Viber
GPS-трекери
Закрити
Замовляйте
Цілодобово
Оплата
Готівкова, при отриманні, безготівкова
Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay

Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, чим вони відрізняються і яку вибрати?

Колись на ринку аудіотехніки стандартними вважалися односмугові динаміки, хоча звучання у них не найкраще. Але при появі перших моделей акустики можливості в інженерів зробити динамік, здатний повноцінно охопити повний частотний діапазон не було.

Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, ніж вони відрізняються і яку вибрати?

Звичайно, сучасні виробники односмугової автомобільної та домашньої акустики змогли поліпшити звук, але все одно вирішити задачу повноцінного поділу частот їм не вдалося. Ось чому все більшої популярності набувають дво- і трьохсмугові динаміки. У цій статті ми розглянемо саме їх особливості, а також розповімо, чим вони між собою відрізняються.

Основні типи і завдання динаміків

В залежності від відтворюваних частот все автомобільні динаміки можна розділити на три великі групи:

  • Твітери — це високочастотні моделі, які відповідають за відтворення нот у високому регістрі.
  • Мідвуфери — відповідають за передачу звуку в середньому частотному діапазоні.
  • Сабвуфери — це низькочастотні динаміки, що відповідають за відтворення басів.

Однак поєднати різні частоти — завжди було складним завданням, яке доводилося вирішувати інженерам по всьому світу, щоб отримати природне і якісне звучання акустики.

Адже коли частота сигналу, що подається на низькочастотний динамік, виходить за межі його діапазону, то сигнал спотворюється. Те ж саме відбувається, якщо за встановлені межі виходить звук на високих нотах, що передається пищалками (твітерами). Іноді через сильний натиск високих частот динамік просто виходить з ладу.

Щоб вирішити цю проблему, використовується спеціальний пристрій — кросовер, він не дозволяє порушити баланс. Він необхідний для того, щоб не дати частотному сигналу вийти за межі діапазону. З їх допомогою створюються багатосмугові акустичні системи.

Що таке дво- і трьохсмугові акустичні системи?

Ці два варіанти акустики мають багато спільних рис, але є й істотні відмінності. Розберімось, чим відрізняється двосмугова акустика від трьохсмугової.

Двосмугова акустика

У двосмугових середньочастотник з'єднується з високочастотником. Причому першому доводиться передавати як баси, так і звук в середньочастотному регістрі. А за верх відповідає вже твіттер.

Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, ніж вони відрізняються і яку вибрати?

Подібна схема побудови може викликати певні спотворення сигналу, наприклад, підвищення тональності, особливо на високій гучності. Тому не рекомендується викручувати регулятор гучності на максимум, тоді спотворення практично не будуть помітні.

Трьохсмугова акустика

Трьохсмугові динаміки відрізняються від двосмугових тим, що тут з'єднується відразу три типи: низкочастотник, середньочастотник і твітер. Причому на кожен випромінювач припадає своя окрема частота.

Після додавання в систему додаткового динаміка розробникам вдалося помітно розширює напрямок звукових хвиль, що призвело до того, що музика звучить більш натурально і реалістично.

Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, ніж вони відрізняються і яку вибрати?

Коаксіальна і компонентна акустика

І дво-, і трьохсмугові акустичні системи можуть бути як коаксіальними, так і компонентними, тобто:

  • Коаксіальна — цей варіант передбачає, що у динаміка є дві або три головки, які поміщаються в єдиний корпус. Цей варіант доступніше за ціною і максимально простий в монтажі.
  • Компонентна — в цьому випадку є два або три окремих динаміки, які потім об'єднуються в цілісну систему, яка б відтворювала звук в широкому діапазоні. Ці системи дорожче і при їх установці необхідний ретельний розрахунок напрямку випромінювання і положення в салоні транспортного засобу. Це важливо, щоб не виникало резонансу і динаміки не заважали один одному.

Переваги та недоліки 2- і 3-смугових динаміків

Щоб зрозуміти особливості цих двох типів акустики, варто розглянути їх переваги і недоліки. Для зручності ми зібрали їх в одну таблицю.

Тип акустики

Переваги

Недоліки

2-смуговий

  • Простота конструкції і низька вартість.
  • Висока узгодженість між компонентами, що забезпечує хороше відтворення середніх частот.
  • Природне і живе звучання.
  • Недостатньо потужності для повноцінної передачі басів.

3-смуговий

  • Формує максимально правильну звукову сцену.
  • Добре передає баси.
  • В них використовуються хороші і більш якісні кросовери.
  • Має вищі показники потужності.
  • Висока вартість як самих динаміків, так їх монтажу.
  • Більш складна установка, що вимагає певних знань і навичок.
Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, ніж вони відрізняються і яку вибрати?

