Як правильно зробити шумоізоляцію в машині?
Перед тим, як робити шумоізоляцію, необхідно точно знати, який результат необхідно домогтися: краще звучання музики, звільнення салону від скрипів, більше комфортабельності, і тільки після цього слід підбирати матеріали виходячи від поставленої задачі. Коли грошові ресурси обмежені, а робота виконується власноручно, не варто гнатися за тим, щоб шумоізолювати весь автомобіль, а робити це потрібно частково, поступово удосконалюючи свій досвід. Почати можна з шумоізоляції дверей, а слідом вже піде багажник, підлога та інші частини авто.
Які матеріали потрібні, якщо робити все власноруч?
В першу чергу, треба запастися будівельним феном (це обов'язково, якщо лист шумоізоляції товстий), прикаточним валиком (для нормальної прикатки рекомендується такий придбати, до того ж, коштує він недорого, а користь від нього велика), ножиці (для того, щоб різати листи), розчинник (для знежирення поверхні) і, звичайно ж, терпіння і бажання робити «шумку». Купити шумоізоляцію у Львові, Івано-Франківську, Тернополі можна на 130.com.ua з доставкою по Україні.
Матеріали, які необхідні для шумоізоляції
Ми рекомендуємо використовувати матеріали компанії StP (Стандартпласт), яка є однією з кращих на ринку. Асортимент StP поділяється на такі види:
- Вібропоглиначі;
- Шумопоглиначі;
- Антискрипи;
- Герметики;
- Зміцнюючі матеріали.
Розглянемо конкретні рекомендовані матеріали.
StP Silver New
Лист вібропоглинаючого матеріалу дуже еластичний і гнучкий. Являє собою самоклеячу основу з фольги з алюмінію. Малюнок розмітки дає можливість кроїти лист на кілька частин потрібного розміру. Матеріал вологостійкий і не розкладається від впливу середовища оточення, має властивості антикорозії і властивості герметика. Легко клеїться на нерівні поверхні і абсолютно не вимагає нагрівання під час монтажу.
Застосування матеріалу: двері, капот, дах.
StP Вібропласт Gold
Практично те ж, що і Silver, але товще, а отже має кращі віброізоляційні параметри. Коефіцієнт механічних втрат дорівнює 0,33. Вага — 4 кг/м². Висота аркуша становить 2,3 міліметра.
StP Bimast Bomb Premium
Вібропоглинаючий матеріал. Являє собою конструкцію з декількох шарів, яка складається з особливого алюмінієвого шару, листа з бітумної основою, листа, в основу якого входить каучукова композиція. При здійсненні монтажу потрібно розігріти до 40-50 °C. Лист має вологозахист та високий ККД віброізоляції. Ідеально підходить для оформлення акустики в машині. Коефіцієнт механічних втрат дорівнює 0,6. Товщина становить 4,2 міліметрів.
Застосування матеріалу: підлога, багажник, двері, дах, обшивка.
StP Сплен 3004
Матеріал шумоізоляції з клейовою основою. Має високі теплоізоляційні властивості. Лист матеріалу дуже легко монтується на вертикальні або нерівні поверхні, вологозахищений і не розкладається від впливу навколишнього середовища. Вага дорівнює 0,42 кг/м³. Товщина листа складає 4 мм. StP Сплен 3004 можна використовувати в температурному діапазоні -40 — +70 °С.
Застосування матеріалу: підлога, багажник, двері, дах, обшивка.
Існує також і StP Сплэн 3008 з товщиною 8 мм.
Матеріал «Сплен» наноситься другим шаром на віброізоляцію. Для того, щоб вийшло міцне з'єднання, поверхні, що склеюються, повинні бути чистими і сухими. Для знежирення поверхні можна застосувати ацетон.
Оптимальна температура, при якій монтується ізоляція — від 18 до 35 °С, що дає гарантію на повне збереження властивостей адгезії (зчеплення двох поверхонь) в температурному режимі від -40 °С до +70 °С. При температурі +10 градусів не рекомендується наносити «Сплен», так як адгезія буде вкрай низькою. Клейку стрічку необхідно наносити без натяжки. Шар захисту видаляють прямо перед нанесенням.
