Огляд компонентної автомобільної акустики Hertz CK 165 і CK 165 L
Серія автомобільної акустики Hertz Cento прийшла на зміну знаменитої лінійки Hertz Energy 5 покоління. Cento в перекладі з італійської означає "100". Нові динаміки стали логічним доповненням модельного ряду автомобільної акустики від популярного німецького бренду Hertz. Зокрема, компонентні варіанти CK 165 L і CK 165 прийшли на заміну динаміків із серії Energy.5. Саме їх ми і розглянемо в цій статті більш детально.

В процесі створення нової "сотої" серії параметри динаміків були значно вдосконалені. Зокрема вони отримали нову оптимізовану за допомогою найсучаснішого програмного забезпечення магнітну систему. В кінцевому підсумку оновлена версія отримала конструкцію, яка дозволила мінімізувати спотворення і підвищити лінійність звучання динаміків.
В цій статті ми порівняємо два комплекти СK 165 і CK 165 L за складом, функціоналу, звучанням і т.д. Вони належать до найпопулярнішого типорозміру — 165 мм. Водночас модель СK 165 — це стандартний варіант, а CK 165 L відрізняється басовите, вони схожі, але є і певні відмінності. Розглянемо їх особливості більш докладно.
Основні компоненти
Hertz Cento CK 165 має: низько середньочастотний динамік C 165, твітер C 26 і кросовер ССХ 2.
Hertz Cento CK 165 L складається з: низько середньочастотного динаміка C 165 L, твітера C 26, двох роздільних провідних кросоверів ССХ 2Т і ССХ 2W.
Параметри твітера
Твітера CP 26 має діаметр 44 мм, він отримав надлегкий купол з інноваційного матеріалу тетолон і відкриту конструкцію захисної сітки, що дозволило істотно розширити частотний діапазон ВЧ динаміка.
Про Tetolon варто сказати окремо, це особливий мікропористий полімер, в цьому матеріалі поєднується висока в'язкість шовку і жорсткість полімерної плівки, що в підсумку забезпечує більш якісне і чисте звучання високих частот.

Підвіс в цьому динаміки полуволновий, це дозволило досягти чудової лінійності. Звукова котушка має діаметр 20 мм, для її охолодження використовується спеціальна феромагнітна рідина. Що стосується безпосередньо магнітної системи, то вона представлена неодимовим магнітом.
Завдяки особливій формі фронтальних ділянок і профілем купола, твітер має досить гладку частотну характеристику. Також варто сказати і про досить низький показник резонансної частоти (близько 1,5 кГц), що сприятливо впливає на узгодженість високочастотника з основним низько середньочастотним динаміком під час відтворення аудіо на більш низьких частотах. Це також сприятливо позначається на висоті звукової сцени, яку можна отримати в разі монтажу цієї акустики в салоні автомобіля.
Особливості основного динаміка
Зліва C 165, праворуч — C 165 L. Бачите відмінності? На перший погляд, здається, що їх немає, але насправді вони є. Досить тільки перевернути динаміки, і тоді неозброєним поглядом вони стають помітні. Вся річ у тому, що дифузор у цих моделей зроблений з трохи різного матеріалу.

Так, у моделі C 165 L він виконаний з класичної непресованої целюлози, а у динаміка з комплекту C 165 — з пресованої целюлози з додаванням особливого слюдяного наповнювача. Водночас пилозахисний ковпачок V-cone в обох моделей поліпропіленовий і має увігнуту форму.
Від матеріалу дифузора безпосередньо залежить звучання динаміків. Використання целюлози сприяє досягненню оптимального балансу таких параметрів як вага, жорсткість і внутрішнє демпфірування. Однак через те, що склад і обробка матеріалу різні, то і звучання у цих двох моделей трохи відрізняється. Динаміки C 165 L дозволяють отримати хороший панч навіть під час прослуховування музики на малій та середній потужності. Вони дозволяють насолоджуватися композиціями, які мають дуже багатим спектром низьких частот.
Якщо говорити про відмінності, то C 165 L має збільшений хід дифузора, що сприяє кращій віддачі при відтворенні низьких частот — про це, як раз, і каже доданий до назви суфікс L (Low — що значить "низький"). Його традиційно привласнюють динаміків, що має дифузор з непресованої целюлози.
Внутрішній зміст і конструкція динаміків ідентичні, розглянемо його на прикладі акустики C 165 L. Тут є надійна вентильована магнітна система з додатковим отвором в центрі керна. Сам магніт феритовий, він має середні розміри. Конструкція створена таким чином, щоб виходив магнітний потік високої щільності, а використання низьковуглецевих полярних пластин мінімізує спотворення під час роботи на великої потужності. Форма керна дозволяє домогтися правильного розподілу магнітного поля поблизу магнітного зазору.
Кошик міцна і компактна, завдяки з'єднанню з гумовим ковпаком магніту забезпечується не тільки хороший захист внутрішніх елементів динаміка, але і збільшується показник демпфірування (гасіння спотворень), що мінімізує ймовірність появи паразитних коливань. Бо тут встановлена звукова котушка діаметром 25 мм з алюмінію з мідною обмоткою, то вона краще охолоджується, що також сприятливо позначається на якості звучання.
Що стосується розмірів, то обидва динаміки також однакові як за своїми габаритами, так і по монтажнім параметрам: загальний діаметр 165 мм, інсталяційний діаметр 142 мм, монтажна глибина — 63 мм.
Кросовер
В комплекті СK 165 використовується пасивний кросовера ССХ 2, він демонструє відмінну роботу і хорошу узгодженість з динаміками. Він виготовляється з компонентів високої якості. Габарити його досить скромні 102х76,5х32,5 мм. Завдяки низькій частоті розділу 2,5 кГц і наявності фільтрів другого порядку, кросовер дозволяє отримати в машині більш високу звукову сцену без спотворення звуку. Індуктивність фільтр низьких частот отримала феромагнітний сердечник, це дає можливість знизити активний опір. А індуктивність фільтр високих частот "повітряна". При необхідності допускається регулювання рівня високочастотника (0/+ 3 дБ).