Що краще трьох- або двосмугова акустична система?

Що вибрати двох- або трисмуговий динамік для автомобіля? Ця вічна боротьба йде, якщо чесно, зі змінним успіхом. Насправді однозначної відповіді немає, бо багато залежить від вимог до якості звуку, особливостей конструкції салону і, звичайно ж, фінансових можливостей автовласника.

Для кожної системи знайдеться місце. Очевидно, що трьохсмугові динаміки набагато складніше двосмугових, але вони видають більш точний звук. Пов'язано це з тим, що трьохсмугові системи здатні створювати великий звуковий тиск, і тому навіть при програванні музики на високій гучності, звук буде чистим, практично без спотворення.

Також не варто забувати про те, що при установці трьохсмугової акустики треба постаратися, тому що це досить непроста процедура, що вимагає знань. Складність установки трьохполосних динаміків полягає в кросовері. Пов'язано це з тим, що зазвичай штатний кросовер може адекватно виконувати свою роль, лише в разі ідеального розміщення акустики — тобто, коли динаміки розташовуються на рівновіддаленій відстані від слухача. Однак досягти цього в автомобільному салоні вкрай важко.

Монтаж трьохсмугової системи складний ще й тим, що людина, яка буде займатися установкою, повинна мати ідеальний музикальний слух. Крім того, тут буде потрібно використовувати спеціальний інструмент. Очевидно, що робота подібних фахівців не може коштувати дешево.

Зверніть увагу, що загальна діаграма спрямованості у динаміків з трьома смугами більш передбачувана, ніж у їх двосмугових аналогів. Що робить звучання максимально природним.

Але є і деякі мінуси. Наприклад, 3-смугова акустика набагато дорожче 2-смугової, як сама по собі, так і з урахуванням вартості монтажу. А в деяких випадках установка трьохполосних варіантів не може бути реалізована з тих чи інших причин. І тоді автомобілістам залишаються тільки двосмугові варіанти.

Двосмугова і трьохсмугова акустика для автомобіля, ніж вони відрізняються і яку вибрати?

Що ж робити, і яку систему краще встановлювати в салоні автомобіля?

Відповісти однозначно на це питання, на жаль, не можна. Тут дуже багато залежить це від того, наскільки автовласник готовий витратитися. Якщо однією з основних вимог, які пред'являються до акустики, є — досягнення відтворення музики в ідеальній якості з чудовим звуком, без спотворень, то віддати перевагу краще саме 3-смуговим акустичним системам. Якщо ж бюджет обмежений, і ви не дуже вимогливі до якості звуку, то цілком досить і 2-смугових динаміків. Головне вибрати хорошого і перевіреного виробника, тоді звук буде хорошим і рівним без перешкод.

В нашому інтернет-магазині 130.com.ua ви можете купити автомобільну акустику у Львові, Івано-Франківську або Тернополі будь-якого типу за вигідною ціною. Доставка здійснюється по всій Україні.

ТОП-3 автоакустики
 

Найкраща автоакустика

Шукаєте якісну і найкращу автоакустику? Даний рейтинг автоакустики складається на підставі таких параметрів як: високий попит з позитивними відгуками від наших клієнтів, якісне виготовлення — відсутність заводського браку і сервісних звернень, а також офіційна гарантійна та пост гарантійна підтримка в Україні.

Компонентна автоакустика Hertz DSK 165.3

Компонентна автоакустика Hertz DSK 165.3
Особливості:
  • ★ З хорошим басом
  • ★ Для магнітоли без додаткового підсилювача
  • ★ Підходить в штатні місця 16 см

Автоакустика Alpine S-S65

Автоакустика Alpine S-S65
Особливості:
  • ★ Діаметр динаміка 165 мм
  • ★ Максимальна потужність: 240 Вт
  • ★ Робочий діапазон від 77 до 22000 Гц

Коаксіальна акустика Hertz DCX 690.3

Коаксіальна акустика Hertz DCX 690.3
Особливості:
  • ★ Триполосна система
  • ★ Динаміки еліптичної форми з типорозміром 6x9 (16 на 23 см)
  • ★ НЧ/СЧ-дифузор виготовлений з пресованої целюлози
 
 

Матеріали по темі

Автомобільна акустика: Лідери продажів

Знайдено: 0 товарів
Показати товари >
Для здійснення покупок дозвольте, будь ласка, приймати cookie в своєму браузері.