StP Бітопласт А5К
Матеріал призначається для поглинання звуку середньої і високої частоти, а також для антискрипного впливу на пластикову обшивку салону (бічних стійок, карт дверей, стелі, елементів кріплення багажника). Крім того, лист матеріалу володіє відмінними властивостями теплоізоляції. Бітумне просочення пятимиллиметрового пінополіуретану надійно захищає його впливу вологи, ультрафіолету, від появи запаху, зберігаючи його корисні властивості до двадцяти років. В'язкий еластичний матеріал з шаром клею володіє найбільш широким діапазоном робочої температури -50 до +100 °C.
Застосування матеріалу: пластик, обшивка.
StP Маделін
StP Маделін — це декоративний чорний ущільнювальний матеріал з тканинною основою. Товщина листа матеріалу становить 1,5 міліметрів з шаром клею, що захищений спеціальною антиадгезійною прокладкою.
Застосування матеріалу: пластик, обшивка.
StP Акцент 10 КС
Звукоізолюючий матеріал. До складу входить металізована плівка, пінополіуретан та монтажний клейовий шар. Володіє відмінним робочим частотним діапазоном і хорошим теплозахистом. Здатний увібрати до 90 відсотків шумів. Товщина становить 10 мм. Матеріал зберігає свою працездатність при температурних впливах -40 — +100 °С.
Застосування матеріалу: капот, дах.
Шумоізоляція капота
Деякі автовласники помилково вважають, що як тільки вони зроблять шумоізоляцію капота, це позбавить їх від шумів, які виходять від мотора. Це не зовсім так. Шумоізоляція капота здійснюється для досягнення теплоізоляції двигуна в період зими. Для цього знадобляться матеріали StP Акцент 10 КС і StP Silver New.
Під час шумоізоляції кришки капота важливо враховувати вагу матеріалу. Якщо капот буде занадто обтягнутий, незабаром можуть потекти амортизатори капота і їх доведеться міняти на нові.
В якості матеріалу віброізоляції рекомендується використовувати StP Silver New (або аналогічний), який має невелику вагу. В якості теплоізоляції використовується спеціалізований матеріал Акцент 10 КС, який призначається для того, щоб зберігати тепло усередині відсіку двигуна в зимовий час. Матеріал має стійкість до високої температури і не загориться від великої температури двигуна. Що стосується товщини, то тут чим більше, тим краще.
Важливо звернути свою увагу на те, чи є в автомобілі заводська теплоізоляція. Її не потрібно викидати, запропонована шумоізоляція в такому разі стане допомагаючою. Під час вибору товщини «Акценту» потрібно працювати за таким принципом, щоб потім було нескладно одягнути штатну шумоізоляцію капота.
Деякі автомобілі не мають заводську шумоізоляцію капота, тоді шумоізоляція капота потрібна, а в якості теплоізоляції використовується товстий матеріал 15 міліметрів. Разом з віброізоляцією він додасть найкращого ефекту.
Шумоізоляція дверей
Шумоізоляція дверей автомобіля здійснюється для того, щоб позбутися надокучливого шуму ззовні і для поліпшення звучання акустики в автомобілі. Навіть найпростіша шумоізоляція дверей може створити справжнє диво і музика після неї заграє значно краще.
Для того, щоб отримати хоча б мінімальну шумоізоляцію дверей, знадобитися тільки віброізоляційний матеріал, за типом StP Silver New або StP Gold New. Його потрібно наклеювати з внутрішньої частини дверей навпроти динаміка. Чим більшою буде площа покриття віброізоляцією, тим краще, а чим тонше метал, тим більша кількість потрібно віброизолятора.
При творі шумки дверей машини потрібно враховувати вагу матеріалів. Сильно обтяжувати двері не варто, так як з часом вона може провиснути і доведеться купувати нові петлі. Якщо необхідно значно поліпшити звучання музики, то невеликими коштами відбутися не вийде. Потрібен сукупний підхід і шумоізоляція мінімум в 4-ре шару.
