Шумоff: шумоізоляція кросовера та позашляховика
Для среднього класу | Для малолітр. авто | Для позашляховиків
Прагнучи максимально здешевити автомобілі, виробники економлять на шумоізоляції. Це стосується автомобілів як середнього, так і більш високого цінового сегмента. Ось приблизна розкладка по витраті матеріалів і послідовності їхнього укладання для авто гольф класу.
Шумоізоляція даху
Специфіка установки шумоізоляції на даху в тому, що матеріал може «відійти» під тяжкістю власної ваги. Торгова марка Шумоff пропонує два основних варіанти установки — «стандартний» і «максимальний».
Стандартний варіант передбачає першим шаром наклеювання і прикочування на чистий знежирений метал між ребрами жорсткості самоклеючого вібропоглинача Шумофф М2 для зниження структурного шуму. Цей багатошаровий матеріал на каучуковій основі забезпечує захист кузова від корозії і збільшує жорсткість конструкції. Другим шаром клеїться шумо-теплоізолятор Шумоff П8 на основі спіненого поліетилену з водостійким шаром, що володіє властивостями теплоізоляції. В результаті, значно знижується чутність шуму дощу, зникає гул від даху у салоні авто, запобігає утворенню конденсату при перепадах температур. Враховуючи досить велику площу даху, її додаткова теплоізоляція буде ефективною.
У разі вибору «максимального» варіанту, перший шар — Шумофф М3, другий шар — шумоізолятор Шумоff Герметон А15. Цей матеріал має пірамідальну лицьову поверхню, що значно збільшує площу і дозволяє набагато краще поглинати і розсіювати шум у великому діапазоні частот. При товщині 15 мм, матеріал значно краще справляється з шумами, при необхідності може ужиматися до товщини в 2-3 мм і швидко розпрямлятися, займаючи максимум ефективного обсягу. Володіючи всіма плюсами стандартного варіанту, така шумоізоляція не допускає відбиття звуку від даху і підсилює ефект.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
16-18 | - |
Вібропоглинач Шумоff М3 |
- | 18-20 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
5 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А15 |
- | 3 |
Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля є «мобільною» частиною кузова автомобіля, а значить і зоною підвищеного шуму. Шумоізоляція дверей важлива для меломанів, а для поціновувачів якісного звуку просто необхідна. Вона дозволить видалити зайві шуми від деталей автомобіля, що входять в резонанс зі звучанням акустики. Звук набуває соковиті тони у всьому діапазоні частот, значно виразніше проявляються «низи», а двері закриваються з більш солідним звуком, характерним для автомобілів більш високого класу. При шумоізоляції дверей необхідно пам'ятати про те, що надмірне обваження може ускладнити зборку та негативно вплинути на дверні петлі і замки, тому рекомендується застосовувати відносно легкі матеріали. Варіантів виконання шумоізоляції дверей дуже багато. Наведемо три найпоширеніших.
Мінімальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні дверей наноситься вібропоглинач Шумоff М2 — 5-6 листів на двері (3-4 листа всередину на накладку двері і 2-3 листи на перегородку двері), не закриваючи технологічні отвори (вікна). В якості шумо-теплоізолятора на зняту обшивку дверей наклеюємо 4-х міліметровий ізолятор Шумоff П4 (1-2 листи).
Стандартний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні дверей наноситься вібропоглинач Шумоff М2— 7-8 листів на двері (4-5 листів всередину на накладку двері і 3-4 листи на перегородку двері), не закриваючи технологічні отвори (вікна). Через технологічні отвори на дверну накладку додатково наклеюється другим шаром шумо-теплоізолятор збільшеної товщини 8 мм — Шумоff П8 (1 лист) і аналогічно мінімальному варіанту на дверну пластикову обшивку — Шумоff П4 (1 лист). У результаті ми отримуємо два тепло-шумоізоляційних бар'єра.
Максимальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні з заклеюванням технологічних отворів (вікон) встановлюється вібропоглинач Шумоff М3 — 9-10 листів на двері (4-5 листів всередину на накладку двері і 4-5 листів на перегородку двері). Другим шаром через технологічні отвори всередину дверей на дверну накладку клеїться шумопоглинач Ultimate Soft 10 (1 лист) — звуко-теплоізолюючий і ущільнюючий матеріал на основі спіненого каучуку, має демпфуючі і звукопоглинаючі властивості. І на дверну пластикову обшивку дверей наклеюємо Шумоff Герметон А15 (1 лист). При заклеюванні технологічних отворів створюється замкнутий об'єм, куди буде відігравати динамік. Завдяки шумопоглинаючим матеріалам буде чути тільки «правильний звук» з фронтальної сторони динаміка.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальна витрата на 2 двері | Стандартна витрата на 2 двері | Максимальна витрата на 2 двері | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
10-12 | 14-16 | - |
Вібропоглинач Шумоff М3 |
- | - | 18-20 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П4 |
2-4 | 2-4 | - |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
- | 2-4 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 10 |
- | - | 2 |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А15 |
- | - | 1 |
Обробці демпфуючим матеріалом піддається також задня полиця седана. Практика показала, що навіть така дрібниця здатна поліпшити звучання задніх штатних динаміків (необхідно закрити як можна більше отворів в полиці, виключаючи "сполучення" салону з багажником), «посилити» задню полицю віброізоляційними матеріалами, трохи прибрати шум задній частині кузова.
