Шумоff: шумоізоляція малолітражного автомобіля
Для середнього класу | Для малолітр. авто | Для позашляховиків
Прагнучи максимально здешевити автомобілі, виробники економлять на шумоізоляції. Повною мірою це стосується малолітражних автомобілів. У той же час для них важливим є вага шумоізоляції. В середньому вага такого автомобіля збільшується на 20-30 кг при мінімальному і 40-50 кг, при максимальному рівні шумоізоляції - цілком прийнятно і для двигунів від 1 л. Щоб досягти максимального ефекту, і не перестаратися з матеріалом, необхідно розглядати варіанти виконання шумоізоляції для окремих частин кузова авто. Ось приблизна розкладка по витраті матеріалів і послідовності їх укладання.
Шумоізоляція даху
Специфіка установки шумоізоляції на даху в тому, що матеріал може «відійти» під тяжкістю власної ваги. Торгова марка Шумоff пропонує два основних варіанти установки — «стандартний» і «максимальний».
Стандартный варіант передбачає першим шаром наклеювання і прикочування на чистий знежирений метал між ребрами жорсткості самоклеючого вібропоглинача Шумофф М2 даху для зниження структурного шуму. Цей багатошаровий матеріал на каучуковій основі забезпечує захист кузова від корозії і збільшує жорсткість конструкції. Другим шаром клеїться шумо-теплоізолятор Шумоff П4 на основі спіненого поліетилену з водостійким шаром, що володіє властивостями теплоізоляції. В результаті, значно знижується чутність шуму дощу, зникає гул що йде від даху у салоні авто, запобігає утворенню конденсату при перепадах температур. Враховуючи досить велику площу даху, додаткова її теплоізоляція буде ефективною.
При виборі варіанту «максимальний», замість Шумоff П4 необхідно зазстосовувати шумоізолятор Шумоff Герметон А15. Цей матеріал має пірамідальну лицьову поверхню, що значно збільшує площу і дозволяє набагато краще поглинати і розсіювати шум у великому діапазоні частот. При товщині 15 мм, матеріал значно краще справляється з шумами, при необхідності може ужиматься до товщини в 2-3 мм і швидко розпрямлятися, займаючи максимум ефективного обсягу. Володіючи всіма плюсами стандартного варіанту, така шумоізоляція не допускає відбиття звуку від даху і підсилює ефект.
Приблизна витрата матеріалів:
(В листах)
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
8-10 | 10 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П4 |
3 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А15 |
- | 1 |
Шумоізоляція дверей
Двері автомобіля є «мобільною» частиною кузова автомобіля, а значить і зоною підвищеного шуму. Шумоізоляція дверей важлива для меломанів, а для поціновувачів якісного звуку просто необхідна. Вона дозволить видалити зайві шуми від деталей автомобіля, що входять в резонанс зі звучанням акустики. Звук набуває соковиті тони у всьому діапазоні частот, значно виразніше проявляються «низи», а двері закриваються з більш солідним звуком, характерним для автомобілів більш високого класу. При шумоізоляції дверей необхідно пам'ятати про те, що надмірне обваження може ускладнити складання та надати негативну дію на дверні петлі і замки, тому рекомендується застосовувати відносно легкі матеріали. Шумоізоляцію купити з доставкою по Україні в Івано-Франківськ, Тернопіль, Львів можна на 130.com.ua. Варіантів виконання шумоізоляції дверей дуже багато. Наведемо три найпоширеніших.
Мінімальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні дверей наноситься вібропоглинач Шумоff М2 — 4-5 листів на двері (2-3 листа всередину на накладку двері і 1-2 листи на перегородку двері на бік з'єднання з обшивкою), не закриваючи технологічні отвори (вікна). В якості шумо-теплоізолятора на зняту обшивку дверей наклеюємо 4-х міліметровий ізолятор Шумоff П4 (1 лист).
Стандартний варіант відрізняється від мінімального тим, що через технологічні отвори на дверну накладку додатково наклеюється другим шаром шумо-теплоізолятор збільшеної товщини 8 мм — Шумоff П8 (1 лист). У результаті ми отримуємо два тепло-шумоізоляційних бар'єра.
Максимальний варіант. Першим шаром на всі металеві поверхні з заклеюванням технологічних отворів (вікон) встановлюється вібропоглинач Шумоff М2 — на двері (3-4 листа всередину на накладку двері і 3 листа на перегородку двері). Другим шаром через технологічні отвори всередину дверей на дверну накладку клеїться шумопоглинач Ultimate Soft 10 (1 лист) — звуко- теплоїзолючий і ущільнюючий матеріал на основі спіненого каучуку, має демпфуючі і звукопоглинаючі властивості. І на дверну пластикову обшивку дверей наклеюємо Шумоff Герметон А15 (на двоє дверей достатньо 1 листа). При заклеюванні технологічних отворів створюється замкнутий об'єм, куди буде відігравати динамік. Завдяки шумопоглинаючим матеріалам буде чути тільки «правильний звук» з фронтальної сторони динаміка.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальна витрата на 2 двері | Стандартна витрата на 2 двері | Максимальна витрата на 2 двері | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
9-10 | 9-10 | 12-14 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П4 |
2 | 2 | - |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
- | 2 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 10 |
- | - | 2 |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А15 |
- | - | 1 |
Обробці демпфуючим матеріалом піддається також задня полиця седана. Практика показала, що навіть така дрібниця здатна поліпшити звучання задніх штатних динаміків (необхідно закрити як можна більше отворів в полиці, виключаючи «сполучення» салону з багажником), «посилити» задню полицю віброізоляційними матеріалами, трохи прибрати шум у задній частині кузова.
