Активний і пасивний сабвуфер — який вибрати?
При створенні ідеальної акустичної системи в салоні автомобіля дуже важливо використовувати хороший сабвуфер, він підсилює звучання низьких частот, що надає музиці потужність і насиченість. Але який сабвуфер краще — активний чи пасивний? Вибір типу сабвуфера для автомобіля — питання одночасно і складне, і легке. Щоб в ньому розібратися, треба спочатку з'ясувати, в чому особливості пристроїв обох типів, яка у них конструкція, їх сильні та слабкі сторони.
Відмінності між пасивними й активними сабвуферами
Обидва типи сабвуферів мають загальне призначення і дуже схожу конструкцію, але є одна відмінність:
- Пасивний сабвуфер складається з НЧ динаміка, поміщеного в корпус.
- Активний сабвуфер додатково до динаміка і корпусу оснащується ще і підсилювачем звуку.
Тобто, можна говорити про те, що активний сабвуфер — це той же самий пасивний, тільки з підсилювачем, який знаходиться в його корпусі. Сабвуферний динамік, пропонований без корпусу, можна віднести до пасивного типу, тому що в ньому немає вбудованого підсилювача.
Випускаючи активні сабвуфери, виробники вже заздалегідь подбали про те, щоб підібрати та підключити до динаміка підсилювач, а ось до пасивного водієві доведеться підбирати і шукати підсилювач самостійно. Зверніть увагу, що іноді пропонуються спеціальні набори, в які входить пасивний сабвуфер і підсилювач з комплектом необхідних для установки дротів.
Сабвуфери можуть мати кілька варіантів виконання:
- Закритий ящик — утворює герметичний об'єм, всередині якого і знаходиться динамік.
- Фазоинвертор — в такому корпусі є відвідний порт або щілина.
- Bandpass (найчастіше використовується для пасивних моделей) — це особливий корпус, розділений на два об'єми і має складну систему відвідних портів.
Установка сабов будь-якого типу зазвичай здійснюється в багажнику легкового автомобіля. Є окремий тип активних сабвуферів, які мають компактне виконання, їм розміри дозволяють розміститися в салоні. Їх найчастіше монтують під сидінням авто.
Особливості активного сабвуфера
Активний сабвуфер можна назвати ідеальним пристроєм, який має все необхідне: звуковий підсилювач, фільтри для регулювання частот тощо. Деякі моделі оснащуються додатковими входами і виходами для підключення різного акустичного обладнання. Цей тип конструкції досить популярний серед автомобілістів.
Плюси
Серед переваг цього типу сабвуферів можна виділити наступні:
- не вимагають зовнішнього підсилювача;
- максимально прості в підключенні;
- мають компактні розміри;
- до них можна безпосередньо підключити динаміки.
Мінуси
Однак мають вони й свої недоліки:
- Сильний нагрів корпусу, який може негативно позначитися на основних електрофізичних властивостях сабвуфера, що безпосередньо призводить до погіршення звукопередачи;
- Чутливі до високої гучності, при тривалій роботі на піку корпус може перегрітися, аж до виходу сабвуфера з ладу.
Вибираючи активний сабвуфер, необхідно бути дуже уважним і орієнтуватися на потужність акустичної системи, в яку він буде інтегруватися.
Особливості пасивних сабвуферів
Пасивні сабвуфери відрізняються простою конструкцією, вони надійні та довговічні. Багато меломанів віддають перевагу саме їм, тому що їх використання підвищує гнучкість акустичної системи, адже можна самостійно підібрати підсилювач з потрібними параметрами, а також додаткові фільтри частот та ін.
Плюси
Серед достоїнств пасивних сабвуферів основними є наступні:
- дуже проста конструкція;
- не гріються в процесі роботи;
- відмінне, стабільне звучання з чистими і насиченими басами;
- є рішення класу Бандпасс, які в активних моделях зустрічаються рідко;
- широкі можливості по модифікації за рахунок підключення зовнішнього додаткового акустичного обладнання;
- доступна ціна — їх вартість зазвичай значно нижче їх активних побратимів.
Мінуси
При цьому, незважаючи на велику кількість плюсів, у пасивних сабвуферів є і деякі недоліки:
- Для забезпечення їх роботи потрібен зовнішній підсилювач. Причому установка пасивного сабвуфера з метою поліпшення звучання вже наявних в салоні динаміків може зажадати повної заміни компонентів підсилювання. А це вже зовсім інша вартість і час проведення робіт.
- Доступне лише зовнішнє регулювання звуковідтворення. У цьому випадку за якість звучання, в тому числі і за потужність і насиченість басів, відповідає підсилювач. Чим більше можливостей для налаштування він має, тим краще.
- У закритих моделях залежно від гучності необхідна потужність, що подається на пристрій, збільшується в геометричній прогресії. Пояснюється це опором повітря всередині герметичного корпусу.
Який сабвуфер для автомобіля вибрати краще пасивний або активний?
Щоб відповісти на дане питання, автовласникові треба визначитися в першу чергу з тим, що йому потрібно, і чим він може пожертвувати, тому що, на жаль, абсолютно ідеального та універсального варіанту не існує.
- Якщо основне бажання — знайти найдешевший варіант, то тут підійде простий активний сабвуфер в корпусі.
- Коли необхідно встановити сабвуфер в салоні і потрібна в першу чергу компактність — відмінним рішенням стане компактний активний сабвуфер з розміщенням під сидінням.
- Тим, хто шукає можливості для покращення якості та потужності звуку, варто придбати пасивний сабвуфер.
Але все-таки при підборі сабвуфера для своєї машини варто звернути увагу на те, що він, в першу чергу, є НЧ-компонентом акустичної системи. Тому дуже важливо, щоб пристрій поєднувався з усіма іншими елементами системи. Тільки тоді можна домогтися гарних результатів та ідеального звучання.
В інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити сабвуфер у Львові, Тернополі, Увано-Франківську будь-якого типу і активні, і пасивні. У каталозі представлений величезний вибір автомобільної акустики провідних світових брендів.