Особливості техогляду в Україні – які пункти будуть обов'язковими і що очікувати від нововведень
Останнім часом збільшилася кількість аварійних ситуацій на дорозі. Не дуже давно в столиці було ДТП за участю автокрана, Який в'їхав в 20 легкових авто, розкидавши їх по всім сторонам. Подія пройшла без жертв, проте після цього випадку були зроблені певні висновки.
Причина цього ДТП банальна – у водія припинили працювати гальма. І це не рідкість, зараз багато автомобілів і спецтехніка вимагають проведення регулярних техоглядів на працездатність. Це призвело до виникнення необхідності прийняття і введення в дію деяких нововведень.
Причини скасування ТО
У 2012 році був скасований обов'язковий техогляд автомобілів приватного типу, що призвело до збільшення ДТП і аварійних ситуацій на дорогах. Причина цього досить-таки проста – процедура проводилася неповноцінно, тут мала місце корупція, що в першу чергу виключає її практичну користь.
- Однак, вже на початку липня процес проходження ТО частково відновили. Тепер, обов'язкове проходження техогляду проводиться водіями, що займаються міжнародними пасажирськими перевезеннями. Але це тільки початок, тільки перший етап.
- З 2022 року планується повне відновлення процедури регулярних ТО, який будуть проходити всі легкові авто. Уже в цьому році, з 8 жовтня до 8 листопада задіяне обговорення з приводу деяких правок, що будуть внесені в цей законопроект.
Голосування проводиться до обумовленого періоду і брати участь в ньому може кожен.
Основні пропозиції
Головним із зазначених нововведень є відновлення процедури обов'язкового технічного огляду для проведення його на легкових авто. Крім того, тут пропонується ввести певну відповідальність стосовно тих, хто видає даний документ про техогляд.
Порушення процедури або порядку її проведення буде штрафуватися в обсязі 1 700 грн. Щодо інших штрафних стягнень, то видача свідоцтва про придатність ТС без проведення перевірки штрафується в сумі 4 250 грн.
За винятком посвідчення водія та технічного паспорта водій повинен мати:
1. Страховий поліс;
2. Свідоцтво про придатність автомобіля.
Крім того, в 17 статтю закону «Про автомобільний транспорт» буде внесено вимогу про наявність ще одного документа – свідоцтва про професійну компетентність водія. В цьому пункті зазначено: «Водій, Який займається перевезенням пасажирів своїм ТЗ повинен пройти обов'язкову початкову або чергову підготовку. Наприкінці він отримає свідоцтво, яке підтверджує його професійну компетентність».
Обов'язкова комплектація
У транспортному засобі, де розташовано понад 9 місць для пасажирів і в вантажних авто з масою понад 3,5 тон, передбачається обов’язкова наявність тахографа. Він необхідний для контролю дій водія на дорозі, а саме:
- реєструє швидкість транспортного засобу;
- визначає режим роботи і відпочинку для водія;
- позначає час відпочинку для пасажирів.
Наявність даного пристрою необхідна, це забезпечує безпеку транспортного засобу, водія та пасажирів від виникнення аварійної ситуації на дорозі.
Нові штрафи
Несвоєчасне проходження техогляду буде штрафуватися в новій, збільшеній сумі, – 1 700 грн, замість колишніх 340. Також можливе доповнення статтею про відповідальність за порушення водієм правил керування комерційними транспортними засобами. До них відносять вантажні або пасажирські авто.
Крім штрафу, водій може бути позбавлений водійських прав на період 3-6 місяців. Також за прострочення ТО до водія може бути задіяне адмінпорушення – арешт на період від 5 до 10 діб.
Зміни відносно техніки, що не підлягає техогляду
Передбачено кардинальні зміни в пункті закону щодо транспортних засобів, які не підлягають ТО. З нього виключили легкові авто, а доповнили наступними видами автотранспорту:
1. ті, що пересуваються зі швидкістю не більше 25 км/год;
2. мають певну історичну цінність, і ті, що не використовуються на проїзних дорогах;
3. на які поширюється дипломатична недоторканність;
4. перевозять циркове обладнання та атракціони, рухаються з максимальною швидкістю 40 км/год;
5. на які поширюється дипломатична недоторканність;
6. об'єм двигуна яких не перевершує 125 куб. см.
До них також відносять колісні трактори, що використовуються на звичайних дорогах, максимальна швидкість яких 40 км/год.
Нововведення в пункті щодо перевезення пільгових пасажирів
За винятком ТО, буде внесено певні нововведення відносно перевезення деяких груп пасажирів. Тепер, у разі відмови в перевезенні пасажирів, що відносяться до пільгової групи людей, водій буде оштрафований в сумі від 340 до 1 700 грн, замість колишніх 136 грн.
Регулярність проведення техогляду
ТО звичайних легкових автомобілів пропонують проводити кожні 2 роки, а також в наступних випадках:
- зміні власника авто;
- реєстрації або повторній реєстрації ТЗ;
- переобладнання транспортного засобу;
- під час виїзду за межі української митно-контрольованої зони.
Водії вантажних автомобілів і таксі повинні будуть проходити ТО щорічно, а для автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, які займаються перевезенням небезпечних вантажів, незалежно від терміну використання – двічі на рік.
Ці нововведення ще не діють, і як їх прийме громадськість – невідомо. Головне одне – зміни повинні бути, а от чи стануть вони причиною зниження аварійних ситуацій на дорогах – варто сподіватись на це. На сьогодні, всі правки і нововведення на розгляді і обговоренні, а прийняття законопроекту стрімко наближається.