8 типових помилок при спробі прикурювання автомобіля з батареєю, що сіла
Можна чи не можна прикурювати від іншого автомобіля? Думки розходяться. Автомобілісти на різних форумах наводять як приклад витягами з інструкцій різних років, де містяться рекомендації, які також розходяться. Часто інструкції щодо прикурювання від чужої машини взагалі мовчать. Так можна чи ні? Спробуймо в цьому розібратися, а також розглянемо основні помилки, які можуть зробити процедуру небезпечною.
«Прикурювати» чи ні? Ось в чому питання
Якщо раніше, в епоху «Жигулів», таке поняття як «прикурювання» було дуже поширене, особливо взимку в морози, у кожного автомобіліста були в запасі спеціальні дроти, і процедура вважалася цілком повсякденною. Але сучасний автомобіль має більш складну конструкцію, він більше схожий на комп'ютер, бо в ньому використовуються чутливі електронні компоненти. Через це прикурювати стало небезпечно, оскільки в разі незначної помилки можна вивести цю складну електроніку з ладу. А ремонт буде коштувати дуже дорого. Тому багато хто відмовляється від «прикурювання». Проте, якщо все робити правильно, то подібна процедура цілком допустима і може реально допомогти завести машину взимку.
Що може стати причиною виходу машини з ладу під час прикурювання?
Насправді причин для виникнення неприємних ситуацій, які можуть привести до пошкодження електроніки, досить багато. У цій статті ми розглянемо найпоширеніші. Серед них можна виділити наступні критичні помилки.
Помилка № 1. Ніхто не читає інструкцію до автомобіля
Виробники деяких машин в інструкціях дозволяють проводити прикурювання від чужих авто з зарядженим акумулятором на борту. Але є і такі виробники, які не дають чіткої відповіді, як правило, в таких інструкціях є розпливчасте формулювання, яке і не дозволяє, і не забороняє «прикурювати». Тобто автовласник буде робити все на свій страх і ризик. Якщо в результаті електроніка «помре», то виробник за це не понесе ніякої відповідальності.
Іноді в інструкції можна знайти рекомендації, що містять заборону торкатися корпусу автомобіля, який пускають. В інших перед прикурюванням рекомендують пускати мотор на авто-донора. На думку більшості фахівців, порада дивна і небезпечна, але раз це написав виробник, значить, у нього були на те певні підстави. Тому, щоб не виникло проблем через незнання деяких особливостей конкретно вашого автомобіля, то читати інструкцію заздалегідь, до того як спробувати запустити авто, треба обов'язково.
Помилка № 2. Спроба «прикурити» несправну машину
Якщо після декількох спроб запуску методом «прикурювання» автомобіль так і не завівся, то, швидше за все, проблема не в акумуляторі. Тут варто пошукати основну причину, а не даремно мучити батарею.
Перевірити стан акумулятор досить просто: якщо АКБ розряджена, але водночас стартер працює неактивно і обертається дуже повільно або зовсім не крутиться, і в результаті декількох маніпуляцій мотор так і не «оживає», то не треба втрачати час, треба знімати дроти і їхати в авто сервіс. Тут проблема може бути набагато глибше, самостійно її знайти буде дуже складно.
Помилка № 3. Не контролюєте процес особисто
Якщо не хочете, щоб хтось припустився фатальної помилки, не дозволяйте приєднувати пускові дроти стороннім: все завжди треба робити самому! Обов'язково треба особисто переконатися, що кабелі підключені згідно з полярністю, і вони не торкаються лопаток вентилятора та інших рухомих елементів автомобільного двигуна. Якщо підключення все ж робив хтось інший, а не ви, то перевірте все кілька разів. Це вкрай важливо, тому що помилка в підключенні, якщо не дотримана полярність, це гарантоване коротке замикання при спробі запуску. Це може привести до дуже великих проблем, усунення яких буде коштувати досить дорого.
