StP: шумоізоляція малолітражного автомобіля
Для середнього класу | Для малолітр. авто | Для позашляховиків
Прагнучи максимально здешевити автомобілі, виробники економлять на шумоізоляції. Повною мірою це стосується малолітражних автомобілів. У той же час для них важливим є вага шумоізоляції. В середньому вага такого автомобіля збільшується на 20-30 кг при мінімальному і 40-50 кг, при максимальному рівні шумоізоляції — цілком прийнятне і для двигунів від 1 л. Щоб досягти максимального ефекту, і не перестаратися з матеріалом, необхідно розглядати варіанти виконання шумоізоляції для окремих частин кузова авто. Ось приблизна розкладка по витраті матеріалів і послідовності їх укладання.
Шумоізоляція даху
Специфіка установки шумоізоляції на даху в тому, що матеріал може «відійти» під тяжкістю власної ваги. Торгова марка StP пропонує два основних варіанти установки — «стандартний» та «максимальний».
Стандартний варіант передбачає першим шаром наклеювання і коткування на чистий знежирений метал між ребрами жорсткості самоклеющегося вібропоглинача StP Aero NEW для зниження структурного шуму. Це самоклеючий матеріал, що складається з липкого мастичного шару на каучуковій основі, дубльований алюмінієвою фольгою з перфорацією. Забезпечує захист кузова від корозії і збільшує жорсткість конструкції. Другим шаром клеїться шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 на основі пінополіетилену з липким шаром, що володіє властивостями теплоізоляції. В результаті, значно знижується чутність шуму дощу, зникає йде від даху гул в салоні авто, запобігає утворенню конденсату при перепадах температур. Враховуючи досить велику площу даху, її додаткова теплоізоляція буде ефективною.
У разі вибору «максимального» варіанту, замість StP Сплен 3004 необхідно застосовувати шумоізолятор StP БиПласт 10К — матеріал на основі в'язко-еластичного пінополіуретану з липким шаром, захищеним антиадгезійною плівкою. Володіючи всіма плюсами стандартного варіанту, така шумоізоляція не допускає відбиття звуку від даху і підсилює ефект. Також при «максимальному» варіанті в якості вібропоглинача варто використовувати матеріал StP Silver 2.0 New. Цей вібропоглинач на основі полімер-каучуків має більш високі характеристики зниження вібрації.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач StP Aero NEW |
3 | - |
Вібропоглинач StP Silver 2.0 New |
- | 3 |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 |
2 | - |
Шумопоглинач StP БиПласт 10К |
- | 2 |
Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля є «мобільного» частиною кузова автомобіля, а значить і зоною підвищеного шуму. Шумоізоляція дверей важлива для меломанів, а для цінителів якісного звуку просто необхідна. Вона дозволить видалити зайві шуми від деталей автомобіля, що входять в резонанс зі звучанням акустики. Звук набуває соковиті тони, у всьому діапазоні частот, значно виразніше проявляються «низи», а двері закриваються з більш солідним звуком, характерним для автомобілів більш високого класу. При шумоізоляції дверей необхідно пам'ятати про те, що надмірне перевантаження може ускладнити процес складання та мати негативний вплив на дверні петлі і замки, тому рекомендується застосовувати відносно легкі матеріали. Варіантів виконання шумоізоляції дверей дуже багато. Наведемо три найбільш поширені.
Мінімальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні двері наноситься вібропоглинач StP Silver 2.0 New — 1-2 листа на двері (0,5-1 лист всередину на накладку двері і 0,5-1 лист на перегородку двері, не закриваючи технологічні отвори (вікна). Як шумо- теплоізолятор на зняту обшивку двері наклеюємо 4-х міліметровий ізолятор StP Сплен 3004 (1 лист).
Стандартний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні двері наноситься вібропоглинач StP Silver 2.0 New — 1-2 листа на двері (0,5-1 лист всередину на накладку двері і 0,5-1 лист на перегородку двері, не закриваючи технологічні отвори (вікна). Через технологічні отвори на дверну накладку додатково наклеюється другим шаром шумо- теплоізолятор збільшеної товщини 8 мм — StP Сплен 3008 (1 лист) і аналогічно мінімальному варіанту на дверну пластикову обшивку — StP Сплен 3004 (1 лист). В результаті ми отримуємо два тепло- шумоізоляційних бар'єру.
Максимальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні з заклеюванням технологічних отворів (вікон) встановлюється вібропоглинач StP Silver 2.0 New — 2 листа на двері (1 лист всередину на накладку двері і 1 лист на перегородку двері). Другим шаром через технологічні отвори всередину двері на дверну накладку клеїться шумопоглинач StP Сплен 3008 (1 лист) — звуко - і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі пінополіетилену, має демпфуючі і звукопоглинальні властивості. На дверну пластикову обшивку двері наклеюємо StP Битопласт А10К (на дві двері досить 1 листа). При заклеюванні технологічних отворів створюється замкнутий об'єм, куди буде відігравати динамік. Завдяки шумопоглинаючим матеріалів буде чути тільки «правильний звук» з фронтальної сторони динаміка.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальна витрата на 2 двері | Стандартна витрата на 2 двері | Максимальна витрата на 2 двері | |
Вібропоглинач StP Silver 2.0 New |
1-2 | 2-4 | 4 |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 |
1-2 | 1 | - |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3008 |
- | 1 | 1-2 |
Шумопоглинач StP Битопласт А10К |
- | - | 1 |
Обробці демпфуючим матеріалом піддається також задня полиця седана. Практика показала, що навіть така дрібниця здатна поліпшити звучання задніх штатних динаміків (необхідно закрити якомога більше отворів в полиці, виключаючи «повідомлення» салону з багажником), «підсилити» задню полицю виброизоляционными матеріалами, трохи прибрати шум задній частині кузова.
