Поради автомобілістам: як проїхати великі відстані економно і безпечно
Літо — це для багатьох українців час далеких подорожей на курорти. Для наочного прикладу візьмемо Київ: найменша відстань, яку потрібно доїхати від цього міста до найближчого моря становить 600 км. Деякі водії вирішуються на більш тривалі подорожі і залишають країну, вирушаючи в Болгарію чи Грецію.
Звичайно, для тих, хто часто проїжджає понад 300 км. подібні відстані не здадуться такими вже складними: потрібно просто проїхатися довше. Але от тим, хто далі свого міста практично не виїжджає і тим, хто вже звик стояти в довгих пробках, ніж набирати обертів на вільній трасі, поїздка на відпочинок для них стане справжньою пригодою.
Хороший водій — бадьорий
Наш організм пристосований до того, щоб спати вночі і проявляти активність днем. Не кожен це прийняв як факт і намагається змінити його: в останній робочий день виїхати пізно ввечері на відпочинок і лише на наступних день приїхати в пункт призначення — щоб не втратити жодного дня даремно. Але що отримуємо в результаті? Аварії, причиною яких у такий період в більшості випадків виявляється сонний і неуважний водій.
Немає сенсу ризикувати, адже можна виїхати з Києва в 4 ранку, перед цим добре відпочивши, і приїхати на відпочинок вдень або ввечері. В результаті ніхто не постраждає, всі живі і здорові, водієві комфортно за кермом, не засинаючи при цьому.
Тихіше їдеш — швидше будеш
Ще одна проблема водіїв — бажання як можна швидше дістатися до пункту призначення. Вони мають явні ознаки агресивного стилю водіння: різкий розгін і гальмування, висока швидкість, небезпечний обгін машин. Так, можливо, при такому розкладі ви приїдете на пару годин раніше, але хіба це може виправдати можливі ДТП з поганим результатом?
Адже ви виграєте зовсім трохи, а то й зовсім нічого: потрібно враховувати КПП, переїзди, світлофори, перехрестя і можливі пробки. Тому сенсу в поспіху немає ніякого.
Велика частина дороги до моря в нашій країні проходить по степовій зоні, яка характеризується вузькими дорогами та безліччю поворотів. Рух в таких зонах вимагає великої уваги. З-за того, що дороги такі вузькі, доводиться обганяти інший транспорт. Рекомендуємо це робити наступним чином: заздалегідь вирішите, після якої зустрічної машини ви його почнете, робіть обгін в один прийом. Не потрібно ризикувати, адже аварії при таких умовах зустрічаються найчастіше.
Економте на пальному і штрафах
В цьому році вступили в силу нові законопроекти, що передбачають деякі зміни в швидкісному режимі. Всі вони призвели до виникнення хаосу серед водіїв, оскільки важко зрозуміти, з якою швидкістю тепер потрібно їхати і швидко, і не порушуючи нові правила.
Сталося одна вагома зміна — з'явився новий знак, який позначає початок забудови і передбачає зниження швидкості до 60 км/год. Це в теорії, але на практиці ніяких змін не відбулося. Штрафи призначаються тільки в тому випадку, якщо швидкість перевищена більш ніж на 20 км/год від встановленої.
Найчастіше інспектори з радарами підстерігають водіїв там, де є можливість перевищувати швидкість: на 4-8-смугових дорогах. Наприклад, це траса Київ-Одеса. До того ж, сигнал зустрічних водіїв про те, що попереду ДАІ, вже мало чим ефективні, адже співробітники користуються новими пристроями «Гарпун». Вони фіксують інформацію про перевищення швидкості і можуть розташовуватися на відстані до 1,5 км. від посади інспектора. У підсумку: вас можуть зупинити навіть через 15 хвилин після пришестя.
Радар-детектори
Звичайно, дешевше і безпечніше не порушувати взагалі. Якщо часто відправляєтеся на далекі відстані, рекомендуємо придбати радар-детектор. Це спеціальний пристрій, який приймає сигнал і повідомляє водія про те, що в межах його функціональності знаходяться сигнали типу «Гарпун». Так, ви заздалегідь дізнаєтеся, що потрібно знизити швидкість. Вони повністю безпечні і легальні, оскільки не заглушають сигнал, а лише попереджають про його наявність. Радар-детектор купити в Івано-Франківську, Львові, Тернополі з доставкою по Україні можна на 130.com.ua.
Экодрайв
Тривалий рух по трасі — спосіб перевірити економічність свого авто. Для цього:
- плавно розженетеся до 110 км/год.;
- пускаємо педаль газу до моменту, поки стрілка спідометра не опуститься до 100 км/ч.;
- підтримуйте швидкість на одному рівні.
Це один із способів знизити швидкість. У горах теж є можливість економити: на спусках не вимикайте 4-5 передачу, а на підйомах, навпаки, вмикайте нижчу. Так, ви будете швидше розганятися і краще відчувати авто.
Відпочинок — 30 хв. в 3 години
Якщо це далека поїздка, то не потрібно забувати про відпочинок. Оптимальний варіант: раз в 3 години робити зупинку на півгодини. Якщо відчуваєте, що вже засинаєте, краще зупинитися і подрімати на хвилин 20-30. Бажання проїхати швидше, ігноруючи відпочинок, може обернутися для вас не зовсім хорошим результатом.
Бензин — на мережевих заправках
На трасах дуже багато поганого палива, адже в таких зонах попит на нього дуже великий, а вимагати повернути гроші ніхто не буде: адже мало хто погодиться повернутися спеціально, щоб поскандалити. До того ж довести, що паливо було поганим саме на конкретній АЗС неможливо. Не ризикуйте і вибирайте бензин на заправках однієї мережі.