Practik: шумоізоляція малолітражного автомобіля
Для середнього класу | Для малолітр. авто | Для позашляховиків
Прагнучи максимально здешевити автомобілі, виробники економлять на шумоізоляції. Повною мірою це стосується малолітражних автомобілів. У той же час для них важливим є вага шумоізоляції. В середньому вага такого автомобіля збільшується на 20-30 кг при мінімальному і 40-50 кг, при максимальному рівні шумоізоляції - цілком прийнятне і для двигунів від 1 л. Щоб досягти максимального ефекту, і не перестаратися з матеріалом, необхідно розглядати варіанти виконання шумоізоляції для окремих частин кузова авто. Ось приблизна розкладка по витраті матеріалів і послідовності їх укладання.
Шумоізоляція даху
Специфіка установки шумоізоляції на даху в тому, що матеріал може «відійти» під тяжкістю власної ваги. Торгова марка Practik пропонує два основних варіанти установки — «стандартний» та «максимальний».
Стандартний варіант передбачає першим шаром наклеювання і прикочування на чистий знежирений метал між ребрами жорсткості самоклеющегося вібропоглинача Practik 1,6 для зниження структурного шуму. Це вібропоглинач на основі полімер-каучуків, дубльованих фольгою забезпечує захист кузова від корозії і збільшує жорсткість конструкції. Другим шаром клеїться шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 на основі спіненого каучуку з клейовим шаром, що володіє властивостями теплоізоляції. В результаті, значно знижується чутність шуму дощу, зникає йде від даху гул в салоні авто, запобігає утворенню конденсату при перепадах температур. Враховуючи досить велику площу даху, її додаткова теплоізоляція буде ефективною. Шукаєте шумоізоляцію? Купити у Львові, Тернополі, Івано-Франківську можна на 130.com.ua. Доставка по Україні.
У разі вибору «максимального» варіанту, замість Practik Soft 6 необхідно застосовувати шумоізолятор Practik Flex 15. Це дуже гнучкий шумопоглинаючий і ущільнювальний матеріал на основі пінополіуретану (поролону) спеціального спінювання. Має поліпшені властивості, завдяки хвилеподібній формі поверхні. Володіючи всіма плюсами стандартного варіанту, така шумоізоляція не допускає відбиття звуку від даху і підсилює ефект. Також при «максимальному» варіанті в якості вібропоглинача варто використовувати матеріал Practik 2,1. Цей вібропоглинач на основі полімер-каучуків має більш високі характеристики зниження вібрації.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
---|---|---|
Вібропоглинач Practik 1,6 |
3 | - |
Вібропоглинач Practik 2,1 |
- | 3 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 |
3 | - |
Шумопоглинач Practik Flex 15 |
- | 1 |
Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля є «мобільною» частиною кузова автомобіля, а значить і зоною підвищеного шуму. Шумоізоляція дверей важлива для меломанів, а для цінителів якісного звуку просто необхідна. Вона дозволить видалити зайві шуми від деталей автомобіля, що входять в резонанс зі звучанням акустики. Звук набуває соковиті тони, у всьому діапазоні частот, значно виразніше проявляються «низи», а двері закриваються з більш солідним звуком, характерним для автомобілів більш високого класу. При шумоізоляції дверей необхідно пам'ятати про те, що надмірне перевантаження може ускладнити процесс складання та мати негативний вплив на дверні петлі і замки, тому рекомендується застосовувати відносно легкі матеріали. Варіантів виконання шумоізоляції дверей дуже багато. Наведемо три найбільш поширені.
Мінімальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні двері наноситься вібропоглинач Practik 2,1 — 1-2 листа на двері (0,5-1 лист всередину на накладку двері та 0,5-1 лист на перегородку двері, не закриваючи технологічні отвори (вікна). Як шумо- теплоізолятор на зняту обшивку двері наклеюємо шумоізолятор Practik Soft 6 (1 лист).
Стандартний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні двері наноситься вібропоглинач Practik 2,1 — 1-2 листа на двері (0,5-1 лист всередину на накладку двері та 0,5-1 лист на перегородку двері, не закриваючи технологічні отвори (вікна). Через технологічні отвори на дверну накладку додатково наклеюється другим шаром шумо- теплоізолятор збільшеної товщини 10 мм — Practik Soft 10 (1 лист) і аналогічно мінімальному варіанту на дверну пластикову обшивку — Practik Soft 6 (1 аркуш). В результаті ми отримуємо два тепло- шумоізоляційних бар'єри.
Максимальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні з заклеюванням технологічних отворів (вікон) встановлюється вібропоглинач Practik 2,1 — 2 листа на двері (1 лист всередину на накладку двері та 1 лист на перегородку двері). Другим шаром через технологічні отвори всередину двері на дверну накладку клеїться шумопоглинач Practik Soft 10 (1 лист) — звуко- і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі спіненого каучуку, має демпфуючі і звукопоглинальні властивості. На дверну пластикову обшивку двері наклеюємо Practik Flex 10 (на дві двері досить 1 листа). При заклеюванні технологічних отворів створюється замкнутий об'єм, куди буде відігравати динамік. Завдяки шумопоглинаючим матеріалів буде чути тільки «правильний звук» з фронтальної сторони динаміка.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)Мінімальна витрата на 2 двері | Стандартна витрата на 2 двері | Максимальна витрата на 2 двері | |
---|---|---|---|
Вібропоглинач Practik 2,1 |
2-4 | 2-4 | 4 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 |
1 | 1 | - |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 10 |
- | 1 | 2 |
Шумопоглинач Practik Flex 10 |
- | - | 1 |
Шумоізоляція капота
Шумоізоляція капота не тільки знизить рівень шуму в автомобілі, але і допоможе економити ваші гроші. У зимовий час застосування теплоізоляційних матеріалів дозволяє зберігати тепло підкапотного простору до 7 годин. Це дозволить заощадити час і витрати на паливо при прогріві двигуна.
