Який тиск в шинах має бути взимку?
З приходом зими, коли температура повітря може опускатися нижче позначки нуль градусів, автомобілісти часто стикаються з деякими нюансами в експлуатації своєї машини. І іноді проблему відразу не видно, наприклад, якщо вона стосується тиску в шинах, тому багато водіїв на це навіть уваги не звертають. А дарма. Рівень тиску в шинах — дуже важливий експлуатаційний параметр, який впливає на керованість транспортного засобу, від нього може залежати здоров'я і навіть життя водія і пасажирів. Розгляньмо, який тиск в шинах має бути взимку.
Як поводиться тиск в шинах взимку?
Як правило, виробник автомобіля завжди вказує оптимальний показник тиску в керівництві по експлуатації, що є в кожного транспортного засобу. Іноді додатково на кузові машини в водійському дверному отворі розміщують спеціальну табличку з рекомендованими показниками тиску.
Звичайно, що автовласник повинен дотримуватися вказівок виробника і накачувати покришки завжди до рекомендованого значення, але і тут є одне АЛЕ! Зима, а якщо точніше, мінусова температура вносить певні корективи, і це теж треба враховувати. А ось водії про це часто забувають.
На жаль, закони фізики ніхто не скасовував, і кожен школяр знає, що в процесі охолодження газу, він зменшується в об'ємі. В результаті в мороз повітря в покришці стискається, що призводить до того, що колеса втрачають свою пружність. Що може викликати серйозні проблеми.
Припустимо, ви відігнали автомобіль на СТО, де шиномонтажники в теплому приміщенні накачали покришки до встановленого автовиробником тиску у 2,2 або 2,4 Атм. Після виїзду на вулицю, на морозі повітря всередині шини почне поступово охолоджуватися. При цьому швидкість падіння тиску становитиме близько 0,1 атмосфери на кожні 8 °С. Що може привести до того, що з 2,2/2,4/Атм дуже швидко тиск впаде до 1,8/2 Атм або навіть нижче, в залежності від погодних умов. Водій же, не підозрюючи про це, поїде вже на недокачанній гумі. А це, своєю чергою, може привести до дуже неприємних ситуацій.
Їзда на недокачанній гумі небезпечна наступними наслідками:
- Зниження керованості — якщо колеса накачані слабо, то машина може почати "плавати", її буде вести на дорозі з боку в бік навіть на прямій. А під час входу в поворот, може спостерігатися залом покришки, що може стати причиною того, що автомобіль може зійти з траєкторії навіть без видимих на те причин. Все це підвищує ризики ДТП, тому що водієві складніше впоратися з керуванням.
- Збільшення витрати палива — через те, що в недокачанному стані колеса мають більше показник опору хитанню, то може спостерігатися досить істотне зростання витрати палива.
- Прискорене і нерівномірне зношування покришок — коли колеса слабо накачані, то гума починає стиратися нерівномірно, найбільше страждають бокові частини. Крім того, шипована гума швидше втрачає шипи і стає голою, що знижує маневреність і керованість і може привести до аварії на слизькій дорозі.
Особливості зимової експлуатації коліс: що робити водієві?
Щоб уникнути неприємностей через недокачку коліс в зимовий період, слід регулярно перевіряти рівень тиску в шинах. Тільки запам'ятайте, що робити це рекомендується не відразу після підкачки. Спочатку треба дати машині постояти на вулиці хоча б годину. Тільки так можна буде оцінить реальний тиск.
Цього часу буде достатньо для того, щоб повітря, що знаходиться всередині покришки, встигло охолонути до температури навколишнього середовища. В результаті в разі вимірювання можна буде отримати реальний тиск при поточній температурі на вулиці. Саме його треба буде зіставити з рекомендованим, якщо показник буде нижче норми, то шини треба підкачати і підтримувати на необхідному рівні.
В деяких випадках можна зробити виняток. Наприклад, в ситуації, коли потрібно їхати по сніжній цілині. В таких умовах трохи приспущені шини будуть працювати краще. Деякі фахівці навіть рекомендують спеціально зробити тиск нижче приблизно на 0,5 Атм. Ця проста хитрість допоможе збільшити пляму контакту колеса з пухким снігом, поліпшивши прохідність транспортного засобу. Щоб уникнути проблем, рекомендується не робити різких рулювання, це допоможе уникнути розбортування приспущеного колеса.