Шумоізоляція капоту
Шумоізоляція капоту не тільки знизить рівень шуму в автомобілі, але і допоможе економити ваші гроші. У зимовий час застосування теплоізоляційних матеріалів дозволяє зберігати тепло підкапотного простору до 7 годин. Це дозволить заощадити час і витрати на паливо при прогріванні двигуна.
Стандартний варіант встановлення: першим шаром клеїться вібропоглинач Шумоff М2 та другим — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
Максимальний варіант: перший шар — вібропоглинач Шумоff М2, другий шар — шумопоглинач Ultimate Soft 10.
Усі матеріали водостійкі і укладаються в осередку між підсилювачами.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М2 |
4 | 4 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
1 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 10 |
- | 1 |
Шумоізоляція підлоги
Основне завдання при шумоізоляції підлоги в автомобілі — прибрати шуми від арок коліс і вихлопної системи (тунель). Для досягнення цієї мети є три варіанти.
Мінімальний варіант: перший шар — вібропоглинач Шумоff М4, другий — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
Стандартний варіант. Першим шаром на прямі ділянки підлоги клеїться вібродемпфер Шумоff Мікс Ф — 6-шаровий матеріал з мастичними і бітумними шарами, тканинним армуванням і фольгою 100 мк, що володіє найвищим коефіцієнтом зниження шуму. На вигини накладається Шумоff М4. Другий шар: звуко- теплоізолюючий і ущільнюючий матеріал на основі спіненого каучуку Ultimate Soft 6 наноситься в області передніх арок, на решту поверхні — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
У максимальному варіанті вся поверхня оклеюється максимально ефективними матеріалами. Перший шар — Шумоff Мікс Ф, другий — Ultimate Soft 6.
Приблизна витрата матеріалів:
Мінімальний | Стандартний | Максимальний | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
20-24 | 10-12 | - |
Шумо-теплоізолятор Мікс Ф |
- | 10-12 | 20-25 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
5-6 | 4-5 | - |
Шумопоглинач Ultimate Soft 6 |
- | 2 | 4-5 |
Шумоізоляція багажного відсіку
Підвищений гул і шум у задній частині автомобіля з'являється при попаданні води або гравію на задні арки коліс, які починають вібрувати і резонувати з багажником. Тому особливо актуальна шумоізоляція багажного відсіку для універсалів і хечбеків.
Стандартный варіант. Першим шаром клеїться вібропоглинач Шумоff М4 на підлогу багажного відсіку і арки для коліс. Потім другим шаром наклеюється шумо-теплоізолятор Шумоff П8 на підлогу багажника і на арки коліс - шумопоглинач Шумоff Герметон А30, який при необхідності зминається до 2-3 мм або розправляється до 3 см.
Максимальний варіант. Перший шар — вібропоглинач Шумоff М4 на підлогу багажного відсіку і арки коліс, другий шар - шумопоглинач Ultimate Soft 6 на підлогу багажника і шумопоглинач Шумоff Герметон А30 на коліс.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
12-15 | 16-20 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
3-4 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А30 |
1 | 1 |
Шумопоглинач Ultimate Soft 6 |
- | 3-4 |
Перегородка моторного відсіку (перегородка двигуна)
Незважаючи на те, що двигун є джерелом великого шуму, виробники часто економлять на шумоізоляції перегородки двигуна для зниження вартості автомобіля. Вирішити цю проблему можна, застосувавши один з варіантів шумоізоляції.
Стандартний варіант. На металеву поверхню перегородки двигуна наклеюється і накочується вібропоглинаючий матеріал Шумоff М4 , другим шаром — шумо-теплоізолятор Шумоff П8.
При максимальному варіанті поверх віброізолятора Шумоff М4 клеїться шумопоглинач Шумоff Герметон А30, що має пірамідальну лицьову поверхню, що значно збільшує ефективну площу і дозволяє, як і Герметон А15, розсіювати шум у великому діапазоні частот.
Приблизна витрата матеріалів:
Стандартний варіант | Максимальний варіант | |
Вібропоглинач Шумоff М4 |
8-10 | 8-10 |
Шумо-теплоізолятор Шумоff П8 |
2 | - |
Шумопоглинач Шумоff Герметон А30 |
- | 1 |
Загальні рекомендації від виробника
Всі наведені розрахунки є лише приблизними, і можуть розходитися з розрахунками для вашого автомобіля. Більш точно порахувати кількість матеріалів можна, взявши рулетку і зробивши обмірювання свого автомобіля самостійно.
Вібропоглинаючі матеріали необхідно наклеювати на сухий, знежирений метал і обов'язково прікатать валиком (при його відсутності можна попрацювати тильною частиною викрутки). Нагрівання матеріалу при температурі навколишнього середовища плюс 14-15 градусів за Цельсієм і більше не обов'язковий. Другий шар клеїться на знежирений перший (необхідно пройтися обезжирювачем прямо по фользі).
Щоб уникнути небажаних «бульбашок» і натягу, матеріал бажано укладати на поверхню поступово, починаючи з однієї сторони (як шпалери).