Шумоізоляція капоту
Шумоізоляція капоту не тільки знизить рівень шуму в автомобілі, але і допоможе економити ваші гроші. У зимовий час застосування теплоізоляційних матеріалів дозволяє зберігати тепло підкапотного простору до 7 годин. Це дозволить заощадити час і витрати на паливо для прогріву двигуна.
Стандартний варіант установки: першим шаром Шумоff М2 і другим - шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
Максимальний варіант: перший шар - вібропоглинач Шумоff М2, другий шар - шумопоглинач Ultimate Soft 10.
Усі матеріали водостійкі і укладаються в осередку між підсилювачами.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
5-6 | 5-6 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
3 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 10 |
- | 3 |
Шумоізоляція підлоги
Основне завдання при шумоізоляції підлоги в автомобілі - прибрати шуми від арок коліс і вихлопної системи (тунель). Для досягнення цієї мети є три варіанти.
Мінімальний варіант: перший шар - вібропоглинач Шумоff М4, другий - шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
Стандартний варіант. Першим шаром на прямі ділянки підлоги клеїться вібродемпфер Шумоff Мікс Ф — 6-шаровий матеріал з мастичними і бітумними шарами, тканинним армуванням і фольгою 100 мк, що володіє найвищим коефіцієнтом зниження шуму. На вигини накладається Шумоff М4. Другий шар: звуко-теплоїзолюючий і ущільнюючий матеріал на основі спіненого каучуку Ultimate Soft 6 наноситься в області передніх арок, на решту поверхні — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
При максимальному варіанті вся поверхня оклеюється максимально ефективними матеріалами. Перший шар — Шумоff Мікс Ф, другий — Ultimate Soft 6.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальний | Стандартний | Максимальний | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
28-30 | 18-20 | - |
Шумо-теплоізолятор Мікс Ф |
- | 18-20 | 38-40 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
7-8 | 6-7 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 6 |
- | 2 | 6-8 |
Шумоізоляція багажного відсіку
Підвищений гул і шум у задній частині автомобіля з'являється при попаданні води або гравію на задні арки коліс, які починають вібрувати і резонувати з багажником. Тому особливо актуальна шумоізоляція багажного відсіку для універсалів і хечбеків.
Стандартний варіант. Першим шаром клеїться вібропоглинач Шумоff М4 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс. Потім другим шаром наклеюється шумо-теплоізолятор Шумоff П8 на підлогу багажника і на арки коліс - шумопоглинач Шумоff Герметон А30, який при необхідності зминається до 2-3 мм або розправляється до 3 см.
Максимальний варіант.Перший шар - вібропоглинач Шумо-теплоізолятор Шумоff Мікс Ф на підлогу багажного відсіку і арки для коліс, другий шар — шумопоглинач Ultimate Soft 6 на підлогу багажника і шумопоглинач Шумоff Герметон А30 на арки коліс. Шумоізоляцію купити можна на 130.com.ua з доставкою в Івано-Франківськ, Тернопіль, Київ та по Україні.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
20-25 | - |
Шумо-теплоізолятор Мікс Ф |
- | 25-30 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
5-6 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А30 |
1-2 | 1-2 |
Шумопоглинач Ultimate Soft 6 |
- | 5-6 |
Перегородка моторного відсіку (перегородка двигуна)
Незважаючи на те, що двигун є джерелом великого шуму, виробники часто економлять на шумоізоляції перегородки двигуна для зниження вартості автомобіля. Вирішити цю проблему можна, застосувавши один з варіантів шумоізоляції.
Стандартний варіант. На металеву поверхню перегородки двигуна наклеюється і накочується вібропоглинаючий матеріал Шумоff М4 , другим шаром — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
При максимальному варіанті зверху віброізолятора Шумоff Мікс Ф клеїться шумопоглинач Шумоff Герметон А30, що має пірамідальну лицьову поверхню, що значно збільшує ефективну площу і дозволяє, як і Шумо-теплоізолятор Шумоff П8, розсіює шум у великому діапазоні частот.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
18-20 | - |
Шумо-теплоізолятор Мікс Ф |
- | 18-20 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
3-4 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А30 | - | 2 |
Загальні рекомендації від виробника
Всі наведені розрахунки є лише приблизними, і можуть розходитися з розрахунками для вашого автомобіля. Більш точно порахувати кількість матеріалів можна, взявши рулетку і зробивши обмірювання свого автомобіля самостійно.
Вібропоглинаючі матеріали необхідно наклеювати на сухий, знежирений метал і обов'язково прикатати валиком (при його відсутності можна попрацювати тильною частиною викрутки). Нагрівання матеріалу при температурі навколишнього середовища плюс 14-15 градусів за Цельсієм і більше не обов'язковий. Другий шар клеїться на знежирений перший (необхідно пройтися обезжирювачем прямо по фользі).
Щоб уникнути небажаних «бульбашок» і натягу, матеріал бажано укладати на поверхню поступово, починаючи з однієї сторони (як шпалери).