Шумоізоляція авто. Хто винен і що робити?
Що б не кричали менеджери автосалонів і фахівці, а шум в автомобілях — це вже давно не гідність і почуття гордості водія, а серйозний недолік. Сьогодні цінується комфорт і тиша, тому все більшої популярності набирає шумоізоляція машини.
Хто винен?
Шум в автомобіль потрапляє з будь-яких щілин — від дверей, стелі, моторного відсіку та ін. Він з'являється не тільки через вітер, опади або шум вулиці, а внаслідок вібрацій вузлів автомобіля, елементів в салоні. І справа навіть не в якості самих механізмів: навіть якщо вони будуть найдорожчими, шуму не уникнути.
Звичайно, зробити шум менш помітним можна. Наприклад, перевірити і поліпшити з'єднання окремих елементів. Але в більшості випадків боротися зі сторонніми звуками просто безглуздо, намагаючись поліпшити механізми автомобіля.
Шумоізоляція — це не тільки спосіб отримати тихий і комфортний засіб пересування. Її також вибирають ті, хто цінує якісний звук, оскільки в таких умовах краще відображаються звукові хвилі. Підвищиться температура в салоні під час морозів навіть без використання пічки. Звичайно, +20 градусів не буде, але стане помітно тепліше.
Що робити?
Якщо ви зважилися на шумоізоляцію, то у вас є два варіанти: замовити у фахівців або зважитися і зробити все самостійно. У першому випадку вам потрібно буде віддати певну суму і отримати готове рішення. У другому випадку необхідно закупити матеріал, ознайомитися детально з усіма етапами процесу і взяти всю відповідальність на себе за якість виконуваних робіт.
Розрізняють декілька категорій шумоизоляционного матеріалу:
- — Вібродемпфери. Значно обтяжують конструкцію, їх головне завдання — усунути будь-які вібрації в салоні. Як правило, мають в своєму складі антикорозійні компоненти, які захищають кузов від корозії.
- — Звукоізолятори призначені для поглинання шумів. Фактично, вони вирішують нашу головну проблему і створюють тишу в автомобілі.
- — Протівоськріпні. Такий матеріал позбавить вже не від шуму, а від скрипу, який з'являється внаслідок тертя деталей у салоні.
Врахуйте, що кращий ефект можна отримати тільки за умови використання всіх трьох видів матеріалу.
Звичайно, для кожного автомобіля буде діяти свій принцип шумоізоляції в залежності від його конструкції. Однак є загальні принципи цієї процедури, які будуть діяти для всіх.
Для початку вам потрібно підготувати салон: розібрати його, акуратно зняти оббивку, від'єднати всі дроти. Важливий етап — просушити кузов. Не економте і знімайте заводську шумоізоляцію. Деякі водії пропускають цей крок — в такому випадку ви не досягнете того, чого хочете. Також, якщо є, то видаліть всі сліди іржі.
Найважливіший етап підготовки — знежирення поверхні. Наскільки якісно ви впораєтеся з цією роботою, настільки довговічним буде результат. Якщо без належної відповідальності підійти до цього етапу, то в подальшому шумоізоляція може відклеюватися, в належній мірі не виконувати своїх завдань.
Отже, процес підготовки позаду. Тепер беремо в руки шумоізоляційний матеріал і починаємо роботу. Асортимент таких товарів сьогодні дуже великий: продукція виробників відрізняється не тільки ціною, але і якістю. Тому не забувайте, що хороший ефект можна отримати тільки при наявності якісних матеріалів.
Корисні поради
Обклеїти весь салон одним матеріалом не вийде, якщо ви хочете отримати чудовий результат. Вибирати його потрібно для кожної поверхні окремо, адже в різних ділянках різні характеристики шумоізоляції. Розглянемо найбільш важливі зони:
- — Двері — головне джерело шуму з вулиці. На заводі вони практично не обробляються, тому і отримуємо такий результат. А якщо мова йде про акустичні системи, то двері обклеювати потрібно в першу чергу.
- — Колісні арки. Самі по собі ці елементи не видають шуму, тому доцільність їх обклеювання залишається під сумнівом. Тут краще використовувати виброизоляцию, оскільки це основна проблема, яку викликають ці елементи авто.
- — Підлога. Це таке ж джерело шуму, як і двері. Тому необхідно приділити йому належну увагу.
- — Стеля. Якщо подобається пересуватися на великих швидкостях, то доведеться теж приділити увагу цій зоні. Тут ефективно використання не тільки шумоізоляції, а й звукоізоляції, і віброізоляції.
- — Капот. Особливо важливо опрацьовувати цю ділянку власникам дизельних автомобілів. Якщо правильно підібрати необхідний матеріал, то можна відчутно зменшити вібрації і шум.
- — Багажник. Часто його не беруть до уваги, проте це теж частина салону. Особливо важливо працювати з ним, якщо встановлена акустична система.
Якщо підходити до цього процесу з усією відповідальністю, то стандартно обробляється близько 90% кузова. Найчастіше використовується шумо- і віброізоляційний матеріал. Як бачите, робота ця вимагає великих зусиль. Адже потрібно буде ще акуратно вирізати листи потрібної форми і розміру, потім правильно приклеїти.
Будьте готові до будь-яких результатів. Тим більше, якщо ви вперше проводите такі роботи. Наприклад, ви можете зіпсувати деякі матеріали, добре ізмучатися в процесі поклейки. Ну і в цілому, витратити значно більше часу, ніж припускали. В кінцевому рахунку, ви 100% не пошкодуєте про те, що зробили. Адже тиша — запорука комфорту.
Купити шумоізоляцію для авто у Львові, Тернополі та Івано-Франківську можна на 130.com.ua з доставкою по Україні.
Підсумок
Сподіваємося, що ви зрозуміли, як відповідально треба підходити до шумоізоляції салону. Адже на перший погляд здається все простим, але насправді — це далеко не так. Отже, підсумуємо все вищесказане:
- — Якщо ви досі сумніваєтеся в своїх силах, то сміливо делегуйте цю задачу фахівцям. Заощадите свій час, сили і гроші.
- — Не економте на матеріалах. Адже на результат дуже сильно впливає якість використовуваних матеріалів.
- — Для різних зон підбирайте матеріал індивідуально.
Що стосується цін, то тут все індивідуально. В середньому, на легковик вийде від 3 до 12 тис. грн. Все залежить від розмірів, ділянок і типу матеріала.