Що робити автомобілісту, якщо розрядився акумулятор?
Акумулятор — це джерело енергії, яке забезпечує можливість пуску двигуна, а також підтримує роботу різного бортового електроустаткування. Справна батарея здатна без проблем працювати протягом досить тривалого часу, проте іноді акумулятор може раптово розряджатися. Причин для цього може бути досить багато. Давайте докладніше розглянемо, що може призвести до передчасного розряду АКБ, і що в цьому випадку робити автовласнику.
Чому автомобільний акумулятор розряджається?
Причиною втрати напруги може стати і неполадки в обладнанні, що відповідає за електропостачання, і сама стартерна батарея. На роботу акумулятора впливають різні чинники, наприклад:
- рівень зносу (час експлуатації);
- поломки в роботі генератора;
- наявність короткого замикання в ланцюзі електроустаткування.
Навіть якщо все справно, то проблеми все одно можуть виникати. Пам'ятайте, що дуже великий вплив робить погода і умови експлуатації транспортного засобу. Наприклад, взимку при низькій температурі АКБ часто не встигає відновитися, оскільки витрата енергії при мінусовій температурі зростає, а відновлення йде повільніше. Також при частих поїздках в умовах міста на короткі дистанції з частими зупинками, батарея може теж не встигати заповнювати втрати енергії після запуску двигуна, оскільки часу генератору просто не вистачає, щоб повернути АКБ в 100% робочий стан.
Як перевірити стан акумуляторної батареї?
Щоб перевірити стан АКБ треба заглушити двигун потрібно вимкнути батареї від бортової мережі, зняти клеми з контактів.
Для початку потрібно визначити щільність електроліту за допомогою ареометра. Допустимим рівнем, який говорить про нормальний стан акумулятора, є показник 1,26 – 1,28 г /куб.см. Якщо він нижчий, то заряд не повний.
Також для визначення рівня зарядки можна скористатися спеціальним тестером або мультиметром. Цей прилад треба підключити до клем батареї, дотримуючись полярності. Рівень заряду джерела живлення в залежності від показника напруги буде таким:
- 100% — 12,8-12,9 Вольт.
- 75% — 12,6-12,7 Вольт.
- 50% — 12,2-12,3 Вольт.
- 25% — 11,9-12,0 Вольт.
Якщо тестер показує напругу 11,8 В або менше, це означає, що ця батарея повністю розряджена.
Що робити, якщо з ладу вийшов генератор?
Від працездатності та справності генератора залежить відновлення енергії будь-якого автомобільного акумулятора. Саме він є тим елементом, який виробляє електрику, яке необхідно батареї для відновлення її ємності. Якщо щось йде не так, то несправність треба якомога швидше усунути.
Перевірити стан генератора можна за допомогою тестера. Контакти вимірювального приладу треба приєднати до клем акумулятора. Вимірювання проводяться на працюючому двигуні. Якщо генератор справний, прилад повинен показати напругу на рівні 14 -14,2 В.
Для повного тестування, рекомендується навантажити генератор максимально. Для цього слід включити якомога більше споживачів: грубку, фари дальнього світла, габарити і т.д. У справного генератора показник вимірювання повинен скласти не нижче 13,8 – 13,9 В.
Якщо показання нижче норми, то значить з генератором щось не так. Часто причина криється в слабкому натягу ременя генератора або сильному зносі щіток. Крім того, зверніть увагу, чи не окислилися клеми, або можливо вони погано закручені. Через поганий контакт електрику може надходити з перебоями.
Перевірити роботу генератор можна і без спеціального приладу. Для цього запустіть мотор, а потім від'єднайте одну з клем від акумулятора. Якщо після такої маніпуляції автомобіль не заглох, значить, генератор справний і нормально працює. Включити по максимуму електрообладнання, і прислухайтеся, як працює двигун на холостому ходу. Обороти в нормі не повинні падати. Якщо спостерігається зниження оборотів, швидше за все до роботи генератора є питання і треба проводити більш ретельну діагностику.
Що робити при короткому замиканні в бортовій мережі?
