Viber
Працюємо
Пн–Пт: 8:30–20:00
Сб-Нд 9:30–18:30
Оплата
Готівкова, безготівкова,
при отриманні, кредит, розстрочка
Visa MasterCard

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

Під час обслуговування машини практично всі автомобілісти дуже серйозно ставляться до вибору різних витратних матеріалів: моторного мастила, фільтрів, гальмівної рідини тощо. Але, що стосується антифризу, то часто беруть перший-ліпший, бо його не вважають дуже важливим, а даремно. Адже при неправильному виборі або недотриманні правил це може стати причиною деяких проблем.

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

Що таке антифриз?

Для початку розберімось, що таке антифриз, і для чого він використовується.

Антифриз — рідина, основна і головна властивість якої полягає в тому, що вона не замерзає при низькій температурі. Її зазвичай використовують в системах охолодження двигунів внутрішнього згоряння. Також антифризи можуть застосовуватися і в системах автономного опалення різних приміщень і житлових будинків, кондиціонерах, системах вентиляції тощо.

У цих складів, завдяки особливим хімічним компонентам, температура замерзання виявляється нижче, ніж у води, а температура кипіння, навпаки, — вище. Тобто їх можна використовувати протягом усього року, незалежно від температури повітря.

Причому значення охолоджуючої рідини дуже велике. На думку багатьох експертів і автомайстрів, антифриз безпосередньо впливає на довговічність двигуна. Від нього, в тому числі залежить стабільність і надійність роботи двигунів внутрішнього згоряння. Тому дуже важливо правильно вибрати склад, інакше він не буде належним чином охолоджувати силовий агрегат, що може якраз привести до перегріву двигуна.

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

Як антифриз впливає на роботу автомобільного двигуна і чому він може перегріватися?

За статистикою, однією з основних причин приблизно третини серйозних несправностей автомобільних моторів, які виявляються під час ремонту, є дефекти, пов'язані з роботою системи охолодження. Причому автомайстри підтверджують, що найчастіше провокує їх неправильний вибір охолоджуючої рідини, яка не підходить для цієї моделі двигуна, або ігнорування вимог по заміні, коли автовласник просто не змінює антифриз в належний термін. Що призводить до перегріву двигуна і його виходу з ладу.

Це має змусити водіїв задуматися, оскільки через халатне ставлення можна опинитися в дуже неприємній ситуації. А ремонт мотора — досить дорогий захід.

Звичайно, іноді проблеми можуть бути не пов'язані з автовласником, а саме, навпаки, він робить все правильно. Тільки йому дісталася рідина низької якості. Деякі виробники охолоджуючих рідин для авто в гонитві за економією використовують дешевшу сировину. Наприклад, замість дорогого гліколю, який повинен використовуватися при приготуванні якісного антифризу, беруть дешевий метиловий спирт. Це має негативний ефект, тому що спирт провокує корозію, яка своєю чергою призводить до руйнування металу радіаторів.

Також спирт досить швидко випаровується, а це вже стає причиною порушення теплового режиму, в результаті двигун машини перегрівається. В таких умовах мотор не може довго працювати без наслідків. Так само варто пам'ятати про те, що метанол може привести до руйнування крильчатки помпи і пошкодження поверхні каналів в системі охолодження.

Наявність в складі спирту може стати причиною появи кавітації (процес при якому в рідині утворюються бульбашки, після того, як вони лопнуть вивільняється велика кількість енергії). Кавітація має негативний вплив на гільзи блоку циліндрів двигуна внутрішнього згоряння. А вихід гільз з ладу — це прямий шлях до капітального ремонту двигуна.

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

Тому в якісних антифризах не використовується спирт, а, навпаки, додаються спеціальні компоненти, присадки, покликані мінімізувати руйнівну дію кавітації, а також корозії, і збільшити термін роботи автомобільного двигуна.

Особливості антифризів різного типу

Кожен водій повинен знати, який саме антифриз підійде до його машині. Це дуже важливо. Оскільки зараз технології стрімко розвиваються, і сучасний двигун часто має дуже складну конструкцію. А багато виробників активно ведуть роботи в області підвищення потужності при зменшенні обсягу і маси силової установки. А це вже саме по собі робить теплове навантаження вище, тому чимало залежить від стабільної роботи системи охолодження. Від якості охолоджуючої рідини в сучасних авто залежить багато чого.