Перший шар наклеюється з внутрішньої частини дверей. В якості матеріалу використовується StP Silver New або невелику кількість StP Bimast Bomb Premium в місці позаду динаміка. Другим шаром зверху віброізоляції укладається Сплен 4-8 мм
Наступним кроком буде шумоізоляція зовні двері, під дверними картами і підійде для любителів якісного автозвуку. Необхідно повністю заклеїти технологічні отвори для того, щоб зробити обсяг двері герметичним там, де грає динамік. Крім того, після даної операції підвищитися жорсткість двері, а це позитивним чином впливає на автозвук. Зовні обклеюється Сільвер і Нью, зверху Сплен для шумоізоляції.
Далі йде звукоізоляція дверних карт. Це проводиться для того, щоб вони не скрипіли і не видавали ніяких зайвих звуків. Згодитися антискрипний і шумопоглинаючий матеріал «Бітопласт». Чим він масивніший — тим краще. Важливо пам'ятати про «цвіркуни» всередині дверей і, крім того, обклеїти тяги та ручки матеріалом StP Маделін.
Шумоізоляція дверей ззаду виконується за аналогією з передніми. Якщо в дверях немає динаміків, кількість шарів йде менше і тип віброізоляції використовується простіше.
Шумоізоляція стелі і даху
Шумоізоляція даху використовується для зменшення зовнішнього шуму, такого як дощ, а також, щоб прибрати «цвіркуни».
Для даху використовується матеріал StP Silver New. Важливо пам'ятати, чим важче буде стеля, тим вище автомобільний центр ваги, а це погано позначається на керованості. В якості шумопоглинача використовується StP Сплен 4 або 8 міліметрів, можливо навіть в два шари. Можливості в шумоізоляції даху обмежуються лише встановленням нормальної обшивки стелі назад на місце.
Шумоізоляція підлоги в автомобілі
Підлога ізолюється, щоб захиститися від шуму, що виходить від дороги, а також від ударів щебеню по днищу автомобіля. Для цього використовуються кращі за якістю вібро-шумоізоляційні матеріали. На підлогу машини зазвичай кладуть віброізоляцію StP Бімаст Бомб Преміум, а зверху укладають шар шумо-теплоізоляція StP Сплен 4 або 8 міліметрів.
Варто враховувати, що StP Сплен великої товщини незручно укладати, тому краще використовувати матеріал зменшеної товщини, але укладати його в два шари. Неодмінно потрібно укладати на всю поверхню підлоги, без зазорів. Чим більше площа покриття — тим буде краще.
Також, при укладанні матеріалу на підлогу, потрібно звертати увагу на місця арок коліс зі сторони салону — це дуже важливі місця в плані шумоізоляції. Краще всього буде обклеювання арок в два або три шари з товстих матеріалів, а в якості віброизолятора варто використовувати StP Bimast Bomb Premium або StP Вібропласт Gold в 2 шари.
Шумоізоляція багажника і арок коліс
По можливості варто обклеїти віброізоляцією нішу запасного колеса і шумоізолювати пластикові обшивки багажника матеріалом Бітопласт. Шумоізоляція колісних ніш потрібна для покращення комфортабельності в салоні авто. Якщо все зробити правильно, шум від коліс і дорожнього полотна буде зведений до мінімуму, а в зимову пору не буде чути шуму від шипованої гуми.
Послідовність при шумоізоляції колісних ніш наступна: знімаються підкрилки (викидати їх не потрібно, так як вони є непоганими ізоляторами). Далі потрібно очистити від бруду і нанести на внутрішній шар арки матеріал StP Вібропласт Gold. Не буде зайвою і обробка колісних ніш антигравієм. З одного боку це захистить від ефекту корозії, а з іншого — це також шумоізоляція.
Крім того, можна шумоізолювати пластикові підкрилки. Досить наклеїти на звороті матеріал StP Silver New і в якості звукоізоляції StP Бітопласт. Далі підкрилки надіваються на місце. Якщо все зроблено вірно, то удару каменів про ніші коліс не чути.