Що стосується другого комплекту, то у СK 165 L кросовери роздільні, це робить їх підключення до штатної проводки транспортного засобу більш зручною. Частота розділу тут вище, вона становить до 3,8 кГц. У ССХ 2W встановлений фільтр низьких частот першого порядку, а в ССХ 2Т — фільтр високих частот другого порядку.
Водночас обидва кросовери мають однакові розміри: 72х45,5х23 мм.
Також варто сказати про додаткові аксесуари. Обидві моделі акустики також комплектуються спеціальними чашками для установки твитеров і сітчастими захисними грилями CG 165.
Особливості звучання компонентної акустики
Звучання цих двох варіантів компонентної автомобільної акустики досить реалістичне і чисте. Різниця, звичайно, є, але вона незначна. У динаміків CK 165 звук виходить більш різким з хорошим бітом, а ось у CK 165 L ноти виходять соковитіше, але одночасно звучання більш легке і повітряне, це пов'язано з тим, що в нижньому регістрі перевантажувальна здатність у них трохи вище, ніж у першої моделі. В цілому в звучанні цих двох варіантів особливої якоїсь суттєвої різниці не спостерігається, все більше зводиться до невеликих нюансів. Обидва гарні по-своєму.
У CK 165 показник номінальної потужності становить 95 Вт, а пікової — 285 Вт. У той час як другий комплект CK 165 L має параметри трохи вище: номінальна потужність — 100 Вт, пікова — 300 Вт. Частотна характеристика практично однакова: 55-22500 Гц (у CK 165) і 50-22500 Гц (у CK 165 L).
Що стосується робочого опору, то все динаміки мають номінальний показник 4 Ом. Водночас допускається деяке коливання, в межах від 3,8 до 4,9 Ом. Динаміки відрізняються невисокою власною індуктивністю і дуже хорошим демпфуванням (феррожідкістне плюс акустичне) — все це дозволяє отримати рівне і чисте звучання без спотворення і перешкод.
Хоча частота резонансу і вище 1,5 кГц, що також сприяє досягненню дуже якісного і рівного звуку. У обох динаміків спостерігається відмінна добротність звуку і чистота у вільному просторі.

Осьова амплітудно-частотна характеристика також в обох варіантів досить гладка, хоча під час прослуховування спостерігається невелике просідання на середніх звукових частотах. Кутові характеристики у них теж досить хороші, рівне положення АЧХ зберігається приблизно до рівня частот 2,5-3 кГц, далі спостерігається спад. В цілому звучання дуже гарне, особливо для акустики цій ціновій категорії, без різких просівань, коливань і спотворення.
Підсумки
Обидва комплекти мають дуже схожу конструкцію і комплектацію, відмінність тільки в кросоверах і матеріалі дифузора, що використовується у НЧ/СЧ динаміку. Акустика обох моделей демонструє традиційне для продукції Hertz енергійне і реалістичне звучання. Сказати, який з варіантів краще, досить складно, тому що тут все дуже індивідуально. По звуку різниця є, але вона некритична, тому що у всіх свої вподобання.
Беззастережно можна стверджувати, що автомобільна акустика Hertz CK 165 і CK 165 L — це високоякісні сучасні динаміки, надійні з хорошим звуком і за цілком доступною ціною.
В нашому інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити акустику Hertz у Львові, Тернополі, Івано-Франківську з доставкою по Україні.
Матеріали по темі
Автомобільна акустика: Лідери продажів
Будь на хвилі оновлень!
Підписуйся на наш Telegram-канал та отримуй корисні матеріали першим.
Підписатися