ніякої підготовки не потрібно. В цьому випадку датчик просто приклеюється на бампер транспортного засобу. Це і є їх основна перевага, однак, подібний варіант не найнадійніший, на мийки під тиском, датчики можуть відпадати, тому що клей їх не втримає.
Розміщувати датчики слід точно горизонтально щодо землі та на відстані не менше 50 см від її поверхні. Якщо не дотриматися цього правила, сенсор може видавати помилкові спрацьовування, тому що буде реагувати на дорогу, як на перешкоду. Якщо бампер встановлений під нахилом або має нерівну поверхню, то при встановленні сенсорів рекомендується підкладати додаткові проставочні кільця. Пам'ятайте, що від якості установки значною мірою буде залежати працездатність і ефективність паркувального радара.
Купити автомобільний парктронік в Києві, Харкові чи Одесі ви завжди можете в нашому інтернет-магазині 130.com.ua. У нас великий вибір різних паркувальних систем, які допоможуть зробити паркування максимально простим і швидким.