Як правильно підключити динаміки до автомобільної магнітоли?
Підключення нових динаміків до магнітоли — процес, що вимагає від автовласника певних знань. Дуже важливо зробити все правильно. Адже, навіть незначні помилки можуть позначитися не тільки на якості звуку, але і навіть стати причиною виходу з ладу автомобільної магнітоли. У цій статті ми розглянемо, як правильно підключити динаміки до автомагнітоли та на що звернути увагу при проведенні даної процедури.
В інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити автоакустику Львові, Тернополі або Івано-Франківську з доставкою по Україні.
Підключення акустики з використанням спеціальної схеми
Фахівці рекомендують перед підключенням акустики ретельно вивчити колірну схему, яка додається виробником до конкретної моделі магнітоли, в ній детально вказується, який дріт і куди слід підключати. Це дуже зручно і, якщо слідувати схемі, то при приєднанні динаміків не виникне ніяких проблем.
У більшості сучасних головних пристроїв для підключення акустики застосовується стандартний інтерфейс ISO. Його схема і распіновка виходів виглядають наступним чином.
З малюнка видно, що за підключення акустичного обладнання відповідає роз'єм В, від нього відходять різнокольорові дроти. Водночас важливо запам'ятати, що провід основного кольору під'єднують до "+" контакту динаміка, а двоколірний — до "-". У магнітолах зазвичай сигнал передається по одноколірному дроту, а двоколірний є загальним, тобто масою.
Дуже важливий момент, на який варто звернути увагу: для економії проводів і часу на підключення часто автомобілісти об'єднують масу, а сигнал розгалужується лише по одноколірного проводу. Так робити категорично не рекомендується. Схеми підсилювачів в магнітолах часто мають мостовий тип. У них на виході загальний провід відсутній. І при заземленні одного з контактів це може призвести до того, що підсилювач вийде з ладу.
Правила підключення акустики до автомобільної магнітоли
Автомобільний салон за своїми акустичними властивостями має складну структуру. Тут використовуються різні матеріали: метал, пластик, текстиль, гума та багато інших. І все це, так чи інакше, впливає на якість звучання динаміків.
Кожен виробник зазвичай при виборі штатних місць для установки акустики намагається врахувати всі особливості так, щоб забезпечити найбільшу ефективність поширення звуку. Найчастіше динаміки розміщуються у дверях, на передній панелі або під заднім склом.
Також важливий момент, який враховується ще на стадії покупки нових динаміків. Для підключення до стандартного головного пристрою необхідні динаміки з опором - 4 Ом. Звичайно, можуть зустрітися деякі моделі магнітол підвищеної потужності, до яких допускається підключення динаміків на 2 Ом. Якщо ж встановити динаміки з меншим опором, ніж це передбачено виробником автомобільної магнітоли, головний пристрій може вийти з ладу, якщо поставити акустику з великим опором, то вона навряд чи буде здатна розгойдати динаміки на всю міць.
Пам'ятайте також, що підключати паралельно додаткові динаміки категорично не можна! При такому варіанті з'єднання опір навантаження буде зменшуватися. Це може негативно позначитися на якості звучання, починаються хрипи та інші неприємності. У гіршому випадку магнітола не зможе далі працювати, так як може постраждати вбудований в ній підсилювач. Іноді автовласники встановлюють додаткові динаміки у багажник, найчастіше це сабвуфери (низкочастотники). Тут важливо не тільки правильно вибрати модель за параметрами, але і надійно закріпити конструкцію з динаміком. Це важливо не тільки для стабільного звуку без спотворень, але і для того, щоб забезпечити акустиці оптимальні умови для тривалої роботи.
Як вибрати з'єднувальні дроти для автомобільної акустики?
Монтаж акустичних проводів відрізняється від звичайних електричних з'єднань. Пов'язано це з тим, що по нім передається змінний звуковий сигнал з частотою в діапазоні від 20 Гц до 20 кГц і навіть більше. Причому тут важливо пам'ятати про те, що при підключенні можуть мати місце електромагнітні перешкоди, лінійні спотворення та ін. Все це суттєво погіршує якість звукопередачі. Тому при виборі проводів важливо врахувати всі нюанси. Це стосується не тільки площі перетину, але і типу провідника, що в них використовується.
При виборі перетину діє просте правило: на кожні 10 Вт потужності підсилювача — береться 1 кв. мм площі. Тобто, якщо в магнітолі встановлений підсилювач потужністю 50 Вт на канал, рекомендується використовувати дроти перетином від 5 кв.мм.
Що стосується матеріалів, то вони можуть бути різними:
- Мідь — найпоширеніший і доступний метал з високими характеристиками провідності. Використовується в більшості акустичних кабелів.
- Золото або платина — дорогоцінні метали, які також володіють дуже хорошою провідністю, яка набагато вище, ніж у міді. Але у цього варіанту є один великий мінус — висока вартість.
- Срібло — цей матеріал також досить поширений, так як за вартістю помітно дешевше золота. Демонструє непогані показники провідності.
- Композитні дроти — це особливий тип, тут використовуються провідники, що складаються відразу з декількох металів. Зазвичай мідні жили для поліпшення властивостей покриваються тонким шаром срібла або олова.
- Компонентні дроти — в цьому випадку мідь комбінують ні з металами, а з вуглецевими провідниками, це також дозволяє надати провіднику деякі певні властивості.
Послідовність дій при підключенні автомобільної акустики до магнітоли
- Від'єднайте автомагнітолу від електромережі транспортного засобу.
- За кольором проводів, що йдуть до гнізда головного пристрою, визначте за схемою, які з них призначені для під'єднання конкретного динаміка.
- Простягніть необхідну проводку, при цьому треба ретельно стежити, щоб не було перехрещення і перетирання проводів. Після укладання всі дроти закріплюються за допомогою спеціальних пластикових хомутів, це треба для їх фіксації, щоб потім дроти не бовталися.
- Залишки проводки треба обрізати, досить тільки залишити до 5 см запасу на з'єднання.
- Зачистить кінці проводів, які підключаються до динаміків, і зафіксуйте на них клеми. З'єднання проводу і клеми рекомендується виконувати методом обтиску або скручування + пайка.
- Зачистить кінці проводів, що ведуть до роз'єму автомобільної магнітоли.
- З боку проводів з'єднання з магнітолою дуже уважно перевірте, чи дотримується полярність підключення.
- Підключіть дроти до гнізда головного пристрою, додатково треба подбати про ізоляцію з'єднання.
- Подайте харчування на магнітолу.
- Виконайте необхідні звукові настройки магнітоли. Обов'язково треба переконатися в тому, що немає нелінійних спотворень, тобто не чути хрипів, деренчання і інших перешкод.
- Якщо звук чистий і рівний, без перешкод, то можна вважати установку динаміків закінченою.