10 способів знизити витрату пального і не дати себе обдурити
Росте долар і разом з ним ціни на бензин. Для водія це сигнал про необхідність шукати способи зниження витрати пального. Відмовитися від автомобіля — сумнівна перспектива. Ми зібрали найкращі поради і з'ясували, де правда, а де міф.
Ми не зачіпали тему дизельних двигунів, оскільки вони економічніші на 20-30%. А домогтися ще більшої економії — з ряду фантастики. Тут також не йдеться про якісь мега круті моделі.
Свічки запалювання
МІФ. Кажуть, що збільшена витрата пального — технічний стан автомобіля. Тому автовласникам радять міняти свічки, і робити це якомога частіше. І причому, додаткові витрати на обслуговування себе виправдовують.
Правда. Дійсно, одна з можливих проблем сильної витрати пального — свічки запалювання. Однак, якщо вони сильно брудні або зношені. Тут ви можете витрачати на 20-40% більше бензину, ніж це потрібно насправді.
Перебільшення. Свічки міняємо не на всяк випадок, а за їх станом. Наприклад, потреба в їх заміні може з'явитися вже після 2 тис. км, або взагалі не з'явитися навіть після 60 тис. км. Якщо використовувати якісний бензин, то свічки можна змінювати навіть після 100 тис. км.
Відмова від комфорту
МІФ. Додаткові пристрої збільшують оберти двигуна, виходить перевитрата пального. Тому робота обігрівів дзеркал, кондиціонера, навігатора, камер заднього виду збільшує витрату на 0,8 л/100 км. А якщо ще всі ці конструкції працюють одночасно, то і на всі 20%.
Правда. Так, якщо включені додаткові пристрої, то витрата пального збільшується. Але обігрів дзеркал — це питання безпечної поїздки, тому не варто від них відмовлятися в цілях економії.
Перебільшення. Випробування в автомобільній сфері неодноразово доводили, що значення перевитрати пального значно перебільшені на 15 і навіть 30%. Головна причина збільшення витрати бензину — постійно працює пічка.
Їзда накатом з гірки
МІФ. Деякі водії навіть не сумніваються в тому, що якщо їхати накатом з гірки, то можна економити паливо. Принцип, на їх думку, такий: якщо на холостих під час прогріву авто, витрата не більше 0,6 л/100 км, то і в русі параметри не зміняться.
Правда. Якщо у вас авто з інжектором, то їзда на нейтралці не призведе абсолютно ні до якої економії. Ще більше, якщо спускатися накатом з гірки, то витрата становить 0,5 л /100 км, а на нейтралці 6 л/100 км. Чому? А все через те, що при русі накатом автоматично вмикається режим примусового холостого ходу і тоді подача пального припиняється.
Перебільшення. Звідки ж взялося це неправильне твердження? Дійсно, на нейтралці можна було колись економити, коли були авто з карбюратором. Зараз скоріше вийде створити аварійну ситуацію на дорозі, ніж заощадити навіть 0,1 л. Наприклад, у спеку гальма можуть перегрітися і взагалі відмовити.
Рух за фурою
МІФ. На автофорумах дуже часто зустрічається порада — прилаштуватися за фурою і їхати. Як стверджують такі «фахівці», витрата пального зменшується на 20%. І тим більше, можна особливо не напружуватися на невеликих швидкостях. А якщо намагатися обігнати фуру і збільшити швидкість, то це, навпаки, призводить до перевитрати пального.
Правда. Експерименти довели цю думку. Ви їдете за фурою на рівномірній швидкості, без різких гальмувань і прискорень. Але економія насилу може досягти 10%.
Перебільшення. Ця порада особливо ефективна на європейських дорогах, але не завжди вона спрацьовує у нас. Вантажівки найчастіше сильно димлять, а у водія легковика обмежується огляд. Питання економії та комфорту тут явно перебільшено.
«Правильні» шини
МІФ. Якщо ви читали керівництво по експлуатації авто, значить знаєте, що при їзді з шинами, в яких недостатньо тиску, збільшується витрата пального. Але хорошу пораду значно змінили і з'явилася думка, що якщо шини перекачати, то витрата пального буде нижча на 10%.
Правда. Необхідно регулярно перевіряти тиск в шинах: при низькому параметрі, колесо може вистрілити. А витрата пального в таких ситуаціях, дійсно, зростає. Рекламовані економічні шини дозволяють знизити витрату пального за допомогою спеціального малюнка протектора.
Перебільшення. Якщо ви перебільшуєте тиск в шинах, ніяк не зможете домогтися економії пального. Навпаки, маневреність авто погіршується, а протектор зношується швидше. Перебільшені і рекламні слогани з приводу впливу спеціальних шин. Тільки на ідеальній дорозі можна домогтися всього 5% економії.
Якість пального
МІФ. Автовласники впевнені, що якщо використовувати погане паливо, це призведе до підвищеної витрати бензину. Деякі навіть проводять експерименти, заправляючись на різних заправках і записуючи показники витрати.
Правда. Сучасні авто оснащуються спеціальними датчиками, які перевіряють якість бензину. При поганих показниках, комп'ютер автоматично збільшує час для впорскування паливної форсунки. У підсумку отримує підвищену витрату. Зазвичай вона складає не більше 15%.
Перебільшення. Очищений бензин запобігає передчасному зносу паливної системи, але ніяк не поліпшить показники витрати бензину. А якщо вибирати, наприклад, А-98 замість А-95, то так, навпаки, навіть можна нашкодити двигуну.
Ефективні способи знизити витрату пального
Всього 3 прийоми допоможуть вам економити трохи більше.
Змініть стиль водіння.
Якщо замість різких гальмувань і розгону вибирати плавний принцип, можна значно зменшити витрату бензину. Наприклад, ви бачите, що через секунду загориться червоне світло світлофора, починайте плавно гальмувати, замість того, щоб розганятися, сподіваючись проскочити.
Економія — 20%.
Діліть витрати.
Якщо ви регулярно подвозите когось із друзів або колег, запропонуйте ділити витрати на паливо. Економія — 50%.
Уникайте пробок.
Довгі пробок збільшують витрату на 30%. Якщо виїхати на роботу на годину раніше, то можна значно заощадити час і гроші. Якщо потрібно потрапити в центр в годину-пік, залиште авто на парковці і віддайте перевагу метро.
Економія — 20%.