Перевірка працездатності акумулятора і способи його підзарядки
Важливим елементом кожного автомобіля вважається акумулятор. Від його працездатності і якості функціонування залежить можливість запуску і переміщення транспортного засобу. Тому, необхідно регулярно перевіряти його стан і заряджати його, щоб уникнути непередбаченої поломки на дорозі.
Способи перевірки працездатності акумуляторної батареї
Акумулятор автомобільний можна перевіряти за допомогою одного із зазначених нижче методів:
1. з використанням мультиметра;
2. при робочому двигуні;
3. за допомогою навантажувальної вилки;
4. при неробочому двигуні.
Нижче розглянемо всі нюанси цих видів перевірки для більш детального вивчення особливостей їх проведення.
Мультиметр і особливості його використання
Цей прилад для вимірювання напруги часто використовується для перевірки працездатності акумуляторів. Кращим варіантом буде цифрова модель, її використовувати легше і зручніше. Процедура проводиться поетапно:
- підключаються дроти мультиметра;
- проставляється необхідний режим – замір напруги з відміткою 20В;
- щупи проводів встановлюються на клеми акумулятора: червоний на плюсову, чорний – на мінусову;
- переглядаються показники.
Дуже важливо під час перевірки заряду цим тестером вимикати ключ запалення транспортного засобу. Результати визначаються таким чином: якщо показники менше 12,7В, тоді заряд АКБ неповний. Якщо стрілка біля позначки 11,7В, то потрібно терміново зарядити акумулятор, оскільки він не зможе запустити мотор.
Перевірка з робочим двигуном
Проводимо заміри напруги на заведеному двигуні, вони повинні бути 13,5-14В. Якщо показники будуть вищими, тоді це свідчить про низький заряд АКБ, при цьому генератор функціонує в посиленому режимі.
Проте ці показники не завжди можуть бути вірні, оскільки в зимовий час часто через підвищену напругу АКБ може розрядитись за ніч. В іншому випадку електроніка може визначати температуру повітря, завдяки цьому заряд акумуляторної батареї може бути більшим, ніж є насправді.
Підвищення напруги може бути нормальним явищем. Якщо з електричним обладнанням все в порядку, тоді через 5 або 10 хвилин акумулятор покаже звичні показники норми. В іншому випадку, коли цього не відбувається, то здійсниться перезаряд батареї, внаслідок чого можливе закипання електроліту.
Якщо під час роботи двигуна напруга стоїть на нижніх відмітках – близько 13-13,4В, тоді можна говорити про неповноцінний заряд АКБ. Не потрібно відразу ж їхати на СТО, спочатку треба спробувати виміряти показники при відімкненні всіх електроприладів.
У разі напруги нижче 12,8-13В при всіх включених електричних пристроях в авто, тоді потрібно задуматися про придбання та заміну акумуляторної батареї. Відмінний вибір різних моделей для авто представлений у нас на сайті. З доставкою по Україні акумулятори автомобільні можна купити в Львові, Івано-Франківську, Тернополі на 130.com.ua.
Перевірка з неробочим двигуном
Перевірка напруги в цьому випадку здійснюється з використанням мультиметра. Якщо напруга менша 11,8-12В, тоді є ймовірність того, що авто не заведеться. При цьому, нормальні показники АКБ при неробочому двигуні складають 12,5-13В. Існують наступні нюанси визначення рівня напруги:
1. напруга 12,9В означає заряд акумулятора на 90%;
2. з напругою 12,5 В АКБ заряджений тільки на 50%;
3. напруга з позначкою 12,1В означає заряд тільки на 10%.
Ці показники приблизні, однак вони насправді дієві, цією методикою користуються багато водіїв.
Використання навантажувальної вилки при перевірці працездатності АКБ
Найбільш точним методом такої перевірки є використання навантажувальної вилки. Особливості проведення даної процедури:
- під'єднати пристрій з дотриманням полярності;
- час підключення повинен бути не більше 5 секунд;
- початковими показниками повинні бути 12-13В, в кінці виміру – понад 10В.
Якщо на виході були такі показники вимірів, тоді акумуляторна батарея повністю працездатна.
Способи підзарядки акумуляторної батареї
Якщо після численних вимірів виявилося, що акумулятор все ж розряджений, тоді його можна зарядити одним з нижчезазначених методів:
1. під час роботи двигуна і відмінного стану генератора заряд АКБ здійснюється автоматично. При більшому утриманні оборотів і меншому використанні електроприладів ймовірність повної підзарядки гарантована за досить швидкий час;
2. з використанням пуско-зарядного пристрою, при неробочому двигуні. Затискачі ПЗУ підключаються до клем акумулятора і проводиться підзарядка. Важливо ретельно ознайомитися з інструкцією до зарядного пристрою перш ніж почати його використовувати.
АКБ вважається повністю зарядженим після «закипання» електроліту. Середній час підзарядки становить 8-10 годин, він може змінюватися в залежності від типу пристрою і ступеня його заряду.
Особливості подальшого використання АКБ після підзарядки
Коли електроліт «закипів» необхідно почекати близько 10-15 хвилин, після чого відімкнути ПЗУ. Деякі сучасні пуско-зарядні пристрої мають функцію автоматичного вимкнення. Вибрати необхідний варіант можна, зайшовши до нас на сайт. Тут представлені різні моделі ПЗУ для всіх можливих видів транспортних засобів. Шукаєте пуско-зарядні пристрої? Купити у Львові, Тернополі, Івано-Франківську можна на 130.com.ua. Доставка по Україні.
При повному розряді батареї бажано підібрати, якщо у ПЗУ є подібна опція, величину зарядного струму. Краще підібрати мінімальні показники, 4-6А. В цьому випадку АКБ буде заряджатися близько 12 години, проте рівень заряду відновитися набагато краще, ніж при виборі швидкого способу підзарядки.
При дозаряді пуско-зарядний пристрій може перейти в буферний режим. В даному випадку саморазряд можна компенсувати зарядним струмом. Тривалість використання даного режиму не обмежується, його використання нерідко дуже необхідне для АКБ, особливо для ненових моделей. В результаті може відновитися ємність і внутрішній опір пристрою. Таким чином, після повної підзарядки можна також залишити акумулятор в даному режимі і не турбуватися про можливе википання електроліту.
Також важливо після від’єднання від ПЗУ промити і просушити пристрій. Це необхідно, оскільки на його корпус може потрапити кислота, яка призведе до розряду через пропущення напруги крізь поверхню після пошкодження її кислотою. В даному випадку не завадить вимір напруги кришки АКБ, якщо вона відмінне від нуля, тоді відбувається пропускання напруги і треба промити акумулятор содовим розчином.