Viber
Мінімийки
Закрити
Замовляйте
Цілодобово
Оплата
Готівкова, при отриманні, безготівкова
Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay

Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Надійне блокування автомобільного двигуна допоможе вберегти транспортний засіб від, несанкціонованих спроб його запуску. Для цього використовується спеціальний пристрій — реле блокування двигуна. Воно перешкоджає запуску без дозволу автовласника. Це досить поширений тип захисту, яким користуються в якості доповнення до сигналізації або імобилайзера. Щоб зробити правильний вибір і купити реле блокування, яке точно впорається зі своїм завданням, необхідно знати про типи та принципи роботи цих пристроїв. Саме це ми й розглянемо в даній статті.

Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Які функції має реле блокування автомобільного двигуна

В даному випадку двигун блокується за допомогою зашифрованого сигналу, що надходить з іммобілайзера або блоку управління сигналізації. Закодований сигнал передається по штатній проводці машини, використовуючи окремий виділений канал або за допомогою радіопередавача.

Найпоширенішими є цифрові пристрої, які передають дані за допомогою штатної проводки. Аналоговий канал також гарантує високу швидкість передачі сигналу на пристрій, що блокує запуск двигуна. Посилаючи сигнал, блок управління сигналізації перевіряє відповідність коду, після чого автовласник отримує сповіщення на свій мобільний телефон або блок управління сигналізації.

Використовуватися можуть різні ланцюги блокування:

  • Котушка запалювання або форсунка. У цьому випадку, поки в злочинця немає доступу в моторний відсік, автомобіль не заведеться. Відкривши капот, він може використовувати варіант тимчасового підключення і зняти блокування.
  • Насос подачі палива. Цей варіант оптимальний для власників машин, у яких бензонасос розташований у важкодоступному місці. Якщо доступ до роз'єму насоса отримати легко, то не рекомендується підключати реле в цьому місці.
  • Датчики, які контролюють стан колінвала. Такий варіант підключення блокує надходження відомостей до контролера про початок обертання колінвала. У результаті до котушок запалювання і форсунок не надходять сигнали від блоку управління. У цю схему закладено спеціальний обманний ефект, коли спрацьовує реле, блок управління не може більше контролювати положення колінвала.
Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Застосування реле з дротами в будь-якому випадку несе в собі ризик обходу системи. Якщо потенційний викрадач знайде дріт, то він легко зможе зламати захист. До того ж прокладка великої кількості нових проводів, необхідних для з'єднання реле з елементами управління — це ще один істотний мінус. Саме тому з'явилися радіокеровані реле, вони надійніше і практичніше.

Основні види реле блокування двигуна

Конструктивно такий блокіратор представляється собою невеликий блок, виконаний у пластиковому корпусі, усередині якого знаходиться плата управління. Є різні типи реле блокування двигуна.

Стандартне виконання

Це найпростіший варіант блокування, який ґрунтується на використанні аналогових пристроїв. Вони також мають кілька варіантів виконання.

Самою простою є схема, коли блокуючий елемент знаходиться в мікропроцесорному модулі автомобільної сигналізації. У цьому випадку реле використовується для розриву електричного кола, що з'єднується з модулем управління. Цей варіант вважається одним із найпростіших в установці, і відрізняється високими показниками відмовостійкості. Однак, якщо злочинець отримає доступ до блоку управління сигналізації, то зможе легко розблокувати систему.

Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Серед аналогових варіантів блокіратора є й ті, що не вбудовуються в процесорний блок сигналізації. Їх встановлюють у підкапотний простір транспортного засобу. Блокування в такому випадку здійснюється через подачу сигналу, використовуючи лінії електроживлення. Якщо контакти пристрою розімкнуті, то двигун автоматично блокується. Цей варант також дуже стійкий до відмов, його ефективність вище, ніж у першого типу. Однак і таке рішення не гарантує 100% захисту від деактивації.

