Радар-детектори: Хто є хто
Радар-детектор: що це? Напевно, відповідь на це питання знає кожен автовласник. Але в розмовах його зазвичай називають «антирадар», хоча мається на увазі саме радар-детектор. Давайте розберемося в цьому ближче і розставимо всі крапки над «і».
Різниця між антирадаром і радар-детектором нагадує різницю між рацією і звичайним радіоприймачем. Принцип роботи антирадара полягає в генеруванні потужних перешкод або сигналу у відповідь, потужність якого перевершує початковий сигнал від радара. При цьому радар не здатний визначити швидкість руху автомобіля правильно.
А ось, радар-детектор, який звикли називати антирадаром — це пристрій пасивного типу, який не випромінює жодних сигналів і не створює додаткових перешкод. Його призначенням є (на відміну від антирадара) тільки визначити сигнал, випромінюваний радаром, і оповістити водія заздалегідь про його виявленні, щоб водій зменшив швидкість руху раніше, ніж його зупинять співробітники ДАІ за перевищення.
Використання антирадара не дозволено на території Україні, а ось радар-детектор можна сміливо використовувати за призначенням і ні за що не переживати. А в деяких країнах навіть, дорожня поліція працює з радар-детекторами, встановлюючи в особливо небезпечних місцях дороги спеціальні «маячки». Робиться це для того, щоб водії, чекаючи радар на дорозі, зменшували швидкість, наприклад, перед крутими поворотами.
Інтернет наповнений статтями з порадами і рекомендаціями про те, який вибрати радар-детектор. У такому обсязі технічної інформації можна легко збитися з пантелику. Давайте спробуємо вибрати тільки той, який адаптований для пост-радянських держав. За певну суму виробники пропонують схожі за функціоналом моделі, Whistler та Stinger, наприклад. Перший — американського виробництва, другий розроблявся інженерами з Росії та Кореї. Цікаво, який відсоток американських радарів в Україні? З упевненістю можемо сказати, що такі радари російського виробництва, як Іскра, Візир Радіс або Кріс, сканувати їх присутність на трасі треба спеціально адаптованими під них радар-детекторами. Очевидно, що американські розробники мало знайомі з такими пристроями, як Іскра, Арена або Візир. Набагато простіше зробити упаковку російською мовою, чим повністю або частково змінювати елементну базу і софт радар-детектора, тим більше, що Китай у цій справі дуже добре ведеться! Можливо, ви не знаєте, що антирадар Whistler справляють на тому ж підприємстві, що й недорогі аналоги Sho-Me. Радар детектор Stinger виглядає набагато привабливіше, коли врахувати 3–5-річну гарантію, яку пропонує виробник для своїх покупців.
Одне з головних питань, з яким стикаються потенційні покупці радар-детекторів, це дальність дії пристрою. Потрібно знати напевно, чи вийде скинути швидкість до того, як перевищення буде зафіксовано. Відповідь очевидна: радіус дії радар-детектора в 5-8 разів перевищує радіус дії самого радара. Максимальна відстань для можливості зафіксувати швидкість радаром коливається на рівні 300-350 метрів, а для фотозйомки — 50–100 метрів, тому що на великій відстані фото-радарний комплекс чітко сфотографувати номерний знак автомобіля не зможе.
Радар-детектор не повинен мати радар в зоні прямої видимості. Йому цілком буде вловити хоч якесь випромінювання в певному діапазоні для оповіщення автовласника. Відштовхуючись від таких характеристик, можна сміливо розраховувати на дальність виявлення в межах 1–3 км на міських вулицях і 5 км — на трасі.
Але немає диму без вогню, як кажуть. І в даній ситуації це не виняток. Щоб радар-детектор оповістив водія про присутність радара на дорозі, потрібно, щоб радар був включений. Приклад: якщо за куща визирає співробітник ДАІ з вимкненим радаром, то радар-детектор в автомобілі не спрацює, поки даішник його не включить. В цьому випадку радар-детектор не виконає свою пряму функцію. Не забувайте головне: радар-детектор — це помічник для водія, але ніяк не привід відчути волю за кермом і забути про власну безпеку та безпеку оточуючих вас людей! Антирадар купити у Львові, Тернополі, Івано-Франківську з доставкою по Україні можна на 130.com.ua.