Стандартний варіант установки: першим шаром клеїться вібропоглинач Practik 1,6 або Practik 2,1 другим — шумо-теплоізолятор Practik Soft 10.
Максимальний варіант: перший шар — вібропоглинач Practik 1,6 або Practik 2,1, другий шар — шумопоглинач Practik Soft Metal 10, так як металізована поверхня цього матеріалу добре відбиває тепло.
Всі матеріали водостійкі і укладаються в осередку між підсилювачами.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
---|---|---|
Вібропоглиначі Practik 1,6 Practik 2,1 |
2 | 2 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 10 |
1 | - |
Шумопоглинач Practik Soft Metal 10 |
- | 1 |
Шумоізоляція підлоги
Основна задача при шумоізоляції підлоги в автомобілі — прибрати шуми від арок коліс і вихлопної системи (тунель). Для досягнення цієї мети є три варіанти.
Мінімальний варіант: перший шар — вібропоглинач Practik 2,1, другий — шумо-теплоізолятор Practik Soft 10.
Стандартний варіант. Першим шаром на прямі ділянки підлоги клеїться вібродемпфер Practik 3 — вібропоглинач на основі полімер-каучуків. На вигини накладається Practik 2,1. Другий шар: звуко- і теплоізолюючий ущільнювальний матеріал на основі спіненого каучуку Practik Soft 6 наноситься в області передніх арок, на решту поверхню — шумо-теплоізолятор Practik Soft 10.
В максимальному варіанті вся поверхня обклеюється максимально ефективними матеріалами. Перший шар — Practik 3, другий — Practik Soft 10.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)
Мінімальний | Стандартний | Максимальний | |
---|---|---|---|
Вібропоглинач Practik 2,1 |
7 | 4 | - |
Вібропоглинач Practik 3 |
- | 4 | 8 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 |
6 | 5 | - |
Шумопоглинач Practik Soft 10 |
- | 2 | 5-6 |
Шумоізоляція багажного відсіку
Підвищений гул і шум у задній частині автомобіля з'являється при попаданні води або гравію на задні арки коліс, які починають вібрувати і резонувати з багажником. Тому особливо актуальна шумоізоляція багажного відсіку для універсалів і хечбеків.
Стандартний варіант. Першим шаром клеїться вібропоглинач Practik 2,1 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс. Потім другим шаром наклеюється шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 на підлогу багажника і на арки коліс — шумопоглинач Practik Flex 15.
Максимальний варіант. Перший шар — вібропоглинач Practik 3 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс, другий шар — шумопоглинач Practik Soft 10 на підлогу багажника і шумопоглинач Practik Flex 15 на арки коліс.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
---|---|---|
Вібропоглинач Practik 2,1 |
4-5 | - |
Вібропоглинач Practik 3 |
- | 5 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 |
3-4 | - |
Шумопоглинач Practik Flex 15 |
1 | 1 |
Шумопоглинач Practik Soft 10 |
- | 3-4 |
Перегородка моторного відсіку (перегородка двигуна)
Незважаючи на те, що двигун є джерелом великого шуму, виробники часто економлять на шумоізоляції перегородки двигуна для зниження вартості автомобіля. Вирішити цю проблему можна, застосувавши один з варіантів шумоізоляції.
Стандартний варіант. На металеву поверхню перегородки двигуна наклеюється і накочується вибропоглощвющий матеріал Practik 2,1, другим шаром — шумо-теплоізолятор Practik Soft 6.
При максимальному варіанті поверх віброізолятора Practik 3 клеїться шумопоглинач Practik Flex 15, що має пірамідальну лицьову поверхню, що значно збільшує ефективну площу і дозволяє розсіювати шум у великому діапазоні частот.
Приблизна витрата матеріалів:
(У листах)
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
---|---|---|
Вібропоглинач Practik 2,1 |
3 | - |
Вібропоглинач Practik 3 |
- | 3 |
Шумо-теплоізолятор Practik Soft 6 |
2 | - |
Шумопоглинач Practik Flex 15 |
- | 1 |
Загальні рекомендації від виробника
Всі наведені розрахунки є приблизними і можуть розходитися з розрахунками для вашого автомобіля. Більш точно порахувати кількість матеріалів можна, взявши рулетку і обмірів свій автомобіль самостійно.
Вібропоглинаючі матеріали необхідно наклеювати на сухий знежирений метал і обов'язково прикочувати валиком (при його відсутності можна попрацювати тильною частиною викрутки). Нагрівання матеріалу при температурі навколишнього середовища плюс 14-15 градусів за Цельсієм і більше не обов'язковий. Другий шар клеїться на знежирений перший (необхідно пройтися знежирювачем прямо по фользі).
Щоб уникнути небажаних «бульбашок» і натягу, матеріал бажано укладати на поверхню поступово, починаючи з одного боку (як шпалери).