Очевидно, що аналогові системи блокування мотора не можуть гарантувати, що їх не зламають. Так, це може зайняти час, але досвідчений викрадач зможе з ними впоратися. Тому їх треба використовувати лише спільно з автомобільною сигналізацією, або вибирати більш досконалі й надійні варіанти блокування.

Цифрові реле

Цифрові прилади використовують більш сучасну технологію блокування, вони діляться також на кілька різновидів:

  • Блокіратор простої конструкції. Це, по суті, удосконалений варіант попереднього реле. Тільки в ньому для розблокування використовується спеціальний сигнал — цифровий імпульс, який також виступає й у ролі пароля. Таке реле відрізняється стійкістю до зломів і відмов. Але є в нього і вразливе місце — провідник. Використовуючи його легко визначити місце розташування блокіратора. Проблему цю можна вирішити, приховавши провідник під капотом, що збільшить час, який доведеться витратити злочинцеві на пошук і розблокування пристрою.
  • Пристрої без додаткового електродроту, який виключає прямий зв'язок із мікропроцесорним пристроєм. Тут для передачі сигналу від реле безпосередньо до мікропроцесора сигналізації або іммобилайзера використовуються пакетні цифрові дані. Плюс цього типу реле в тому, що неможливо відстежити місцезнаходження приладу по проводці. Швидко розблокувати таку систему неможливо. Фахівці рекомендують поєднувати такі реле із сигналізаціями, обладнаними системою захисту від радіоперешкод. Інакше зловмисники можуть, використовуючи спеціальні технічні пристрої, створювати перешкоди, які порушують роботу електричних ланцюгів, що призводить до неможливості блокування двигуна.
  • Реле, що використовує для передачі імпульсів радіоканал. Цей варіант також відрізняється високою надійністю, тому що його дуже складно виявити. Проте, тут також є ризик через прилади, що створюють перешкоди, які заважають нормальній роботі пристрою, не дозволяючи імпульсу пройти крізь перешкоду. Тому цей момент при виборі цього типу реле треба обов'язково враховувати.
Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Блокатори з підключенням по CAN-шині

Існує й абсолютно новий тип блокіраторів запуску автомобільного двигуна, які з'єднуються з бортовою мережею машини за допомогою CAN-шини. У пристроях подібної конструкції відсутні ланцюги, яки можна розірвати, підключитися сторонній особі до провідників від реле до блоку управління тут буде неможливо.

Суть такого захисту полягає в тому, що під час отримання сигналу тривоги від сигналізації, реле передасть через шину команду на відключення двигуна. Команди будуть повторюватися, поки мотор не затихне. У разі встановлення таких блокіраторів злочинець зможе завести двигун, тільки якщо вимкнути центральний блок управління, тому при надійному прихованому встановленні центрального блоку можна забезпечити високий рівень захисту від розблокування і злому. Ніхто не захоче розбирати половину салону, щоб знайти невелику коробку блоку управління.

Використання блокіраторів цього типу ефективніше, у порівнянні зі звичайним реле. Крім того, їх експлуатація максимально зручна, тому що можна включати пристрій тільки тоді, коли це необхідно, управління зазвичай здійснюється віддалено. Однак і вартість таких систем вище.

На закінчення варто сказати, що до вирішення питання захисту машини від угону треба підходити комплексно. Важливо вибрати надійну сигналізацію, саме вона буде основою охоронної системи, реле блокування двигуна буде лише корисним доповненням, яке зможе підвищити рівень захисту. Варіантів захисту двигуна від несанкціонованого запуску багато і вибирати треба з урахуванням особливостей автомобіля й побажань автовласника. Найкраще порадитися з професіоналом, який потім буде встановлювати систему.

Принцип роботи та різновиди реле блокування двигуна

Якщо ви хочете підвищити захист автомобіля, то в інтернет-магазині 130.com.ua ви завжди можете купити імобілайзер із реле блокування двигуна у Львові, Івано-Франківську та Тернополі.

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.