Viber
Підігріви сидінь
Закрити
Замовляйте
Цілодобово
Оплата
Готівкова, при отриманні, безготівкова
Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Українські водії все частіше користуються сучасними паркувальними системами, тому що парктроніки серйозно допомагають водієві при здійсненні маневрів заднім ходом під час паркування. І якщо з пристроєм щось трапляється, то це досить неприємна ситуація, що вимагає швидкого вирішення.

Одна з найпоширеніших причин відмови систем паркування — це несправність датчика або проблеми з проводкою, до якої він підключений. У цій статті ми розповімо про причини поломки, також про те, як перевірити працездатність датчика паркування.

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Конструктивні особливості паркувального датчика

В паркувальних системах зазвичай використовують спеціальні ультразвукові перетворювачі. Вони виконують функцію випромінювачів і приймачів ультразвукового сигналу. Кожен датчик здатний працювати тільки на випромінювання, або на прийом. Саме для цього система обов'язково включає комплект датчиків, які працюють в послідовно-паралельному імпульсному режимі. Тобто половина сенсорів виконує функції передавачів, а друга — приймачів. Після чого датчики будуть мінятися ролями, і така зміна ролей відбувається регулярно.

Найпростіший датчик паркування складається з невеликого приймально-випромінювального елемента, що виготовляється з п'єзоелектричного матеріалу.

Особливість п'єзокристалів — під впливом механічної напруги вони можуть виробляти електричну енергію і, навпаки, при дії електричної напруги вони змінюються в розмірах. Тобто виходить, що цей елемент одночасно здатний як випромінювати, так і приймати ультразвукові сигнали. Фактично вони перетворять хвилі високочастотного струму, що підводиться до них, в ультразвукові повітряні коливання.

За своєю конструкцією паркувальні датчики від різних виробників можуть трохи відрізнятися, водночас в них обов'язково є 1 або 2 п'езокрісталічних елемента. Вони можуть мати вигляд пластинки або діафрагми, іноді використовуються горшкообразні діафрагми з алюмінію, які досить жорстко з'єднуються з п'єзокристалами. Вони зазвичай виступають в ролі резонатора.

Все п'езокрісталічні елементи обов'язково поміщаються в міцний корпус, надійно захищений від попадання води і різних атмосферних явищ. До випромінювача підключається 2 електродроти, які забезпечують його з'єднання з електронним блоком.

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Також в сучасних моделях сенсорів часто використовують електромагнітні випромінювачі. Подібні пристрої зазвичай потребують додаткової підсилювальної схеми і блока обробки даних, який потім переводить сигнал в зручну цифрову форму.

За типом монтажу датчики паркування можна розділити на дві великі групи:

Врізні — для їх установки необхідно в бампері автомобіля просвердлити спеціальні отвори, куди потім поміщається безпосередньо сам сенсор, він закріплюється за допомогою спеціальні утримують засувок або спеціальних металевих виробів.

Накладні — це більш простий варіант, сенсори клеяться на бампер, але й тут може знадобитися просвердлити отвори невеликого розміру для проводки і підключення.

Що може привести до поломки датчика?

Серед причин, що найбільш часто зустрічаються і призводять до несправності датчиків, можна виділити такі:

  • заводський брак;
  • потрапляння всередину вологи, що може призводити до корозії і виходу конструкції з ладу;
  • неполадки в роботі електричної системи автомобіля;
  • вихід з ладу вбудованого електромодуля;
  • брудна робоча поверхня;
  • механічне пошкодження, отримане від удару під час зіткнення.
Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Як бачимо, причин досить багато і вони можуть бути найрізноманітнішими. Тому важливо швидко виявити проблему і усунути її. Для цього треба знати ознаки, які можуть вказувати на несправність датчика.

Серед ознак можна виділити кілька найбільш істотних:

  • немає вібрації під час дотику до працюючого датчику;
  • неможливість парктроніка отримати свідчення датчика з цього каналу;
  • система самодіагностики парктроніка видала попередження;
  • проблема виявилася після діагностики штатних парктроніків.

Перевіряємо працездатність паркувальних датчиків?

Звичайно ж, кожен водій повинен знати методи, які можна використовувати для того, щоб перевірити стан і роботу паркувальних датчиків.

Найпростіші й доступні методи

Взаємна заміна — це, мабуть, найефективніший і простий метод перевірки працездатності датчика. Тут всього лише треба поміняти місцями (перепідключити) датчик, який точно робочий, з тим, який можливо має певні проблеми в роботі. Якщо після заміни умовно “несправний” сенсор запрацює, то це говорить про те, що проблема полягає не в ньому. Швидше за все причина в електропроводці, і треба шукати обрив проводу.

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Звуковий контроль — ще один досить простий варіант перевірки. Треба лише увімкнути парктронік і пройти в зону контролю сенсора. Якщо він справний, то буде чутно легке клацання. Тут дуже важливо вибрати тихе місце, щоб сторонні звуки не заважали, тому що клацання буде досить тихим і його важливо почути.

