Експлуатація та установка підігріву сидінь, на що звернути увагу?
Практично всі сучасні водії обладнають автомобілі спеціальними підігрівами сидінь, подібним нововведенням зараз здивувати когось практично неможливо. Це просто незамінна річ взимку, коли хочеться тепла й затишку в машині, вони зручніше звичайної пічки та витрачають зовсім мало енергії. Однак мало хто замислюється про те, як працює подібна система, наскільки вона ефективна і який варіант підігріву зручніше і практичніше при тривалому використанні. На ці питання ви знайдете відповіді в цій статті.
Історія створення перших підігрівів для автомобільних сидінь
Перш ніж оцінювати ефективність сучасних систем підігріву сидінь, спочатку треба з'ясувати, коли і як вони з'явилися. Необхідність у створенні нагрівального пристрою для автомобільних сидінь, який би при цьому працював від бортової мережі, виникла давно, але створити прилад в тому вигляді, яким він є зараз, вийшло не відразу. З авторством теж все виявилося складно. За першість у створенні автомобільних підігрівів борються Америка та Швеція.
Американець Роберт Баллард ще в 1955 році оформив офіційний патент на подібний пристрій. І через 10 років його ідея з підігрівом втілилася в автомобілі Cadillac Fleetwood. Перший американський підігрів сидінь був виконаний з особливої вуглецевої тканини, що робило його використання досить функціональним. Однак шведи наполягають, що їх підігрів, який був встановлений на автомобілі в 1972 році, був першим. Цікаво, що шведський варіант експерти вважають більш досконалим конструктивно, нехай він і з'явився трохи пізніше американського.
А поки йде суперечка, хто ж був першим, інженери по всьому світу працюють над вдосконаленням пристрою, прагнучи розробити ідеальну конструкцію підігріву сидінь. Такі системи дуже затребувані провідними автомобільними концернами. Кілька разів підігрів сидінь називався найважливішим винаходом для автомобілів (їх деякі експерти навіть ставили в один ряд з розробкою турбонаддува і ременів безпеки).
Особливості функціонування системи автомобільного підігріву сидінь
Найчастіше, коли говорять про автомобільні підігріви, то на увазі мають вбудований підігрів, що встановлюється безпосередньо в середину сидіння під його оббивку. Вони складаються з наступних компонентів:
- Основний нагрівальний елемент. Це може бути провід з армованим, тефлоновим покриттям або ніхромова спіраль.
- Оболонка, в яку поміщається нагрівальний елемент. Вона зазвичай тканинна і виготовляється з міцного вуглецевого або термоволокна.
Монтується дана досить проста конструкція в спинку та нижню частину автомобільного крісла. Установку можна провести самостійно, тому що складнощів вона не викликає. Для цього треба зняти спочатку спинку й подушку сидіння. Чохли на багатьох сидіннях відкриваються за допомогою застібки-блискавки, після чого оббивку можна легко зняти. Далі прокладається проводка, набір дротів для підключення завжди йде у комплекті з підігрівом, і пристрій підключається до штатної автоелектрики.
Зверніть увагу, що якщо крісло має склеєний тканинний чохол або є бічні подушки безпеки, краще довірити встановлення підігріву професіоналам. Без належного досвіду можуть виникнути труднощі.
Після підключення до бортової мережі й активації роботи підігріву, його елементи починають підвищувати свою температуру приблизно до 35-40С. Після досягнення пікового значення інтенсивність нагріву знижується, тому що дуже гарячі сидіння можуть викликати неприємні відчуття. Далі система підтримує температуру на комфортному для водія рівні. У багатьох моделях передбачено регулювання інтенсивності нагріву, що дуже зручно.
Особливості використання накидок на сидіння з підігрівом
Крім вбудованого підігріву сидінь, існує також варіант у вигляді спеціальної накидки, яка розміщується поверх автомобільного крісла. Вони відносяться до найбільш простих і доступних варіантів обігріву. Конструкція накидки з підігрівом майже не відрізняється від розглянутих раніше систем підігріву, вона включає: нагрівальний елемент, який просто вшивається в чохол зі спеціальної тканини (міцної, стійкої до займання та механічного стирання). Живлення підігріву-накидки здійснюється від автомобільного прикурювача, тому для нормальної роботи пристрою рекомендується купувати перехідник гнізда прикурювача.
Її головна перевага в простоті кріплення, нічого не треба нікуди вбудовувати, досить лише накинути на сидіння і закріпити за допомогою гачків або гумок на ньому. Але в цьому ж полягає і головний недолік цього варіанту підігріву — якщо накидку зафіксувати погано, вона починає зміщуватися і сповзати, що робить їх експлуатацію некомфортною. Тому дуже важливо все надійно закріпити.
Ще одним мінусом накидок є те, що можуть виникати складнощі з підбором варіанту під стиль і колір салону. Однак це все ж прекрасна альтернатива вбудованим підігрівам, проста і недорога в експлуатації.
Обслуговування та усунення можливих несправностей
Якщо сидіння перестало нагріватися, багато водіїв відразу ж починають грішити на те, що система обігріву згоріла. Але тому що всі основні елементи приховані усередині крісла, то візуально визначити причину несправності не виходить. Але не варто поспішати і відразу ж розкривати оббивку. Спочатку перевірте стан запобіжників. Якщо вони справні, то причин для відмови роботи обігріву може бути кілька:
- У самій системі підігріву є обрив або ділянка, яка перегоріла.
- Відмовив перемикач, який не подає команду про включення підігріву.
Перемикачі ламаються досить часто, вони можуть вийти з ладу як і від часу, так і при попаданні на основну плату води або іншої рідини. Визначити несправність перемикача можна і без розбору автомобільного сидіння. Щоб зняти перемикач треба:
- від'єднуємо роз'єм з самого перемикача, для цього візьміться за нього, злегка розхитайте і стягніть вниз;
- всередині обшивки є спеціальні стопори, їх треба зняти за допомогою викрутки;
- як тільки все від'єднали, можна виймати перемикач.
Тепер треба подивитися, в якому стані знаходиться плата і 3 основних контакти. Ремонт необхідний, якщо не працюють два крайніх контакти або на платі є сліди потрапляння рідини. У першому випадку, швидше за все, буде потрібно заміна перемикача. В останньому випадку все просто, треба спробувати почистити і просушити плату і потім встановити перемикач назад. Зазвичай цього цілком достатньо для відновлення працездатності підігріву.
Якщо ж причина не в несправності перемикача, то треба перевірити цілісність нагрівального елементу в підігріві сидіння. Це досить трудомістка і тривала процедура. Та й навіть, якщо знайти розрив або згорілу ділянку ремонт буде складним і не завжди доцільним. Краще такий обігрів відразу замінити.
Використання підігрівів сидінь дуже актуально і для українських водіїв, саме такі, прості на перший погляд, системи в зимовий час дозволяють водієві відчувати себе максимально комфортно. Якщо ви хочете купити підігрів сидінь у Львові, Тернополі або Івано-Франківську, то робіть замовлення в інтернет-магазині 130.com.ua прямо зараз.