Як правильно виміряти тиск в шинах
Для цього обов'язково знадобиться спеціальний прилад — манометр. Його можна придбати як окремо, тільки лише для контролю, так і використовувати той, яким часто комплектуються сучасні автомобільні компресори. Перевіряти тиск треба регулярно, в ідеалі кожен день, перед кожним виїздом з гаража. На практиці мало хто цього дотримується. Але все ж фахівці рекомендують перевіряти рівень тиску хоча б раз на місяць, або якщо на вулиці різко похолодало, то для безпеки краще перевірити перед поїздкою показник тиску. Крім того, рекомендуємо перевіряти тиск в шинах, якщо збираєтеся в тривалу подорож, перед далекою дорогою цим краще не нехтувати. Тим більше, що процедура не забере багато часу.
Як ми вже говорили раніше, перевіряти тиск потрібно в холодних шинах, причому це стосується будь-якої пори року. Всі вимірювання треба проводити до поїздки, так як в процесі їзди покришки завжди нагріваються, що спотворює показник реального тиску всередині них.
Також дуже важливо проводити виміри в усіх колесах. Воно мало того, що повинно бути в межах встановленої виробником норми, так ще і в різних класах показник повинен бути однаковим. Це дуже важливо. Річ у тому, що при різному тиску в шинах машина втрачає керованість, балансувати особливо на слизькій зимовій дорозі водієві стає складніше. Це може стати причиною аварії.
Перевіряючи тиск, не забувайте про "запаску": це теж колесо, яке нехай і запасне, але може знадобитися в будь-який момент. Адже ніколи не вгадаєш, коли доведеться екстрено міняти пробите колесо на дорозі. Тому запасне колесо також завжди має бути готове до експлуатації.
Автоматичні системи контролю тиску в шинах
Оскільки контроль тиску — дуже важлива процедура, то природно, що інженери подумали над тим, щоб автоматизувати процес. Так з'явилися сучасні автоматичні системи контролю тиску в шинах, які все активніше використовуються автомобілістами по всьому світу. У таких пристроях використовуються спеціальні датчики, які передають дані про рівень тиску в шинах на спеціальний блок управління.
Існують різні системи:
- Зовнішні — в них датчики тиску встановлюються на вентиль колеса.
- Внутрішні — в цьому випадку датчики знаходяться всередині кожного колеса.
Використання подібних систем дозволяє водієві своєчасно отримувати інформацію про те, що в колесі раптово впав тиск. Це допоможе уникнути позаштатних ситуацій на дорозі. Крім того, це дуже зручно, тому що не потрібно проводити кожен раз виміри вручну.
Помилки під час проведення замірів тиску в шинах
Пам'ятайте, що визначити тиск в шині «на око» неможливо. Точні дані дасть тільки манометр. Але навіть якщо ви використовуєте потрібний прилад, то все одно треба все робити правильно, щоб отримати достовірну інформацію про стан коліс. Найпоширенішими помилками, які здійснюють водії, є наступні:
- Недбале використання манометра — якщо під'єднати прилад до ніпеля неправильно, то результат буде помилковим, прилягання манометра його до вентиля має бути максимально щільним, не повинно бути чутно шипіння, це говорить про те, що повітря виходить. В таких умовах не можна правильно виміряти показник тиску.
- Неправильне зняття та одягання ковпачка з вентиля — тут дуже важливо стежити за тим, щоб між вентилем і манометром при його підключенні не потрапило сторонніх часток: бруд, пісок, пил і т.д. Це не тільки спотворює показання, а й може стати причиною поломки приладу. Так само не забувайте, що після завершення всіх вимірювань і підкачки шин, ковпачок вентиля обов'язково треба встановити на місце і щільно прикрутити.
- Заміри при розігрітих шинах — про це ми вже говорили, але чимало водіїв часто допускають цю помилку. Вимірювати тиск відразу після поїздки на машині не рекомендується, для отримання точних даних треба почекати приблизно 2 години, після того, як автомобіль зупиниться. Якщо водій змушений перевіряти рівень тиску на розігрітому колесі, наприклад, ви в дорозі й потрібно терміново підкачати колесо, то під час підкачування орієнтуйтеся на те, що показник слід трохи збільшити, бо потім тиск впаде. Оптимальною буде прибавка близько 0,2/0,3 Бара (атмосфери).
Щоб контролювати тиск в шинах і вчасно підкачувати їх, ми рекомендуємо всім автомобілістам купити автомобільний компресор з манометром у Львові, Івано-Франківську або Тернополі в нашому інтернет-магазині 130com .ua за вигідною ціною з доставкою по Україні.