Помилка № 4. Спроба запустити від автомобіля об'єктивно меншої потужності
Вибираючи донора, зверніть увагу на те, що ємність його акумулятора повинна бути не менше (а бажано навіть більше) ємності батареї, яка стоїть на машині-реципієнті. Очевидно ж, що складно очікувати гарного ефекту, якщо запускати потужний дизельний мотор позашляховика від малолітражного автомобіля.
Треба враховувати, що встановлена в легковику батарея не розрахована на роботу зі струмами великої сили. В результаті такого пуску вона, швидше за все, не впорається, тому що її заряд швидко закінчиться. Якщо перестаратися, то можна навіть «убити» акумулятор.
Помилка № 5. Використання неправильних проводів
Для прикурювання необхідні якісні та надійні дроти з крокодилами, причому перетин дроту не повинен бути маленьким. Щоб провід витримав навантаження пусковими струмами, рекомендується площа перетину не менше 16 мм 2.
Тонкий дріт не підходить для пуску, його можна використовувати хіба що для підзарядки автоакумулятора. Пов'язано це з тим, що тонкий провід не розрахований на роботу з великими струмами. Спроба запуску призведе до того, що провід нагріється, потім почне плавитися його ізоляція, а потім він може навіть спалахнути.
Тому до вибору пускових дротів треба підходити дуже уважно і ретельно. Завжди дивіться на його параметри: перетин, максимальний струм тощо.
Помилка № 6. Неправильне під'єднання контактних проводів
Чимало водіїв помилково вважають, що не важливо, які дроти підключати першими — «плюс» або «мінус»? Але це неправильно, різниця дуже істотна! Якщо спочатку буде підключена маса, тобто провід з «мінусовим зарядом», а потім спробують підключити провід з «плюсовим» зарядом, то найменшого, навіть випадкового торкання «плюсом» «маси», буде досить для того, щоб сталося коротке замикання. У кращому випадку просто заіскряться дроти, але все може бути і набагато гірше аж до повної відмови електроніки й займання.
Тому завжди треба строго дотримуватися правила: першим завжди підключається «плюс», і тільки потім «мінус». У цьому випадку ніяких проблем не буде.
Помилка № 7. Відключення батареї на машині-донорі
Іноді водії, нібито для того, щоб уникнути можливих проблем, від'єднують акумулятор на донорі. І цього категорично робити не можна тому, що саме через відключення батареї і можуть потім початися проблеми. Банально власника чекає як мінімум збій індивідуальних налаштувань, які зберігалися в оперативній пам'яті. При знятті акумулятора ці дані будуть втрачені.
Але можливі й більш серйозні наслідки, наприклад, помилки в роботі блоку управління, відмова деяких окремих функцій. Причому в ряді випадків для повного відновлення штатної роботи системи може знадобитися серйозне налагодження, яке доведеться їхати робити в сервіс, оскільки самостійно вирішити їх не вийде через те, що потрібне спеціальне обладнання.
Помилка № 8. Неправильне заземлення мінусового контакту
Це теж досить важливий момент, який багато автовласників часто ігнорують або забувають про нього. Підключаючи мінусовий провід на примхливій машині, по можливості, не варто поєднувати його з мінусовою клемою акумуляторної батареї. Фахівці рекомендують використовувати для цього будь-яку металеву частину двигуна. Ця маніпуляція дає можливість трохи знизити опір, що сприятливо позначиться на спробі пуску двигуна.
Щоб раптово не опинитися з машиною, яка не заводиться, постійно стежте за технічним станом автомобільного акумулятора, підтримуйте його постійно у зарядженому стані, тоді й шукати «донора» не буде необхідності. Для цього достатньо мати у своєму арсеналі спеціальний зарядний пристрій для АКБ. Але і про «правильні дроти для прикурювання» також не варто забувати, вони теж завжди повинні лежати в багажнику. На всякий випадок! Якщо у вас немає проводів, то в магазині 130.com.ua завжди можна підібрати та купити дроти для прикурювання для будь-якого автомобіля у Львові, Тернополі або Івано-Франківську за вигідною ціною з доставкою по Україні.