Короткі замикання (КЗ) можуть виникати досить часто і їх досить складно виявити. Наприклад, при дуже активній експлуатації машини, акумулятор просто не встигає повністю розряджатися, тому автовласник може досить довго навіть і не підозрювати про несправності.
Фактором, який провокує замикання, є побудова самого ланцюга електрообладнання будь-якого транспортного засобу. Система має полюса, де кузов, двигун і всі металеві деталі є мінусом. І в момент зіткнення провідників з позитивним і негативним зарядом виникає коротке замикання. Причому це може спостерігатися як в проводці, так і безпосередньо в різному електрообладнанні.
Виявити КЗ можна досить просто. Для цього треба виключити запалювання, потім зняти «+» клему і доторкнутися нею до «+» висновку АКБ. Якщо спостерігається іскріння, це вірна ознака того, що в ланцюзі є замикання.
Виявляємо джерело витоку струму
Струм витрачається завжди, тому навіть працююча сигналізація і магнітола можуть викликати витік струму. Якщо вона незначна, норма для сучасного транспортного засобу становить близько 0,02 — 0,06 А, то нічого страшного в цьому немає. Якщо показник вище, то треба шукати джерело витоку.
Вимірювання треба проводити тільки при вимкненому запаленні. При цьому порядок дій буде наступний:
- На тестері перемикач встановіть в режим 10 А.
- Зніміть з акумулятора негативний контакт.
- До від'єднання проводів під'єднайте один з щупів мультиметра.
- Другий щуп приєднаєте до негативного контакту АКБ.
Якщо в результаті на табло приладу струм витоку показує вище норми, то доведеться шукати ділянку ланцюга, де йде втрата і розряд. Для цього треба вийняти все запобіжники по черзі, при цьому строго контролюючи показники тестера. Якщо після зняття якогось запобіжника, значення різко знизилося, то проблему шукайте саме в цьому ланцюзі.
Пам'ятайте, щоб отримати максимально точний результат, перевіряти треба все запобіжники, адже проблеми можуть бути одночасно в декількох ланцюгах.
Акумулятор сіл, що робити водієві?
Якщо батарея раптово перестала працювати, тобто з якихось причин заряду джерела живлення для запуску автомобільного двигуна виявилося недостатньо, а їхати треба терміново, водій може спробувати завести машину іншим способом. Все існує кілька доступних варіантів:
- Пуск з «штовхача». Тут можна попросити когось відбуксирувати машину на тросі або запросити кілька міцних хлопців, які зможуть штовхнути. В цьому випадку запуск двигуна здійснюється на 2/3 передачі після розгону авто до швидкості 10-20 км /год.
- «Прикурювання» &Mdash; це досить популярний метод, коли пуск відбуватися з використанням автомобіля донора, на якому стоїть заряджений і повністю робочий акумулятора. Для реалізації цього методу необхідно мати у своєму арсеналі спеціальні дроти для прикурювання з надійними крокодилами.
- Використання іншого акумулятора. Метод передбачає, що береться робочий акумулятор у сусіда, який ставиться замість батареї, що сіла, і допомагає завести двигун. Після цього акумулятори знову міняються місцями. Тут тільки треба бути дуже акуратним і при проведенні маніпуляцій не допускати контакту позитивної клеми батареї з металевими елементами кузова транспортного засобу. Це важливо, щоб не допустити короткого замикання.
- Запуск спеціальним пуско-зарядним пристроєм. Тут все гранично просто, якщо в наявності є зарядний з функцією пуску, то підключивши прилад до розрядженого акумулятора і пропустивши через нього струм великої сили, достатньої для пуску, водій легко вирішить свою проблему.
Наведені способи — це, звичайно ж, тільки вимушені заходи. Зловживати ними не варто, тому що при певних обставинах кожен з цих варіантів може нашкодити автомобілю. Найчастіше це відбувається при недотриманні певних правил. Іноді це призводить до несправностей в електромережі автомобіля або виходу з ладу акумулятора.
Якщо ваш акумулятор більше не може виконувати своє завдання і не справляється з пуском, то йому треба шукати заміну. В інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити акумулятор в Києві, Харкові чи Одесі з доставкою по Україні.