Viber
День Труда
Закрити
Замовляйте
Цілодобово
Оплата
Готівкова, при отриманні, безготівкова
Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay

Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Іноді водій помічає, що його автомобільна аудіосистема працює не так, як треба. Наприклад, відзначаються скрипи, тріск, спотворення або навіть повна пропажа звуку. Звичайно, причин для цього може бути безліч, і одним з варіантів є несправність автоусілітеля. Хоча про нього зазвичай думають в останню чергу, а даремно.

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Можливі проблеми при відтворенні звуку, пов'язані з порушеннями в роботі автомобільного підсилювача

Список проблем в аудіосистеми, обумовлених неполадками підсилювача, досить великий. Розгляньмо ті, що зустрічаються найчастіше, а також варіанти їх усунення.

Не працює сабвуфер, проте живлення надходить

Якщо низькочастотний динамік включається, але відтворення звуку відсутня, то перевірте його підключення, а також справні інші зовнішні пристрої: автомагнітола та акустика.

Спочатку дивляться, чи є сигнал на виході магнітоли. Зробити це автовласник може будь-яким доступним йому способом. Зверніть увагу, що зазвичай сигнал з магнітоли надходить на підсилювач по кабелю з роз'ємом типу «Тюльпан». Однак, є окремі моделі, обладнані спеціальним роз'ємом для підключення НЧ каналів. Перевірити сигнал на виході можна підключивши до пристрою будь-які навушники.

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Наступним етапом проводиться перевірка, чи є на клемах підсилювача на вході сигнал. Якщо сабвуфер не грає, але сигнал з боку магнітоли на відповідний вхід надходить, то найімовірніша причина — несправність саме автомобільного підсилювача. Це може бути викликано відмовою транзисторів на виході або обривом контактів на інтегральній мікросхемі. Самостійно подібний дефект усунути складно, потрібні спеціальні знання, найкраще звернутися в сервісний центр.

Сабвуфер мовчить, а динаміки грають в штатному режимі

Якщо динаміки підключені і відмінно працюють, а сабвуфер не може відтворити ані звуку, то швидше за все, дефект треба шукати в схемі підсилювача. Наприклад, подібне може відбуватися через вигоряння напівпровідникових елементів на вихідному каскаді.

Також можна зіткнутися з ситуацією, що низькочастотний динамік робочий, але грати не може. Водночас в разі дотику до вхідних контактів підсилювача чутно характерний низькочастотний фон. У такій ситуації обов'язково перевіряється, чи надходить звуковий сигнал з автомагнітоли на НЧ канал. Причиною проблеми може виявитися обрив проводу, поганий контакт або несправність підсилювача. Якщо підсилювач справний, контакти в нормі, але сабвуфер не працює, потрібно перевірити стан низькочастотного динаміка.

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Коли працювати відмовляється пасивний сабвуфер, до цього може приводити обрив звукової котушки самого гучномовця, а також неполадки в роботі магнітоли або усилка. В автомобільних НЧ системах досить поширені випадки, коли перегорають звукові котушки. Це відбувається, коли на пасивний НЧ динамік, з підсилювача, подається пікова потужність, значно більше гранично дозволеного виробником значення.

З колонок чути хрип та інші перешкоди

Подібна аномалія при звукопередачі відбувається часто через те, то сигнал як би «підрізається» підсилювачем. Причиною може служити перевантаження з боку сабвуфера або інших динаміків. Тобто підсилювач не здатний забезпечити всі акустичні компоненти необхідним обсягом енергії. Крім того, в автомобільних аудіосистемах до скрипу можуть привести перегорілі або ослаблені дроти.

Щоб точно визначити причину, для початку треба порівняти номінальну потужність підсилювача і підключених до нього динаміків. Якщо підсилювач слабкий, його варто замінити не більше потужну модель, тоді спотворення не буде. Якщо ж потужність відповідає потребам акустики, то треба шукати неполадки в проводці або заземленні.

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Підсилювач не працює, навіть не вмикається

Для роботи підсилювача необхідно подати на нього певну потужність і забезпечити заземлення. Тому, як тільки почалися проблеми з включенням, насамперед треба перевірити подачу живлення. Спочатку варто подивитися стан віддаленого дроту підключення, чи є на ньому напруга. Цей провід отримує живлення від магнітоли, і вона повинна складати не менше 5 В. Якщо напруга в мережі нижче цієї відмітки, треба оцінити стан запобіжників. Може якийсь із них перегорів, тоді його треба замінити.

Якщо віддалений провід в нормі, переходите до проводу живлення. Тут показник напруги повинен бути вище, як правило, для роботи підсилювача потрібно 12В при вимкненому двигуні та біля 14.4В при працюючому. Якщо дріт живлення показав напругу нижче цього рівня, то треба оцінити стан всіх місць з'єднання, а також запобіжники.

Якщо на обох проводах напруга має нормальне значення, то варто перевірити заземлення. Якщо воно слабке або відсутнє зовсім, це може стати причиною збоїв в роботі автопідсилювача.

Якщо з проводами та запобіжниками все добре, заземлення теж є, а підсилювач перестав працювати, швидше за все, справа в самому пристрої. Тобто треба купити новий підсилювач на заміну. ​​

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Особливості установки та настройки підсилювачів

Щоб уникнути можливих проблем треба вже на етапі підключення підсилювача все ретельно підготувати та продумати. Особливо важливо все правильно встановити і налаштувати.

