П'ять цікавих фактів про автомобільні двірники
Щітками склоочисника (« двірниками ») обладнується кожен сучасний автомобіль. Це просте пристосування, яке призначене для очищення лобового скла транспортного засобу від опадів (дощ, сніг та ін.), бруду і пилу. Вони дозволяють поліпшити видимість під час їзди при будь-якій погоді. Дуже важливо, щоб двірники перебували повністю в справному стані, це безпосередньо впливає на безпеку водія на дорозі.
Особливості конструкції і експлуатації автомобільних двірників
Двірники — це невід'ємна складова будь-якого транспортного засобу, якщо вони несправні, то їздити на такій машині заборонено. Щоб максимально ефективно видаляти з поверхні скла воду і бруд, рекомендується поєднувати використання щіток зі спеціальною рідиною, яка розпорошується на поверхню під високим тиском. Це забезпечує високу ефективність очищення лобового скла від налиплого на нього бруду, залишків комах, пилу і т.д.
Що стосується конструкції двірників, то тут багато що залежить від типу пристрою і різновиду кріплень. В цілому конструкція склоочисника може включати наступні компоненти:
- щітки;
- трапеція з системою важелів;
- реле для регулювання робочих режимів;
- шарнірне кріплення;
- проводи;
- електричний двигун;
- редуктор;
- електронний блок управління (не у всіх типах).
Ефективність роботи багато в чому залежить від пори року, опадів, ступеня забруднення і типу конструкції двірників, а також від стану полотна безпосередньо самих щіток. Адже з часом гумова частина стирається, втрачає еластичність, що негативно відбивається на якості видалення бруду і води зі скла. Тому дуже важливо стежити за їх станом і своєчасно міняти двірники.
Цікаві факти про щітки склоочисника
Оскільки двірники — це досить проста деталь, то водії зазвичай не приділяють їм великої уваги. І мало хто знає про те, як взагалі вони з'явилися, і як удосконалювалася їх конструкція. Розгляньмо декілька цікавих фактів з історії автомобільних двірників.
Факт перший
Щітки для лобового скла з'явилися не відразу. Колись машини не мали двірників. Перший прообраз сучасних щіток виник лише в 1903 році, коли був розроблений спеціальний механізм, що скидався воду з лобового скла машин. Та й виглядали вони не зовсім звично для сучасних автомобілістів, нагадуючи, скоріше, великі зубні щітки. Ефективність таких моделей теж була не дуже високою, оскільки вони часто просто розмазували краплі дощу по поверхні скла, а не видаляли їх повністю.
Факт другий
Щітки склоочисника винайшла жінка — Мері Андерсон, яка запатентувала свій ноу-хау в 1903 році. Коли взимку, вона їхала на машині з Алабами в Нью-Йорк, то помітила, що в сніг не дивлячись на холод, багато автомобілів їдуть з опущеним склом, бо через нього просто нічого не було видно через заметіль. Це наштовхнуло її на ідею створення спеціальної щітки, яка б могла видаляти сніг з лобового скла при їзді.
Факт третій
Спочатку двірники були механічними з ручним приводом. Тобто наводилися в рух за допомогою спеціальної ручки, встановленої в салоні автомобіля, яку водієві доводилося повертати самостійно. Електричні виникли набагато пізніше, в 1917 році. І їх появи сучасні водії також зобов'язані жінці. Розробником електричних двірників стала Шарлотта Бріджвуд. Через багато років конструкцію удосконалили. У 1962 році з'явився спеціальний механізм, що дозволяє регулювати швидкість і міняти порядок роботи двірників.
Факт четвертий
Вдосконалювалися автомобілі — удосконалювалися і двірники. Так, після появи лобового скла більш аеродинамічної форми, більшого розміру і з великим вигином, були розроблені і нові за своєю конструкцією щітки. Щоб двірники стали більше, але при цьому не втрачали своєї притискної сили, яка забезпечує оптимальне для ефективного очищення прилягання до скла, конструктори розробили так звані гібридні двірники.
Якщо класичні моделі щіток зі збільшенням розмірів починають заважати водієві, оскільки стають дуже громіздкими, закривають огляд, обмерзають і погано прилягають. Те гібриди отримали максимально компактний механізм, який був прихований під спеціальним захисним пластиковим чохлом. В результаті новинка виявилася більш ефективною, через те, що була позбавлена подібних проблем. Гібридні двірники дуже добре видаляють воду, сніг і навіть полій. Зараз деякі моделі преміальних гібридних щіток мають посилену гумову частину, покриту графітом. Це підвищує їх витривалість, роблячи конструкцію максимально довговічною.
Факт п'ятий
Відповідно до стандарту, автомобільні двірники повинні очищати поверхню скла всього за 5 помахів. З цим зазвичай легко справляються всі моделі сучасних щіток для лобового скла. Що стосується найбільш ефективних, то і тут попереду гібридні моделі. Завдяки вбудованим спойлерам, вони мають додаткову притискну силу, і якщо інші щітки можуть залишати на склі після себе смуги, то ці прибирають максимально чисто, не залишаючи нічого. Вони дуже добре справляються зі своїм завданням навіть при їзді на великій швидкості.
Як бачимо, двірники за більш ніж вікову історію постійно вдосконалювалися, змінювалася їх конструкція і форма, але при цьому вони все також продовжують допомагати водієві. І очевидно, що еволюція щіток склоочисника триватиме, оскільки постійно ведуться роботи по модернізації і розробляються нові матеріали!
Якщо вам потрібні нові щітки на автомобіль, то в інтернет-магазині 130.com.ua ви завжди можете купити автомобільні двірники в Києві з доставкою по Україні за найвигіднішою ціною.