Шумоізоляція капота
Шумоізоляція капота не тільки знизить рівень шуму в автомобілі, але і допоможе економити ваші гроші. У зимовий час застосування теплоізоляційних матеріалів дозволяє зберігати тепло підкапотного простору до 7 годин. Це дозволить заощадити час і витрати на паливо при прогріванні двигуна.
Стандартний варіант установки: першим шаром клеїться вібропоглинач StP Murena 2 або StP Silver 2.0 New і другим — шумо-теплоізолятор StP Акцент 10 ЛМ КС.
Максимальний варіант: перший шар — вібропоглинач StP Murena 2 або StP Silver 2.0 New, другий шар — шумопоглинач StP Biplast Premium 15A.
Всі матеріали водостійкі і укладаються в осередку між підсилювачами.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглиначі StP Murena 2 StP Silver 2.0 New |
2 | 2 |
Шумо-теплоізолятор StP Акцент 10 ЛМ КС |
1 | - |
Шумопоглинач StP Biplast Premium 15A |
- | 1 |
Шумоізоляція підлоги
Основна задача при шумоізоляції підлоги в автомобілі — прибрати шуми від арок коліс і вихлопної системи (тунель). Для досягнення цієї мети є три варіанти.
Мінімальний варіант: перший шар — вібропоглинач StP Devil's Gold, другий — шумо-теплоізолятор StP Сплен 3008.
Стандартний варіант. Першим шаром на прямі ділянки підлоги клеїться вібродемпфер StP Bimast Bomb Premium — самоклеючий вібропоглинаючий матеріал. Являє собою тришарову конструкцію, що складається з лицьового шару алюмінієвої фольги, бітумного шару і липкого монтажного шару на основі вібродемпфуючої мастики, захищеного антиадгезійним папером. На вигини накладається StP Devil's Gold. Другий шар: звуко- і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі пінополіетилену StP Сплен 3004 наноситься в області передніх арок, на решту поверхню — шумо-теплоізолятор StP Noise Block 2.
В максимальному варіанті вся поверхня обклеюється максимально ефективними матеріалами. Перший шар — StP Bimast Bomb Premium, другий — StP Сплен 3004.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальний | Стандартний | Максимальний | |
Вібропоглинач StP Devil's Gold |
7 | 4 | - |
Вібропоглинач StP Bimast Bomb Premium |
- | 3 | 8 |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 |
6 | 5 | - |
Шумопоглинач StP Noise Block 2 |
- | 4 | 10-12 |
Шумоізоляція багажного відсіку
Підвищений гул і шум у задній частині автомобіля з'являється при попаданні води або гравію на задні арки коліс, які починають вібрувати і резонувати з багажником. Тому особливо актуальна шумоізоляція багажного відсіку для універсалів і хэчбэков.
Стандартний варіант. Першим шаром клеїться вібропоглинач StP Devil's Gold на підлогу багажного відсіку і арки для коліс. Потім другим шаром наклеюється шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 на підлогу багажника і на арки коліс — шумопоглинач StP Сплен 3008.
Максимальний варіант. Перший шар — вібропоглинач StP Devil's Gold на підлогу багажного відсіку і арки для коліс, другий шар — шумопоглинач StP Сплен 3008 на підлогу багажника і на арки коліс.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач StP Devil's Gold |
4-5 | 5 |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3004 |
2 | - |
Шумопоглинач StP Сплен 3008 |
1 | 3 |
Перегородка моторного відсіку (перегородка двигуна)
Незважаючи на те, що двигун є джерелом великого шуму, виробники часто економлять на шумоізоляції перегородки двигуна для зниження вартості автомобіля. Вирішити цю проблему можна, застосувавши один з варіантів шумоізоляції.
Стандартний варіант. На металеву поверхню перегородки двигуна наклеюється і накочується вібропоглинаючий матеріал StP Bimast Bomb Premium, другим шаром — шумо-теплоізолятор StP Сплен 3008.
В максимальному варіанті поверх віброізолятора StP Bimast Bomb Premium, клеїться шумопоглинач StP БиПласт 10К.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач StP Bimast Bomb Premium |
3 | 3 |
Шумо-теплоізолятор StP Сплен 3008 |
1-2 | - |
Шумопоглинач StP БиПласт 10К |
- | 1-2 |
Загальні рекомендації від виробника
Всі наведені розрахунки є приблизними і можуть розходитися з розрахунками для вашого автомобіля. Більш точно порахувати кількість матеріалів можна, взявши рулетку і обмірів свій автомобіль самостійно. Шумоізоляцію купити в Івано-Франківську, Львові, Тернополі з доставкою по Україні можна на 130.com.ua.
Вібропоглинаючі матеріали необхідно наклеювати на сухий знежирений метал і обов'язково закоткувати валиком (при його відсутності можна попрацювати тильною частиною викрутки). Нагрівання матеріалу при температурі навколишнього середовища плюс 14-15 градусів за Цельсієм і більше не обов'язковий. Другий шар клеїться на знежирений перший (необхідно пройтися знежирювачем прямо на фользі).
Щоб уникнути небажаних «бульбашок» і натягу, матеріал бажано укладати на поверхню поступово, починаючи з одного боку (як шпалери).