Сертифікація автокрісел — як вибрати безпечне крісло дитині в машину?
З прийняттям Закону №1150 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей" спостерігається різке збільшення попиту на автомобільні крісла. Багато батьків задумалися про те, щоб купити автокрісло в машину для своєї дитини. При цьому, природно, що їх цікавить якість і надійність пропонованих на ринку моделей. Одним з показників високого рівня безпеки та ефективності захисту є наявність відповідного сертифікату якості.
Сертифікація автокрісел
Головним підтвердженням надійності будь-якого дитячого крісла є наявність спеціальної помаранчевої наклейки, яка свідчить про те, що дана модель пройшла сертифікацію в спеціалізованих інстанціях. На ній вказується: країна проведення випробувань; номер правил, згідно з якими крісло проходило сертифікацію; група крісла по росто-ваговими параметрами дитини, для яких воно призначене.
Розгляньмо основні типи стандартів, прийнятих для дитячих автомобільних крісел. Всього в Європі існує 2 діючих стандарти: ЕСЕ R44.04 й i-Size.
Стандарт безпеки ЕСЕ R44.04
Дитячі автокрісла, що виробляються і продаються на території Європи, повинні відповідати вимогам ООН ЕСЕ за номером R44.03 або R44.04 (пізніша редакція документа). Стандарт ЕСЕ R44.04 ввели влітку 2005 року, і з 2006 року всі дитячі автомобільні крісла в Європі повинні були йому відповідати. У стандарті максимально точно і детально розписуються вимоги до безпеки використовуваних при виробництві крісел матеріалів і надійності кріплень, а також вимоги щодо проведення динамічних випробувань (краш-тестів), що проводяться з використанням спеціальних манекенів. Саме краш-тести є головним фактором, який підтверджує надійність і безпеку для дитини того чи іншого автокрісла.
Однак поступово було виявлено кілька моментів, які змусили фахівців задуматися про модифікацію і вдосконалення вимог:
- Багато батьків при кріпленні крісла в автомобілі або фіксації дитини в ньому роблять багато помилок, які знижують ефективність захисту малюка в разі потрапляння в аварію.
- Згідно з нормами ЕСЕ R44.04 дозволяється перевезення дуже маленьких дітей від 9 кг лицем по ходу руху машини. Через це часто батьки переходять з групи 0 передчасно до більш великих моделей. Однак, це небезпечно, рекомендується перевозити дітей обличчям проти ходу якомога довше, наскільки це дозволяє зріст і вік маленького пасажира.
- Цей стандарт не містив обов'язкової вимоги перевірки захисту від бічних ударів при проведенні краш-тестів.
- ЕСЕ R44.04 допускає кілька варіантів кріплення дитячого сидіння: з використанням системи ISOFIX, за допомогою штатного автомобільного ременя, а також універсального або напів-універсального кріплення.
- Цей стандарт має певні складності для батьків через перетину вагових груп. Це провокує непорозуміння і сприяє тому, що батькам складно зробити правильний вибір при покупці автомобільного крісла.
i-Size — новий стандарт дитячої автомобільної безпеки
Він створений для полегшення вибору та установки дитячого крісла. Новий стандарт розроблявся з урахуванням даних про отримані під час зіткнень травми, з урахуванням зросту і фізичних особливостей дітей. Одним з основних нововведень стало те, що для відповідності стандарту i-Size необхідне проведення обов'язкових додаткових випробувань і тестів, які перевіряють ступінь захисту від бічних ударів. Тобто такі крісла гарантують високий рівень захисту при будь-яких варіантах зіткнення.
Новий стандарт i-Size містить в себе 3 частини:
- ЕСЕ R129 — норми, яким повинні відповідати утримуючі пристрої, призначені для перевезення дітей в машині;
- ЕСЕ R14 — використовується для встановлення вимог, що пред'являються до надійності підлоги у салоні машини та до якості якірного кріплення;
- ЕСЕ R16 — стандарт, в якому визначаються вимоги до автомобільних ременів безпеки та до системи кріплення автокрісел ISOFIX.
Команда фахівців під егідою ООН розробила стандарт i-Size, щоб підвищити захист і рівень безпеки перевезення дітей в автотранспорті в Європі. В результаті їм вдалося досягти потрібного ефекту. З особливостей нових вимог, які сприятливо впливають на ступінь захисту маленьких пасажирів, можна виділити наступні:
- Мінімізує ймовірність неправильного використання автокрісел за допомогою обов'язкового використання кріплень типу ISOFIX.
- Класифікація крісел стала простішою і зрозумілою, тепер в якості ключового параметра виступає — зріст, а не вага дитини. Тепер немає ніяких перетинів, які іноді заплутували батьків при виборі необхідної ваговій групи. Однак значення ваги, все ж таки присутнє, попри те, що зріст і вік є головними параметрами для вибору моделі дитячого крісла. Максимальна вага важлива для того, щоб визначити допустиме навантаження на кріплення ISOFIX і уникнути можливого перевантаження.
- Крісла мають можливість встановлюватися проти ходу руху транспортних засобів набагато довше — приблизно до моменту, поки дитині не виповниться 15 місяців.
- Підвищений бічний захист, завдяки обов'язковому введенню краш-тестів на перевірку стійкості конструкції автокрісел до бічних ударів.
- Сприяє досягненню кращої сумісності дитячих крісел з автомобільними сидіннями.
Попри те, що новий стандарт почав працювати з 9 липня 2013 року, він не замінив собою колишнього стандарту ЕСЕ R44.04. Вони обидва діють паралельно. Отже, якщо на кріслі є відповідна наклейка, що підтверджує, що воно пройшло перевірку і відповідає одному з цих стандартів, то можна бути впевненим в його надійності й високому рівні захисту.
В нашому інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити дитяче крісло в Києві, Харкові та Одесі, які мають відповідні сертифікати якості як по стандарту ЕСЕ R44.04, так і по i-Size (ЕСЕ R129). У нас дуже великий вибір моделей від провідних європейських брендів за вигідними цінами.