Звичайно, антифризи бувають різні за своїми властивостями та складом. Розгляньмо особливості різних типів охолоджуючих рідин.

Тип перший — гібридні антифризи (G11), мають неорганічне походження, являють собою зелену, бірюзову, синю або жовту рідину. Термін служби таких складів становить 3 роки, в них в якості інгібіторів містяться силікати або фосфати. Виробляються вже дуже давно, перші з'явилися ще в 90-х роках минулого століття. Цей тип антифризів розрахований на будь-який тип радіатора. Крім охолодження, вони також захищають деталі двигуна від корозії. Включають кілька підкласів G1 + і G11 ++, які між собою відрізняються процентним вмістом карбонових кислот.

Другий тип — карбоксилатні антифризи (G12), являють собою органічну рідину червоного кольору (може мати різні відтінки). Термін служби таких складів складає 5 років, вони також містять спеціальні інгібітори, які забезпечують захист металу від іржі, причому працюють вони набагато краще, ніж їх попередники з класу G11. Водночас відмінно справляються з охолодженням двигуна. Вони з'явилися у 2006 році і сумісні з охолоджуючими рідинами попереднього покоління.

Третій тип — лобрідние антифризи, G13 (раніше G12 +), мають органічну основу, в яку додані спеціальні мінеральні інгібітори. Термін служби подібних складів необмежений, якщо їх заливають в новий автомобіль. Перші склади мали червоний колір, пізніше, у 2008 році, з'явилися помаранчеві і жовті, з 2012 року став випускатися фіолетовий (іноді рожевий) склад. З 2008 року їх основу становить пропіленгліколь, що зробило цей тип антифризів дорожче попередників. Але особливий склад дозволив отримати кілька важливих і корисних властивостей. Серед переваг цього типу можна назвати підвищену температуру кипіння, яка дозволяє їх використовувати для сучасних теплонавантажених двигунів, а також високий рівень захисту від корозії (на поверхні деталей двигуна утворюється спеціальна плівка, яка вступає в реакцію з вогнищем корозії).

Четвертий тип — лобрідние антифризи з гліцерином. По суті це аналог попередніх антифризів, тільки в них використовується гліцерин. Це робить подібні склади максимально безпечними з точки зору екологічності. Їх спеціально створювали для роботи з новітніми поколіннями двигунів автомобілей VAG і Mercedes.

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

Який антифриз краще заливати в автомобіль? Тут все досить просто:

  • Для автомобілів, що мають мідний або латунний радіатор, підходить карбоксилатний (червоний) антифриз;
  • Для автомобілів, що мають алюмінієвий радіатор, підходить силікатний (зелений або синій) антифриз.
  • Універсальними, тобто придатними для всіх типів автомобілів, є лобрідние антифризи.

Вони не краще і не гірше працюють, просто підбирати склад треба з урахуванням матеріалів, які застосовуються в конструкції охолоджуючої системи транспортного засобу.

Як визначити, що пора міняти антифриз?

Є два основних способи перевірки:

Спеціальні тест-смужки — це гранично простий варіант, вони мають спеціальні реагенти, що дозволяють досить точно оцінити поточний хімічний стан антифризу. Як правило, користуватися ними дуже просто, на упаковці можна знайти інструкцію і відповідну колірну індикаторну шкалу для інтерпретації результату.

Візуальна діагностика стану охолоджуючої рідини — тут все трохи складніше:

  • Якщо антифриз помутнів і став білястого кольору, то це говорить про те, що склад вже відпрацював і його пора міняти.
  • Рудий колір може говорити про те, що в рідині присутня велика кількість частинок іржі, це ознака того, що система охолодження потребує очищення.
  • Якщо з'явилася піна, пластівці або в антифризі плавають згустки, це одна з ознак серйозних неполадок в системі охолодження двигуна, найкраще звернутися до фахівця, щоб він усунув проблему.

Крім того, обов'язкова заміна антифризу необхідна в разі порушення герметичності системи, якщо ви помітили витік, то його треба усунути і поповнити втрати охолоджувача.

Чому іноді антифриз не охолоджує, а перегріває автомобільний двигун?

В нашому інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити антифриз та іншу автохімію у Львові, Тернополі або Івано-Франківську будь-якого типу за вигідною ціною. Доставка здійснюється по всій Україні.

Матеріали по темі

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.