Чим небезпечне неправильне встановлення підсилювача?

Недотримання правил і вимог при установці та підключенні підсилювача — це одна з найпоширеніших причин неполадок. Правильний монтаж — запорука не тільки якісної звукопередачі, але і тривалої експлуатації всіх компонентів. Під час встановлення динаміків і підключення їх до підсилювача важливо відповісти на кілька запитань:

  • Де і як найкраще розмістити пристрій?
  • Як підключити підсилювач?
  • Як правильно розташувати проводку, щоб дроти не створювали перешкод?
  • Як підключити низькочастотний динамік?
  • Яким має бути опір котушок у динаміків?

Якщо на якомусь етапі установки припуститися помилки, це може вкрай негативно позначитися на якості звучання, або навіть вивести з ладу окремі компоненти аудіосистеми. В деяких випадках може навіть стати причиною пожежі, тому не варто нехтувати правилами, монтажні роботи треба проводити строго відповідно до встановлених правил.

 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

Як правильно налаштувати підсилювач?

Помилки при виставленні чутливості, невірне використання фільтрів або басбуста — все це може привести не тільки до зниження якості звуку і виникнення перешкод, але і навіть до виходу динаміка з ладу.

Під час налаштування будь-якого складного акустичного обладнання, підсилювач не виняток, дуже важливо правильно виставити всі основні робочі параметри пристрою, зокрема, це стосується таких налаштувань, як:

  • Gain (гейн) — регулює вхідну чутливість підсилювача, саме цей параметр важливий при узгодженні з магнітолою. Зазначене на регуляторі значення в вольтах, саме в них вимірюється чутливість, може ввести в оману. Чим нижче показник В, тим вище буде чутливість, а отже, і динаміки гратимуть голосніше, і навпаки.
  • LPF — це фільтр низьких частот (ФНЧ), який використовується для обмеження відтворення верхніх частот, залишаючи тільки нижній діапазон. Для сабвуферів рекомендується значення 50-80 Hz, щоб прибрати частоти, для яких НЧ динамік не призначений. Для СЧ динаміків рекомендується встановлювати обмеження на рівні 1400-1600 Hz.
  • Subsonic — це фільтр високих частот (ФВЧ), він використовується для обмеження інфразвуку. За замовчуванням значення рекомендується встановити на рівні 20-25 Hz. Досвідчений користувач може регулювати цей параметр самостійно, часто з його допомогою забезпечується зниження навантаження і запобігає надмірний хід дифузора. Потрібне значення вибрати легко, для цього треба по черзі включати синуси нижче частоти настройки корпусу сабвуфера і в цей час стежити за величиною ходу дифузора. Таким чином можна швидко визначити оптимальне значення.
  • Bassboost — це опція, яка дозволяє підвищити гучність на встановленій частоті, найчастіше близько 40-45 Hz. Тільки тут треба бути дуже уважним і акуратним, бо використання басбуста може привести до того, що НЧ динамік згорить, якщо вибрати неправильні параметри. Тому новачкам не радять чіпати настройки bassboost. Досвідчений де меломан може з його допомогою збільшити полку АЧХ, усуваючи провали на певних частотах, але і тут все одно залишається ризик, діяти треба вкрай обережно.
  • Регулятор фази — елемент необхідності детальної настройки, з його допомогою можна змінити фазу динаміка.
  • Master/Slave — спеціальний перемикач, який необхідний при побудові мостового з'єднання підсилювачів в єдину систему. Master — головний підсилювач, до нього підключаться дроти від автомобільної магнітоли. Slave — залежний підсилювач, який приєднується до другого, головному.
 Неполадки в роботі автомобільної акустики, викликані несправністю підсилювача

В нашому інтернет-магазині 130.com.ua ви в будь-який час можете купити підсилювач звуку для авто і акустику у Львові, Тернополі або Івано-Франківську за вигідною ціною. У каталозі представлений великий вибір моделей від бюджетних до преміум-класу. Доставка здійснюється по всій Україні.

ТОП-3 підсилювачів звуку
 

Найкращі автопідсилювачі

Шукаєте якісний і найкращий автопідсилювач? Даний рейтинг автопідсилювачів складається на підставі таких параметрів як: високий попит з позитивними відгуками від наших клієнтів, якісне виготовлення — відсутність заводського браку і сервісних звернень, а також офіційна гарантійна та пост гарантійна підтримка в Україні.

Одноканальний підсилювач звуку Swat M-1.500

Одноканальний підсилювач звуку Swat M-1.500
Особливості:
  • ★ Підсилювач D класу
  • ★ Рівень номінальної потужності 300 Вт при підключенні з опором 4 Ом
  • ★ Оснащений фільтром низьких частот і фільтром Subsonic для ультранизьких частот

Підсилювач звуку в авто Audison Prima Forza AP F8.9 bit

Підсилювач звуку в авто Audison Prima Forza AP F8.9 bit
Особливості:
  • ★ Клас підсилювача D.
  • ★ вісімканальний
  • ★ Потужність каналу 85 Вт

Підсилювач чотирьохканальний Kicx AP 4.120AB

Підсилювач чотирьохканальний Kicx AP 4.120AB
Особливості:
  • ★ Підсилювач класу AB
  • ★ Працює з опором — 1 Ом
  • ★ З великою потужністю
 
 

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.