Тактильний контроль — в цьому випадку також треба увімкнути парктронік і помацати робочу поверхню датчика рукою. Повинна відчуватися легка вібрація, яка буде говорити про те, що сенсор робочий, якщо її немає, то, швидше за все, він вийшов з ладу.

Використання тестера

Тому що в основі роботи паркувальних датчиків лежить п'єзоелектричний ефект, і кожен п'єзоелемент має свій опір, то для перевірки їх роботи можна скористатися мультиметром.

Пристрій треба увімкнути в режимі вимірювання опору до 2000К. Потім треба контакти мультиметра під'єднати до виходів двоконтактного датчика, який попередньо відключається від парктроніка. Якщо сенсор справний, то на мультиметри має показати не 1, це відповідає нескінченності, і не близько до 0.

Зверніть увагу, що у триконтактних датчиків основна електронна начинка і схема підключення помітно відрізняються. І модуль прийому/передачі підключається паралельно. Водночас для кожного окремого каналу приймач передає свій сигнал. Тому в них використовується спеціальна вбудована схема з підсилювачем сигналу. Це все призводить до того, що повністю перевірити працездатність подібних пристроїв за допомогою мультиметра вкрай складно. Найчастіше обмежуються визначенням показника напруги між висновками харчування. Ремонт їх дуже складний і взагалі не дуже нерентабельний, тому краще за все такий датчик замінити.

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Порядок заміни несправного датчика паркування

Крок No 1. Демонтаж.

Щоб демонтувати датчик, насамперед треба отримати до нього доступ. Швидше за все, для цього може знадобитися зняти бампер. Якщо сенсор просто приклеєний до бампера, то буде потрібно використання спеціального засобу для обробки поверхні. Як тільки датчик демонтували, його треба від'єднати від роз'єму.

Крок No 2. Вибір заміни.

Найчастіше датчики, що використовують в паркувальних радарах, мають різні аналоги. Винятком є, хіба що, штатні моделі. Їх можна замінювати тільки в межах сумісності, встановленої виробником.

Якщо ви хочете переконатися в тому, що аналог точно підійде для заміни, то обов'язково треба вивчити документацію, інструкцію і схему підключення.

Пам'ятайте, що підключення несумісних датчиків, може не тільки сенсор вивести з ладу, а й цілком парктронік. Тому підбирати аналоги треба дуже ретельно. Якщо не хочете ризикувати, то купуйте на заміну повний аналог від оригінального виробника.

Крок No 3. Установка і підключення.

З монтажем рідних датчиків зазвичай ніколи не виникає ніяких проблем. Навіть якщо він буде відрізнятися кольором, його завжди можна перефарбувати, щоб він був в тон кузова автомобіля. При цьому пам'ятайте, що на робочій зоні датчика фарби бути не повинно, її покривати фахівці не рекомендують. Це може спровокувати появу перешкод і певних проблем в майбутньому з його працездатністю. Під час монтажу рекомендується скористатися спеціальним ущільнювачем.

Якщо ж ви збираєтеся підключати нерідний датчик, то обов'язково треба перевірити чи відповідають роз'єми підключення. І обов'язково стежите за тим, щоб полярність з'єднання відповідала схемі.

Як перевірити роботу датчика паркування і що робити, якщо він несправний?

Парктроніки — це хороші помічники на дорозі для кожного сучасного водія. Тому, варто обов'язково задуматися про їх придбання. Наш інтернет-магазин пропонує різні моделі з різним функціоналом і різною кількістю датчиків за вигідною ціною. Ви завжди можете купити парктронік у Львові, Івано-Франківську або Тернополі в інтернет-магазині 130.com.ua з доставкою по Україні.

ТОП-3 парктроніка
 

Найкращі парковочні радари

Шукаєте якісний і найкращий парктронік? Даний рейтинг парктроніків складається на підставі таких параметрів як: високий попит з позитивними відгуками від наших клієнтів, якісне виготовлення — відсутність заводського браку і сервісних звернень, а також офіційна гарантійна та пост гарантійна підтримка в Україні.

Паркувальний радар Gazer PA40R

Паркувальний радар Gazer PA40R
Особливості:
  • ★ Установка на задній бампер
  • ★ 4 датчика
  • ★ Діаметр датчиків 22, 5 мм

Радар для паркування GT P Drive 8 silver (P DR8 Silver) з LCD-дисплеєм

Радар для паркування GT P Drive 8 silver (P DR8 Silver) з LCD-дисплеєм
Особливості:
  • ★ Частота ультразвукових сенсорів 40 kHz
  • ★ Дальність вимірювання відстані 30 см - 2.5 м
  • ★ Діаметр 8-х ультразвукових датчиків 22 мм

Парковочний радар ParkCity Lviv 619/4M

Парковочний радар ParkCity Lviv 619/4M
Особливості:
  • ★ задній парктронік
  • ★ Мінімальна робоча дистанція
  • ★ Максимальна робоча дистанція
 
 

Матеріали по темі

Парктроніки: Лідери продажів

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.