Побудова музичної системи в автомобілі
Установка музичної системи в автомобілі полягає у наступних етапах: прослуховування і вибір всіх компонентів, їх подальша установка і настройка. Розглянемо кожен етап докладніше.
Прослуховування і вибір компонентів
При виборі акустики потрібно визначитися з її розміром і місцем монтажу. Найчастіше її встановлюють в подіуми на двері. Потрібно враховувати і типорозмір з настановною глибиною. Найчастіше внутрішню начинку дверей доводиться ще й підганяти під акустичну систему.
Корисні поради:
Добре зарекомендували себе 2-компонентні динаміки. Радимо вибирати продукцію відомих брендів.
Підсилювач повинен бути зроблений з якісних матеріалів, оснащуватися додатковою системою від перевантаження і перегріву. Такий механізм подарує вам якісне звучання.
Дроти бувають силові, акустичні і міжблочні. Тут за якість відповідає власна ємність, індуктивність.
Конденсатор. Діє негласне правило: для 500 Вт. номінальної потужності буде достатньо 0,5 Ф. Вибирайте автоматичні моделі, щоб не зробити помилок під час підключення механізму.
Заздалегідь визначтеся зі схемою установки:
Головний пристрій — фронт — сабвуфер — 4-канальний підсилювач. Це стандартний варіант, який використовується 80% водіями. Така популярність обумовлена простим налаштуванням і монтажем. За рахунок компактного розташування всіх компонентів, системи відрізняються економічністю.
Головний пристрій — фронт — тил — сабвуфер — 5-канальний підсилювач. В її основі лежить перший варіант установки. Тут додана підзвучка тилу, яка важлива для пасажирів, що сидять ззаду. Відрізняється більш складним монтажем.
Головний пристрій — фронт — сабвуфер — 2-канальний підсилювач на фронт — 2-канальний підсилювач. Ідеальний варіант для водіїв, які полюбляють потужний бас.
Головний пристрій — фронт — сабвуфер — 4-канальний підсилювач на фронт — 2-канальний підсилювач на саб. Це найдорожчий варіант, але і найякісніший. Так, немає необхідності в кросоверах за рахунок поканального посилення.
Для більш потужного і якісного звуку, рекомендуємо зробити шумо- і віброізоляцію автомобіля.
Установка музичних компонентів
Напочатку потрібно перенести силові дроти в салон з підкапотного простору. Проводимо плюсовий і мінусовий провід від акумулятора крізь отвори в моторному відсіку. Щоб запобігти коротке замикання, дроти додатково «одягаються» в шматочок пластикової або гумової трубки.
Важливо: плюсовий дріт повинен підключатися через колбу з запобіжником. Колба повинна знаходитися на відстані до 30 см. від батареї.
Високочастотні динаміки встановлюємо на облицюванні стійок вітрового скла. Тобто ми буквально змушуємо динаміки грати на відображення: лівий грає на праве сидіння, а правий — на ліве.
До підсилювача проводимо акустичні, міжблочні і силові дроти. Останні повинні окремо розташовуватися від перших двох. Можливо їх перетин під кутом 90 градусів.
Тепер заключний етап установки — підключіть дроти до підсилювача і підключіть сабвуфер. Щодо останнього є один нюанс. Якщо сабвуфер йде в готовому корпусі, тоді власникам седана необхідно встановити елемент динаміком до спинки заднього сидіння, власникам хетчбека або універсала — в сторону 5 двері.
Налаштування музичної системи
Отже, установчі роботи закінчилися. Тепер потрібно налаштувати акустичну системи. Всього 3 кроки:
Для сабвуфера на підсилювачі встановлюємо фільтр в положення «LPF». Частота варіюється в межах 50-70 Гц.
Для фронтального каналу ставимо фільтр в положення «HPF» з частотою 70-90 Гц.
Чутливість налаштовується так: на підсилювачі — 0, на магнітолі робимо гучність на максимум. Збільшуємо чутливість до появи спотворень, трохи зменшуємо і отримуємо ідеальний параметр.
Як бачимо, установка акустичної системи — не таке вже й складна справа.
На 130.com.ua можна купити музичну систему в Тернополі, Івано-Франківську, Львові можна на 130.com.ua з доставкою по Україні.