Все про гелеві автомобільні акумулятори
І нехай основну частку ринку займають кислотні акумулятори, гелеві аналоги набирають популярність з кожним сезоном. І тому потрібно знати способи зарядки, головні переваги та недоліки таких пристроїв. Про це ми вам і розповімо в цій статті.
Пристрій гелевого акумулятора
Ті, хто взагалі не знайомі з гелевими акумуляторами, можуть навіть і не відрізнити їх від звичайних. Принаймні зовні. І справді, по своїй конструкції вони аналогічні своїм кислотним побратимам.
Свинцеві пластини мають позитивні і негативні заряди, до яких підключаються клеми і таким чином передається енергія. Нічого особливого, адже так?
А відмінність полягає в тому, що гелевих моделях батареї заповнені електролітом у гелевидний стан. Це дозволило визначити нові можливості використання АКБ.
«Мультигелевый акумулятор» — руйнування міфу
На прилавках магазину можна ще зустріти маркування «мультигелевий акумулятор». Як стверджують виробники таких пристроїв, вони поєднують в собі технологію AGM і гелеву.
На практиці отримуємо чистий маркетинг, який ніяк не відповідає реальності. Просто неможливо з'єднати 2 абсолютно різні по конструкції технології, які б нормально працювали. Найчастіше під мультигелевими акумуляторами мають на увазі AGM акумулятори.
Переваги і недоліки гелевих акумуляторів
Наявність електроліту в батареї дозволяє розміщувати акумулятор в будь-якій площині. При цьому протікання просто неможливе: у час роботи електроліт утримується на свинцевих пластинах.
Та навіть якщо раптом пошкодиться корпус, витікання гелеобразного електроліту не відбудеться. Такі батареї виділяють набагато менше газу, ніж його попередні конкуренти, тому немає необхідності використовувати воду. Значно покращилися пускові можливості батареї, причому навіть при майже розрядженому заряді.
Є і недоліки у гелевих АКБ — висока вартість. А якщо ще й буде неправильна експлуатація, то вона може навіть прослужити ще менше кислотного аналога.
Як заряджати гелевий акумулятор
На упаковці такої продукції часто можна зустріти щось на кшталт «Не потребує обслуговування». Але ж догляд і зарядка їй потрібна, втім, як і будь-якого іншого джерела живлення.
Звичайно, можна і скористатися звичайними зарядками, але при цьому є величезний ризик перевищити необхідну напругу. У в результаті незабаром ви можете зіткнутися з необхідністю покупки нової батареї. Рівень напруги для гелевих моделей не повинен бути вище 14 Вт.
Якщо у вас немає зарядки, призначеної конкретно для вашого акумулятора, то краще скористатися звичайним механізмом, але з ручним режимом. Щоб визначити приблизний час заряду, запам'ятайте одну просту формулу — ємність батареї ділите на встановлену для неї силу струму.
Наприклад, ємність — 50 Аг., а сила струму — 5 А. Отже заряджати нам потрібно буде такий АКБ 10 годин.
Обслуговування гелевих акумуляторів
Взагалі гелеві батареї особливо не вимогливі в обслуговуванні. Є тільки одне правило — своєчасна і правильна підзарядка. Перед роботою використовувати яку-небудь рідину не потрібно, адже газоутворення тут знижено в кілька разів. Від вас вимагається лише заздалегідь перевірити бортовий генератор авто: він повинен видавати стабільну напругу, без різких змін.
Одна умова для продовження терміну служби батарей — правильна зарядка. Якщо ретельно обслуговувати акумулятор, не порушувати рекомендації, то зможете довго користуватися пристроєм. Купити акумулятор для авто в Івано-Франківську, Тернополі, Львові с доставкою по Україні можно на сайті 130.com.ua.