Яке мастило рекомендується заливати в дизельні генератори?
Різні моделі двигунів потребують використання моторного мастила з різними властивостями. Для електрогенераторів вибирати тип мастила слід з урахуванням типу використовуваного в них палива (бензин або дизель), а також умов експлуатації двигуна. У цій статті ми розглянемо особливості дизельних силових установок і мастил, які рекомендується використовувати для того, щоб вони працювали справно і без збоїв.
Чому дизельні генератори потребують спеціального моторного мастила?
Під час роботи дизельного двигуна спостерігається велика теплова напруга, а також утворюється багато кіптяви, сажі та різних окислів — цим вони відрізняються від бензинових моторів. Також важливо враховувати й те, що через великий тиск, який виникає в камері згоряння, прискорюється окислення і мастило значно швидше старіє. Коли двигун працює на підвищених обертах, то дизельні мастила схильні до утворення нагару (зольність).
З урахуванням всього цього дизельним генераторам необхідне спеціальне моторне мастило з хорошими миючими властивостями. У нього зазвичай додають присадки, що сильно зв'язують, здатні розщепити навіть досить тверді відкладення. У ці мастила також додаються спеціальні компоненти для нейтралізації продуктів окислення. В мастилах для бензинових моторів пріоритетними є зовсім інші властивості: міцна масляна плівка і низький показник вигоряння.
Щоб розібратися в тому, яке мастило купити для дизельного генератора, зверніть увагу на наступні рекомендації фахівців:
- У дизельгенераторі паливо цілком, без залишку, не вигоряє, навпаки при його згорянні утворюється великий обсяг сажі.
- У процесі роботи двигунів цього типу властивості мастила змінюються, починається, так званий процес «старіння» (забруднення частинками сміття, продуктів горіння, домішками, водою тощо). Також корисні присадки поступово спрацьовуються і втрачають свою ефективність. Причому зверніть увагу, що чим більше зношений двигун, тим швидше в ньому буде старіти мастило.
- Щоб забезпечити тривалу експлуатацію дизельного генератора, рекомендується використовувати мастило з підвищеним вмістом лужних, миючих і диспергуючих присадок.
- мастило має також забезпечувати повинні рівень захисту різних деталей мотора, які схильні до в процесі його роботи механічного зношування. Тобто воно повинно забезпечувати міцну масляну плівку, яка здатна винести високі механічні навантаження без втрати своїх мастильних властивостей.
Як вибрати мастило для дизельної електростанції?
При покупці моторного мастила для дизеля орієнтуватися слід на наступні фактори:
- склад;
- показник в'язкості;
- маркування;
- клас.
Розгляньмо ці параметри більш докладно
- Склад . За своїм складом мастило буває трьох основних типів: синтетичне, мінеральне і напівсинтетичне. Вони відрізняються тим, яка сировина використовується спочатку для їх виробництва, а також набором присадок, які впливають на їх робочі характеристики. Що стосується особливостей експлуатації, то фахівці рекомендують при плюсовій температурі, влітку, використовувати переважно мінеральні склади. А, оскільки при мінусовій температурі, взимку, таке мастило може кристалізуватися, що буде перешкоджати запуску двигуна, то краще змінити мастило на синтетичне, яке підходить для експлуатації в мороз. &Nbsp;
- В'язкість . Що стосується цього параметра, то чим цей показник вищий, тим краще мастило буде захищати деталі двигуна від механічного зносу під час тертя. Однак дуже густий склад може зазнавати труднощів з проникненням в зазори між елементами двигуна, що буде ускладнювати роботу. Не варто забувати й про те, що густота також залежить і від температури експлуатації, чим холодніше на вулиці, тим мастило буде густіше.
- Маркування . Всі моторні мастила маркуються по типу, класу і виду двигуна. Якщо ви бачите букву S, то цей склад рекомендований для бензинових моторів, а букву C ─ для дизельних. Іноді виробник пише відразу обидві літери (S/C), це означає, що перед вами універсальний склад, який підходить для обох типів двигунів. Буква, яка йде слідом, означає рекомендовані умови експлуатації. Використовувати для дизельних генераторів можна мастила з маркуванням CD, CE, CF-4. Якщо другими в маркуванні стоять літери A, B, C, то таке мастило не підходить, тому що вважається мастилом низького класу.
Маркування мастила відповідно до їх класом і оптимальними температурами експлуатації
Клас мастила
Температура
експлуатації
Маркування по SAE
Літне
-20 … +35 ° С
-20 … +45 ° С
-15 … +35 ° С
15W30
15W40, 20W40
20W30
Зимове
-40 … +20 ° С
-40 … +35 ° С
-40 … +45 ° С
-30 … +20 ° С
-30 … +35 ° С
-30 … +45 ° С
0W30
0W40
0W50
5W30
5W40
5W50
Всесезонне
-25 … +30 ° С
-25 … +35 ° С
-25 … +45 ° С
10W30
10W40
10W50
Ця таблиця показує тільки загальний підхід до вибору мастила. Зазвичай всі виробники вказують на етикетці дуже докладно все властивості та особливості своїх мастильних матеріалів і використовуваних в них присадок. Все це треба враховувати, оскільки багато залежить від часу і температурі експлуатації, годин передбачуваної безперервної роботи, зношеності деталей двигуна і т.д.
Варто сказати, що якихось строгих вимог до типу мастила, що заливається в мотор, немає. Мінеральні склади коштують відносно недорого, і якщо за показниками в'язкості й класу вони вам підходять, то їх сміливо можна брати. Є думка, що для сучасних дизельних генераторів використовувати треба лише синтетику, але воно не має сенсу. В разі збігу всіх необхідних вимог це мастило легко може забезпечити стабільну роботу двигуна до наступного обслуговування. Однак, синтетика і напівсинтетика мають ряд переваг, зокрема, вони ефективніше захищають двигун, забезпечують стабільні характеристики, краще працюють в умовах низьких температур і мають менші витрати, в порівнянні з мінеральними речовинами. Тому найбільш оптимальним вважається використання в дизельних установках напівсинтетичних мастил, які варто вибирати по співвідношенню «ціна/якість».
Обслуговування генераторної установки та заміна мастила
Одним з найбільш значущих моментів в експлуатації дизельних електричних генераторів є дотримання встановленої періодичності заміни мастила.
Перша заміна мастила повинна здійснюватися після 20 годин роботи апарату. В цей час не рекомендується навантажувати генератор по повній. Цей етап важливий тим, що всі деталі мотора повинні притертися між собою. Далі заміна мастила відбувається за наступним графіком:
- синтетичне — через 100 годин роботи;
- мінеральне — через 50 годин.
Порядок дій при заміні мастила повинен бути наступним:
- розігрійте генератор;
- ретельно очистить зливну пробку;
- візьміть спеціальну ємність для зливу відпрацьованого мастила;
- викрутити пробку та акуратно злийте з генератора в приготовлену ємність відпрацьовану змазку;
- залийте нове мастило;
- щільно закрийте масляну пробку.
Як бачимо, нічого складно тут немає. Але дотримання цих простих правил допоможе вам уникнути багатьох проблем в процесі експлуатації дизельного генератора. І не забувайте, що в нашому інтернет-магазині 130.com.ua представлений великий вибір різних генераторів і моторних мастил, які ви завжди можете купити в Києві, Одесі чи Харкові з доставкою по всій Україні.